Η Άννα Βίσση είναι μια από τις κορυφαίες τραγουδίστριες. Στην καριέρα της έχει λάβει πολλά μουσικά βραβεία, αλλά και διεθνείς διακρίσεις, καθιστώντας την γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο. Γεννήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 1957 και είναι Ελληνοκυπριακής καταγωγής.
Η Άννα Βίσση γεννήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου του 1957 στο χωριό Πύλα, το οποίο βρίσκεται κοντά στη Λάρνακα της Κύπρου. Ο πατέρας της ήταν ιδιοκτήτης καταστήματος στη Λάρνακα.
Η Άννα είναι η δεύτερη από τις τρεις κόρες της οικογένειας. Στην ηλικία των έξι ετών ξεκίνησε να παρακολουθεί μαθήματα χορού και πιάνου στο Εθνικό Ωδείο Κύπρου, λαμβάνοντας δίπλωμα. Την περίοδο αυτή έδινε συναυλίες στην κυπριακή επαρχία τραγουδώντας ενώ η αδερφή της, Λία, έπαιζε πιάνο. Έτσι έγιναν γνωστές ως οι “Αδερφές Βίσση”.Σπούδασε στο Τμήμα Νομικής της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Φροντίζει πολύ το σώμα της κάνοντας συστηματικά διατροφή, παίζει τένις και βέβαια δε διστάζει να πει δημόσια πως επισκέπτεται πλαστικό χειρουργό χωρίς όμως να αλλοιώνει τα χαρακτηριστικά της.
Η αγαπημένη τραγουδίστρια όλων των Ελλήνων λατρεύει τα σκυλάκια, ενώ έχει αδυναμία στην κόρη της Σοφία, τα δυο εγγόνια της Νίκο και Νέστορας και στις αδελφές της.
Τον πατέρα της τον έχασε πριν λίγα χρόνια και είχε πει χαρακτηριστικά: «Είναι άσχημο να χάνεις ανθρώπους που αγαπάς, ειδικά τον μπαμπά ή την μαμά. Ήταν μια στιγμή που μετράς πόσους φίλους έχεις, πόσους φίλους έχει η οικογένειά μου και συνειδητοποίησα πόσο σημαντική είναι η αγάπη και, κυρίως, η οικογενειακή».
Ο πρώτος της μεγάλος έρωτας που όμως δεν κράτησε παρά μόνο δύο με τρεις μήνες, λίγο πριν φύγει από Κύπρο για να εγκατασταθεί στην Ελλάδα υπήρξε ο μεγάλος δημιουργός Δώρος Γεωργιάδης ο οποίος της άφησε πολύ γλυκιά και νοσταλγική γεύση.
Ο επόμενος άντρας που μπήκε στη ζωή της υπήρξε ο Κώστας Τουρνάς ο οποίος τότες μεσουρανούσε στην ελληνική μουσική βιομηχανία. Η σχέση τους ακροβατούσε ανάμεσα στην έλξη και το φλερτ όμως ποτέ δεν έφτασε να γίνει σχέση καθώς τότε η Άννα Βίσση ήταν μικρό κορίτσι και ξεκινούσε μία μεγάλη καριέρα στο τραγούδι.
Η σχέση όμως που τη στιγμάτισε πραγματικά ήταν αυτή που απέκτησε τα πρώτα χρόνια της εγκατάστασής της στην Ελλάδα και ήταν αυτή με τον Γιώργο Νταλάρα. Οι δυο τους ξεκίνησαν επαγγελματική συνεργασία αρχικά όμως αυτή εξελίχθηκε σε έναν μεγάλο έρωτα και πολλοί ήταν εκείνοι τότε που υποστήριζαν πως σύντομα θα έφτανε στα σκαλιά της εκκλησίας. Ένα τρίτο πρόσωπο όμως, ο τραγουδιστής Πάνος Λαμπρόπουλος ο οποίος εμφανιζόταν μαζί της σε μπουάτ της εποχής στάθηκε η αφορμή για να αρχίσουν ανάμεσα στο ζευγάρι οι τριγμοί, μέχρι που ήρθε το τέλος ανάμεσά τους.
