Ο Άλκης (Αλκίνοος) Κούρκουλος γεννήθηκε στις 15 Ιανουαρίου 1967. Ήμασταν συμμαθητές στο σχολείο και θυμάμαι καλά πως ήταν ένα παιδί χωρίς έπαρση παρόλο που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί ασυναίσθητα και με το νεαρό της ηλικίας του τη δημοφιλία του πατέρα του.
Γράφει η Έπη Τρίμη
Γεννήτορές του ήταν ο Νίκος Κούρκουλος και μητέρα του η Μελίτα Κουτσογιάννη-Κούρκουλου.
Οι γονείς του γνωρίστηκαν σε ένα πάρτι στις αρχές της δεκαετίας του 1960. Η Μελίτα Κουτσογιάννη- Κουρκούλου ήταν βοηθός σκηνοθέτη και δούλεψαν μαζί στο θέατρο. Δυο χρόνια αργότερα από την πρώτη τους γνωριμία, η γοητευτική κοπέλα χτύπησε την πόρτα του στο καμαρίνι του θεάτρου ΡΕΞ, για να τον συγχαρεί για την ερμηνεία του στην παράσταση «Η γειτονιά των Αγγέλων», όπου έπαιζε με την Τζένη Καρέζη.
Ο έρωτας ήταν κεραυνοβόλος. Ο Νίκος Κούρκουλος και η Μελίτα παντρεύτηκαν το 1966, την περίοδο που ξεκίνησε να γυρίζεται η ταινία «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο». Κουμπάρος ήταν ο ηθοποιός και συγγραφέας Νότης Περγιάλης.
Οι γονείς του δημιούργησαν το θέατρο ΚΑΠΠΑ, το οποίο ανέλαβε και ανέβασε δικές του παραγωγές αργότερα.
Πώς έγινε αυτό; Ο πατέρας του λίγο πριν την πρεμιέρα της παράστασης Ίλια Ντάρλινγκ στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ πληροφορήθηκε από τηλεγράφημα τη γέννηση του. Εκείνο το βράδυ ο μαέστρος λίκνιζε τα χέρια του σαν να νανούριζε μωρό,με το τέλος της παράστασης το κοινό ξέσπασε σε χειροκροτήματα.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα κοντά στο Πεδίον του Άρεως, όπου ζει μέχρι και σήμερα. Όταν ήταν μόλις τριών μηνών ταξίδεψε στην Αμερική με την μητέρα του για να συναντήσει για πρώτη φορά τον πατέρα του. Έχει τρία αδέλφια: τη Μελίτα και την Εριέττα και τον Φίλιππο από τον δεύτερο γάμο του πατέρα του με τη Μαριάννα Λάτση. Νονά του είναι η Ελληνίδα ηθοποιός Μαίρη Χρονοπούλου που υπήρξε πολύ στενή φίλη του πατέρα του.
Μικρός δεν ήθελε να ασχοληθεί με την υποκριτική, σε ηλικία 13 ετών μάλιστα είχε δηλώσει πως θα άλλαζε το επίθετο του. Μικρός δεν ήταν ήσυχος ( αν και εγώ τον θυμάμαι σαν ένα εσωστρεφές παιδί) και όπως αναφέρει η wikipedia άλλαξε κάποιες φορές σχολείο.
Αρχικά σπούδασε στη Σχολή Κινηματογράφου Τηλεόρασης Λυκούργου Σταυράκου διεύθυνση φωτογραφίας. Στη συνέχεια σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.
Αγαπά, εκτός από το θέατρο, την ταχύτητα, τις μηχανές μεγάλου κυβισμού, τα αυτοκίνητα, τον Παναθηναϊκό, τη ροκ, την τζαζ και τα ιδιαίτερα gadget. Μάλιστα, έτρεχε σε αγώνες ράλλυ για ένα διάστημα.
