Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης σε συνέντευξή του στο περιοδικό Gala και τη δημοσιογράφο Μαρία Λεμονιά, μίλησε για το πως μεταφράζεται οικονομικά η τεράστια επιτυχία του Maestro, ειδικότερα μετά την είσοδό του στο Netflix.
Πώς είναι η καθημερινότητά σου;
Ανά εποχές ακραία διαφορετική, Αλλιώς όταν γράφω, αλλιώς όταν έχω γυρίσματα, αλλιώς όταν είμαι στο μοντάζ και αλλιώς όταν απλώς κάθομαι.
Αλήθεια, πώς μεταφράζεται οικονομικά η επιτυχία του «Maestro»;
Έφερε τα χρήματα με τα οποία το MEGA θα κάνει break-even. To «Maestro» για τα δεδομένα της δικής μας αγοράς είναι μια πολύ ακριβή παραγωγή που ακόμα και με τη στήριξη του ΕΚΟΜΕ δεν θα μπορούσε να βγει οικονομικά. Και είναι προς τιμήν του MEGA και του προέδρου του, ο οποίος έδωσε το πράσινο φως για να παραχωρηθεί το budget που απαιτούσε η σειρά. Αργότερα ήρθε το Netflix και το κανάλι κατάφερε να κάνει απόσβεση.
Αυτή τη στιγμή όλοι έχουν πληρωθεί καλά, χωρίς το κανάλι να έχει πάθει ζημιά. Κανείς μας δεν έβγαλε τρελά χρήματα όμως, και δεν θα μπορούσε άλλωστε, αφού αυτή είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Το ίδιο ισχύει και για τη Foss και τον Στέλιο Κοτιώνη που έβαλε πλάτη από την πλευρά του και με κόστος και ρίσκο στήριξε και εκτέλεσε τη συγκεκριμένη δουλειά.
Εσύ δηλαδή δεν εισέπραξες κάτι από αυτή τη συμφωνία με το Netflix;
Όχι, βέβαια. Μα δεν περίσσεψαν χρήματα, όλα πήγαν σε κόστη παραγωγής, ημέρες γυρισμάτων και μισθούς. Εγώ πληρώθηκα από το MEGA. Και ξέρεις γιατί σ’ τα ξεκαθαρίζω όλα αυτά; Γιατί εγώ προσωπικά σε αυτή τη δουλειά, όπως και στις προηγούμενες, βγήκα εκεί έξω και χτύπησα πόρτες και ζητούσα χάρες από ανθρώπους, να μας στηρίξουν χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα.
Και υπήρξαν αρκετοί που ή έδωσαν, για παράδειγμα, το τραγούδι τους ή δάνεισαν τη φωνή τους, ή πρόσφεραν τον χώρο τους, ή ήρθαν να συμμετάσχουν, ή έτρεξαν να βοηθήσουν έτσι ώστε η δουλειά να έχει αυτό το έξτρα καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Άρα εγώ έχω προσωπική υποχρέωση απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους.
Δεν θέλω να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι το Netflix έδωσε τα τρελά εκατομμύρια, γιατί κάτι τέτοιο είναι άδικο και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Είμαι, νομίζω, ο άνθρωπος που γνωρίζει πώς ακριβώς έγινε το «Maestro» και ομολογώ ότι έγινε με πάρα πολύ κόπο – όπως και εξακολουθεί να γίνεται. Είμαι διαρκώς από πάνω και κάνω χίλια πράγματα μαζί προκειμένου να γίνει αυτό που ονειρεύομαι. Αν απέδειξα κάτι, αυτό είναι ότι τελικά άξιζε.