Οκτώ χρόνια σχέσης διατήρησε η Άννα Βίσση με τον σημερινό πρόεδρο της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αντώνη Σαμαρά. Οι δυο τους γνωρίστηκαν μέσω του Μανώλη Μητσιά –φίλος και των δύο- ο οποίος τότε εμφανιζόταν στο ίδιο κέντρο με την Άννα Βίσση. Βρισκόμαστε στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και οι δυο τους δείχνουν πραγματικά ερωτευμένοι, παρόλο που δεν τους συνδέει τίποτα εκ πρώτης όψεως. Εκείνη τραγουδίστρια, εκείνος ένας πολλά υποσχόμενος πολιτικός μιας και είναι ήδη βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας από την Καλαμάτα. Οι δυο τους, μετά από τριβή τόσων χρόνων, έδινε τέλος στη σχέση του και τραβούσε ο καθένας τον δρόμο του. Εκείνο που δεν είναι και ιδιαίτερα γνωστό είναι πως δέκα πέντε χρόνια μετά και όταν η Άννα Βίσση μίλησε σε συνέντευξή της για την άγνωστη σχέση της με τον Αντώνη Σαμαρά ενώ εκείνη ήταν ήδη με τον Νίκο Καρβέλα, ο γνωστός πολιτικός απαρνήθηκε τη σχέση του μαζί της. Τότε ο Νίκος Καρβέλας, θέλοντας δημόσια να υπερασπιστεί τη γυναίκα του με δηλώσεις του στο «Βήμα» είχε πει πως «πολιτικός που δεν έχει guts να παραδεχτεί πως έχει ερωτευτεί τις γυναίκες που πέρασαν από τη ζωή του παρά μόνο τη γυναίκα του είναι ή απογοητευτικός ή ψεύτης». Το τότε κόμμα του Αντώνη Σαμαρά που πλέον δεν υπάρχει, η «Πολιτική Άνοιξη» είχε αναγκαστεί τότε να εκδώσει ανακοίνωση στην οποία ανέφερε πως «ο Αντώνης Σαμαράς ουδέποτε είχε σχέση με την Άννα Βίσση».
Ο άντρας που θα βρεθεί αμέσως μετά στη ζωή της θα είναι για εκείνη μοιραίος και φυσικά δεν είναι άλλος από τον Νίκο Καρβέλα τον οποίο η Άννα επιχειρεί πρώτη να γνωρίσει καθώς έχει ακούσει για έναν ταλαντούχο δημιουργό. Σπεύδει να τον βρει στο σπίτι του στο Παλαιό Φάληρο. Εκείνη με την πρώτη ματιά δεν θα νιώσει απολύτως τίποτα. Αντιθέτως εκείνος θα τη φλερτάρει από το πρώτο λεπτό. Και η Άννα θα ενδώσει πολύ αργότερα και η σχέση τους θα εξελιχθεί σε έναν θυελλώδη έρωτα που θα ολοκληρωθεί με τον γάμο τους και την απόκτηση της κόρης τους Σοφίας.
Η αρχή του τέλους για το ζευγάρι θα έρθει στις αρχές του 90’ και τότε η Άννα θα γνωρίσει τον Λάμπη Λιβιεράτο με τον οποίο αρχικά θα είναι φίλοι, όμως σύντομα η σχέση τους θα γίνει ερωτική. Θα μείνουν ζευγάρι για περίπου τρία χρόνια, όμως κάποια στιγμή θα έρθει και ο χωρισμός, μετά από έναν τρικούβερτο καβγά τους που θα δώσει και τη χαριστική βολή στη σχέση τους.
Μία σχέση έντονου πάθους άρχισε αμέσως μετά ανάμεσα στην Άννα Βίσση και τον Απόστολο Γκλέτσο ο οποίος λίγο πριν είχε σχέση με την Ναταλία Γερμανού, κολλητή και κουμπάρα της τραγουδίστριας. Η σχέση τους ήταν γεμάτη πάθος, όμως όταν η Άννα Βίσση θα ξεκινήσει τα συχνά ταξίδια στο εξωτερικό σε Λονδίνο και Αμερική, θα αρχίσουν και τα προβλήματα ανάμεσά τους, μέχρι που τελικά θα δώσουν τέλος στη σχέση τους.