Ο Άλκης Κούρκουλος είχε πει: «∆εν χρειάζονταν πολλά λόγια για να καταλάβουμε την πλευρά του καθενός – κι ας συγκρουόμαστε γι’ αυτό. Ξέραμε ότι είµαστε διαφορετικοί και σε ποιον βαθµό. Ήταν ξεκάθαρο ότι ούτε εγώ ούτε εκείνος θέλαµε να είµαστε οι ίδιοι. Ήταν προφανές ότι δεν µπορούσα παρά να χαράξω γραµµές διαφορετικές από τον πατέρα µου, να είµαι κάτι άλλο. Και γιατί να είµαι σαν τον πατέρα µου; Κανείς ποτέ δεν ήθελε τις ρέπλικες, σε οποιοδήποτε επίπεδο, κι αυτό ευτυχώς για µένα ήταν σαφές εξαρχής. Ακόµη και τώρα, που έρχονται κάποιες κυρίες -µε αγάπη, δεν λέω- µετά την παράσταση και µου λένε “Αντε, παιδάκι µου, να ξεπεράσεις τον πατέρα σου”, ξέρω ότι δεν υπάρχει κάτι να ξεπεράσω γιατί εγώ είµαι ένας άλλος. Τι νόηµα θα είχε αν προσπαθούσα να κάνω το ίδιο;»
Ο Άλκης είχε παραδεχτεί, επίσης, ότι τον στοιχειώνει ακόμα η εικόνα του πατέρα του: «Εννοείται, όπως εννοείται ότι πολλές φορές πίστευα ότι δεν θα ξεφύγω από αυτή. Γιατί να µην το σκέφτοµαι και γιατί να µην το φοβάµαι; Άνθρωπος δεν είµαι κι εγώ; ∆εν έχω φοβίες;Όπως όλοι είναι οι γιοι κάποιου, έτσι κι εγώ. Βγήκα ο γιος του Κούρκουλου, τι να κάνω αφού δεν µπορώ να το αλλάξω; Πρέπει, ωστόσο, να παραδεχθώ ότι πλέον συνειδητοποιώ απόλυτα τη σπουδαία δουλειά που έχει κάνει ο πατέρας µου – στο Εθνικό Θέατρο και αλλού. Το όραµα που είχε. Άργησα πολύ, αλλά είµαι περήφανος για τον πατέρα µου. Τώρα αντιλαµβάνοµαι γιατί επέµενε στην έννοια ενός θεάτρου που θα ανήκε σε όλους και που θα άξιζε γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο να λέγεται Εθνικό».
Ο Άλκης Κούρκουλος εργάστηκε για κάποιο διάστημα ως βοηθός σκηνοθέτη και ηχολήπτης. Το 1985 έκανε το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο, στην ταινία του Μανούσου Μανουσάκη Η Σκιάχτρα, παίζοντας έναν νεαρό που ερωτεύεται μια νεράιδα. Ακολούθησε το 1987 η πρώτη εμφάνιση στην τηλεόραση στο Παραμύθι χωρίς όνομα του Μανουσάκη και πάλι στην ΕΤ1. Το 1989 εμφανίζεται στο θέατρο με το έργο Γεια Σου, του Μπέρναρντ Σλέιντ. Πολύ γνωστός έγινε από την ταινία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου Άντε Γεια το 1990 και εντάχθηκε στη λίστα με τους ταχύτατα ανερχόμενους ζεν πρεμιέ.
Ακολούθησαν οι μεγάλες του επιτυχίες μέσα από τη συχνότητα του Mega Channel Αναστασία (1993) και Λόγω Τιμής (1996). Έπειτα πρωταγωνίστησε στο Κρεσέντο στο Star (2000) και στο Ξέχασε Με στον Alpha (2004).