Ένας άλλος άντρας που μπήκε στη ζωή της Άννας Βίσση αλλά δεν έμεινε για πολύ ήταν ο ηθοποιός Άινταν Κουίν ο οποίος συμπρωταγωνίστησε με τον Άντονυ Χόπκινς και τον Μπραντ Πιτ στους «θρύλους του πάθους». Οι δυο τους ήρθαν κοντά ενώ η τραγουδίστρια ήταν στο Λονδίνο και μάλιστα είχαν την ευκαιρία να περάσουν πολλές ώρες μαζί αλλά και να παίξουν τένις. Όμως, το φλερτ τους δεν προχώρησε αφού οι ανειλημμένες υποχρεώσεις και των δύο δεν τους επέτρεπαν να αποκτήσουν σχέση.
Ο Θοδωρής Ζαγοράκης ήταν ένας ακόμα άντρας που μονοπώλησε για λίγο καιρό το ενδιαφέρον της απόλυτης Ελληνίδας σταρ, όμως ούτε που πρόλαβαν να αποκτήσουν σχέση καθώς ένας καβγάς τους με τον Νίκο Καρβέλα και μάλιστα στο Λονδίνο, έκανε τον άλλοτε ποδοσφαιριστή να απομακρυνθεί άμεσα από τη ζωή της Άννας, έστω και αν η έλξη ανάμεσά τους ήταν πολύ έντονη.
Για περίπου τρία χρόνια κράτησε και η σχέση της Άννας Βίσση με τον Κώστα Φραγκολιά, που τότε ακόμα έκανε τα πρώτα επιτυχημένα βήματά του στο χώρο του μόντελινγκ. Γνωρίστηκαν σε κλαμπ των νοτίων προαστίων και στην αρχή κρατούσαν τον δεσμό τους κρυφό. Σύντομα όμως αδιαφόρησαν για τα όσα λέγονταν για εκείνους, ειδικά για τη διαφορά ηλικίας που τους χώριζε και άρχισαν να κυκλοφορούν χωρίς ενδοιασμούς.
Η τελευταία σχέση της τραγουδίστριας που κράτησε περίπου ενάμισι χρόνο ήταν με τον επιχειρηματία Χρήστο Ψωμόπουλο. Εκείνος ήταν μέλος της παρέας της Σοφίας Καρβέλα η οποία και τους γνώρισε και ανάμεσά τους ξεκίνησε μία παθιασμένη σχέση η οποία όμως έφτασε να έχει πολλές συγκρούσεις μέχρι που ήρθε το τέλος.
Μέσω του προσωπικού της λογαριασμού στο Instagram, η Άννα Βίσση μοιράστηκε μια σπάνια φωτογραφία από το παρελθόν της με τον Νίκο Καρβέλα και έγραψε χαρακτηριστικά: «Aψεγάδιαστη νεότητα.
Ο χωρισμός μου με τον Νίκο ήρθε επειδή έκλεισε ο κύκλος της κοινής ζωής μας. Και στους δύο μας έκλεισε ταυτόχρονα ο κύκλος του έρωτά μας. Τελείωσε η ερωτική μας χημεία. Όσο κι αν ακουστεί περίεργο χωρισμός μας ήταν αναγκαίος και απαραίτητος, ο τρόπος που χωρίσαμε ήταν η αρχή μιας δυνατής φιλίας που συνεχίζουμε τώρα».
Μια ατάκα της ωστόσο προκάλεσε αίσθηση:
«Η πιο δύσκολη περίοδος της ζωής μου ήταν όταν είπα «απεταξάμην τον Καρβέλα». Ευτυχώς που το έκανα, αλλά δυστυχώς διότι δεν είχα με τι να ασχοληθώ αφότου το έκανα.»