Στον κινηματογράφο έπαιξε στις ταινίες Προς την ελευθερία (1996), Black Out (1998), Το φως που σβήνει (2000), Poker Face (2012), Τέλειοι Ξένοι (2016)
Η θεατρική του καριέρα συνεχίστηκε με συμμετοχές σε κεντρικά και περιφερειακά θέατρα. Mετά το Γεια Σου (1989) ακολούθησαν Διπλή Απιστία (1991), το Ημερολόγιο της Άννας Φράνκ (1992), το Φιντανάκι (1995), Ο θάνατος του εμποράκου (2002), Fool for love (2010), Πρόβα Νυφικού (2013), Μυστικοί Αρραβώνες (2014), Φιλουμένα (2015), Ταρτούφος (2016), Μαντάμ Σουσού (2017), Art (2018).
Δραστηριοποιήθηκε και ως παραγωγός για ένα διάστημα στο θέατρο ΚΑΠΠΑ, γεγονός που όπως έχει δηλώσει τον κατέστρεψε οικονομικά.
Έχει δανείσει τη φωνή του στο Σερίφη Γούντι, στη μεταγλώττιση της αμερικανικής σειράς ταινιών Toy Story.
Ο ίδιος, όπως έχει πει σε συνέντευξή του, θέλει να περνά καλά στις παραγωγές που συμμετέχει για αυτό άλλωστε έχει απορρίψει κάποιες επαγγελματικές προτάσεις, καθώς αισθανόταν πως δεν θα ικανοποιούνταν. Δεν υπήρξε, άλλωστε, ποτέ καριερίστας.
Είχε λίγες και μακροχρόνιες σχέσεις. Ήταν με την τραγουδίστρια Τάνια Τσανακλίδου,την ηθοποιό Χρύσα Παππά και την Ευγενία Δημητροπούλου.
Η Τάνια Τσανακλίδου είχε πει για την σχέση τους: « Η σχέση μας κράτησε από τα 35 μου μέχρι τα 40, όσο τεσσεράμισι χρόνια περίπου. Ντράπηκα που είχα σχέση με έναν άνδρα, ένα αγόρι, την ίδια ώρα που έβλεπα να ‘χουν κρεμάσει τα μούτρα μου».
Αξίζει να σημειωθεί, πως το ζευγάρι όλα αυτά τα χρόνια ήταν πολύ διακριτικό όσον αφορά στη σχέση του και δεν τους άρεσε να συζητιούνται για αυτήν, παρά μόνο για τη δουλειά τους.
Ο Κούρκουλος, μετά τον χωρισμό του από την Ευγενία Δημητροπούλου, έβγαινε μόνος. Υπήρχαν φήμες ότι γίνονταν προσπάθειες για να τα ξαναβρούν οι δυο τους, αλλά φαίνεται πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Κάποιες άλλες φήμες έλεγαν ότι έχει στο πλευρό του μια συναδέλφό του, όπως και αποδείχτηκε από τα παθιασμένα φιλιά που αντάλλαξε με τη Λίλα Mπακλέση.
Οι δυο τους λέγεται πως ήρθαν κοντά κατά τη διάρκεια των παραστάσεων του έργου «Μυστικοί αρραβώνες», του Εθνικού Θεάτρου, στο οποίο παίζουν και οι δύο.
Από το 2019 οι φήμες ήθελαν τον Άλκη Κούρκουλο να έχει βρει ξανά τον έρωτα, έπειτα από τον χωρισμό του από την ηθοποιό Ευγενία Δημητροπούλου. Έπειτα από 4 χρόνια σχέσης έδωσαν το οριστικό τέλος, όμως η ζωή συνεχίζεται και συνεχίζεται με έρωτα.
Οι φωτογραφίες δείχνουν τον Άλκη Κούρκουλο με τη Μαρία Δημάκου στη Θεσσαλονίκη, αποκαλύπτοντας πως είναι σχεδόν καθημερινά μαζί. Η Μαρία Δημάκου εργάζεται στο χώρο των media και συγκεκριμένα στις τηλεοπτικές παραγωγές του ΑΝΤ1.
Δεν έχει παντρευτεί, και δεν τον ενδιαφέρει ο γάμος. Δηλώνει πως δεν έκανε παιδιά γιατί δεν έτυχε, αν και υπήρξαν στιγμές που θέλησε να αποκτήσει.