Όσον αφορά στο τι θέση έχει σήμερα ο έρωτας στη ζωή της, η Άννα Βίσση τόνισε: «Πονεμένη ερώτηση, η οποία δεν έχει σχέση μόνο με το σήμερα, έχει σχέση με το ανέκαθεν. Ο έρωτας με πλησιάζει όσο συχνά τολμούν να με πλησιάσουν οι άντρες που αναγκαστικά τον μεταφέρουν. Ακούγεται σαν μικρόβιο, αλλά κάπως έτσι είναι. Είναι γεγονός, για κάποιον λόγο που υποθέτω ότι ξεκινά από το μύθο της αναγνωρισιμότητας, ότι δημιουργείται γύρω μου ένα φυσικό «αλεξιέρωτο» – κατά το αλεξικέραυνο.»
Σε ηλικία, μόλις 10 ετών, πήρε την πρώτη θέση σε ένα μουσικό διαγωνισμό στην Κύπρο, ενώ λίγο καιρό αργότερα, περιοδεύει με την αδερφή της Λία και εντυπωσιάζουν. Έρχεται άλλη μια πρώτη θέση το 1970 σε ένα διαγωνισμό και η δημοτικότητά της αυξάνεται, πριν ακόμα μπει στην εφηβεία. Έτσι, το 1973, μαζί με την οικογένειά της, εγκαταλείπει την Κύπρο και εγκαθίσταται μόνιμα στην Αθήνα και σε ηλικία 16 ετών υπογράφει το πρώτο μουσικό της συμβόλαιο με την Minos.
καθώς ξεκίνησε να τραγουδά επαγγελματικά το 1973 όταν μετακόμισε στην Ελλάδα και υπέγραψε δισκογραφικό συμβόλαιο με τη Minos EMI. Το 1977 έλαβε την 1η θέση στο 19ο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης με το τραγούδι Ας Κάνουμε Απόψε Μιαν Αρχή και κυκλοφόρησε τον πρώτο της προσωπικό δίσκο με τον ίδιο τίτλο. Από τη δεκαετία του ’80, ξεκίνησε σχεδόν αποκλειστική συνεργασία με το μουσικοσυνθέτη και στιχουργό Νίκο Καρβέλα.
Η Άννα Βίσση χει πρωταγωνιστήσει σε τέσσερις μουσικοθεατρικές παραστάσεις, τρεις όπερες και ένα μιούζικαλ, ενώ συμμετείχε σε τηλεοπτικές παραγωγές. Είναι από τις πρώτες τραγουδίστριες που εισήγαγαν την δυτική ποπ μουσική στην Ελλάδα και συνδύασε ήχους από σύγχρονη λαϊκή, έντεχνη και ποπ μουσική δημιουργώντας μια ευρεία γκάμα τραγουδιών. Σε μια καριέρα που έχει διαρκέσει για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες η Βίσση, έχει επηρεάσει πολλές από τις νεότερες τραγουδίστριες σε Ελλάδα και Κύπρο. Το σύνολο της δισκογραφίας της περιλαμβάνει 37 πλατινένιες και 16 χρυσές διακρίσεις, ενώ αποτελεί μία από τις πιο διαχρονικές και εμπορικές τραγουδίστριες όλων των εποχών καθώς οι συνολικές πωλήσεις των δίσκων της υπερβαίνουν τις 1.950.000 στην Ελλάδα και τις 9.500.000 παγκοσμίως.
Έχει συνεργαστεί με προσωπικότητες όπως οι: Γκλόρια Γκέινορ, Κρις Κορνέλ, Ντέιβιντ Στιούαρτ, Εμίρ Κουστουρίτσα, Τζόνι Λόγκαν και άλλοι, ενώ η Αμερικανίδα τραγουδίστρια της soul Αρίθα Φράνκλιν, είχε δηλώσει πως από τη στιγμή που είδε τη Βίσση σε συναυλία που έδωσε το 1999 στο Μάντισον Σκουέαρ Γκάρντεν, έγινε θαυμάστρια της. Η Βίσση είναι η μοναδική Κύπρια καλλιτέχνης, που άγγιξε την κορυφή του Billboard Dance Club Chart με το αγγλόφωνο τραγούδι Call Me,επίσης αρκετά τραγούδια της έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες. Έχει συμμετάσχει τρεις φορές στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision, δυο φορές με την Ελλάδα και μια με την Κύπρο.
Τον Μάρτιο του 2010 η εκπομπή του Alpha Chart Show Your Countdown, την κατέταξε στη δεύτερη θέση με τις δημοφιλέστερες – εμπορικότερες Ελληνίδες τραγουδίστριες των τελευταίων 50 χρόνων, μετά από τη Χαρούλα Αλεξίου.Η Βίσση θεωρείται ως η πιο πολυβραβευμένη Ελληνίδα τραγουδίστρια, έχοντας κερδίσει περισσότερα από εβδομήντα βραβεία για την προσφορά της στη μουσική, τις τέχνες και τον πολιτισμό μεταξύ των οποίων, το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης, 7 Μουσικά Βραβεία Αρίων, 22 Βραβεία Ποπ Κορν, 10 Μουσικά Βραβεία Κύπρου και 10 Mad Video Music Awards. Έχει παραλάβει βραβεία από τους Μιχαήλ Γκορμπατσώφ, Βαλερί Ζισκάρ ντ’Εσταίν και Μπούτρος Μπούτρος – Γκάλι. Τον Μάιο του 2010, τιμήθηκε για την “Συμβολή στην προαγωγή της μουσικής από τα Βαλκάνια” από τα Βαλκανικά Μουσικά βραβεία, τον Ιούλιο του 2014 βραβεύτηκε με τον τίτλο “Doctor of Arts” από το University of Bolton, για την μεγάλη της προσφορά στον χώρο της μουσικής σε μία ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, τον Ιούλιο του 2016 παρέλαβε το τιμητικό βραβείο για το σύνολο της καριέρας της, από τα Mad Video Music Awards, ενώ τον Νοέμβριο του 2016 τιμήθηκε και για την θεατρική της συμβολή από την Ακαδημία Ελληνικών Βραβείων Τέχνης, με το τιμητικό ”Κορφιάτικο βραβείο” Σοφία Βέμπο, για τη συμμετοχή της στις θεατρικές παραστάσεις Δαίμονες, Μάλα και Οι Καμπάνες Του Edelweiss.
Η καριέρα της της, έχει αποτελέσει αντικείμενο της Διδακτορικής Διατριβής του Διδάκτορα Μουσικής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, Ιωάννη Πολυχρονάκη.
Η Άννα Βίσση έχει συμμετάσχει στην τελετή λήξης των Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2004[19] και την τελετή για την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2004, παρουσία εκατοντάδων χιλιάδων θεατών.
«Το τραγούδι αυτό γράφτηκε εδώ, το 1985. Όσο το έλεγα, ο Καρβέλας δεν αντιδρούσε ωραία. Κάναμε ένα μεγάλο καβγά γιατί με πρόσβαλε. Μου είπε ότι “δεν μου σηκώνεις την τρίχα, δεν το ερμηνεύεις όπως θα ήθελα. Θα μάθεις να τραγουδάς;”. Και σηκώθηκε και έφυγε, με παράτησε», θυμήθηκε η Άννα Βίσση.
«Έμεινα όλη τη νύχτα και θυμάμαι ότι είχα κοιμηθεί εδώ. Με πήρε ο ύπνος από την κούραση, πια. Τραγούδα, τραγούδα, δεν μου έβγαινε. Και με ξύπνησε η ηλεκτρική σκούπα μιας κοπέλας που ήρθε να καθαρίσει, γύρω στις 11 το πρωί. Μπαίνω μέσα, τσαντισμένη, λέω “δεν είναι δυνατόν, θα το πω”. Γελάω γιατί θυμάμαι ότι του άρεσε μετά. Με αγκάλιασε, με φίλησε», πρόσθεσε, και το αποτέλεσμα ήταν αυτό που έφτασε σε όλους μας, ένα ξεχωριστό τραγούδι, με μια μοναδική ερμηνεία.
«Νίκο για εσένα», είπε η Άννα Βίσση, λίγο πριν ερμηνεύσει για μία ακόμη φορά το «Δώδεκα».