Advertisement
ΕΛΛΑΔΑ

Νέοι κανόνες στην αγορά: Τι αλλάζει από σήμερα για Jumbo, ΙΚΕΑ και Attica

09:45
Newsroom

Κανόνες αγοράς: Η λειτουργία καταστημάτων ή εμπορικών κέντρων, όπως τα Jumbo, τα ΙΚΕΑ και τα Attica ξεκινά από σήμερα. Αυτό ισχύει, σύμφωνα με τις αποφάσεις της κυβέρνησης που καταργεί τον ανώτατο αριθμό καταναλωτών. Συγκεκριμένα, εκείνων που θα μπορούν να είναι μέσα στο κατάστημα. Αναλυτικότερα:

Κανόνες αγοράς: Λεπτομέρειες για τη νέα αλλαγή

Ο αριθμός αυτών διαμορφώνεται πλέον ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα. Αυτό λύνει τα χέρια των επιχειρήσεων που θεωρούσαν ασύμφορο και ζημιογόνο να είναι σε πλήρη λειτουργία και ο ανώτατος αριθμός πελατών να είναι οι 20, όπως ίσχυε μέχρι και το Σάββατο. Έτσι, ΙΚΕΑ, Jumbo και Attica “μπαίνουν” σε φουλ ρυθμούς.

Advertisement

Παράλληλα από σήμερα θα είναι ανοικτά τα καταστήματα τόσο στην Θεσσαλονίκη με click away και την Πάτρα. Είναι ανοικτά τόσο με click away, όσο και με click inside. Αντίθετα κλειστά θα παραμείνουν και αυτή την εβδομάδα τα καταστήματα στην Κοζάνη. Αυτό, εξαιτίας της υψηλής επιδημιολογικής επιβάρυνσης.

Advertisement

Επίσης, δεν θα λειτουργήσουν τα πολυκαταστήματα τύπου Mall. Αυτό, διότι οι επιστήμονες δεν έδωσαν τον «πράσινο φως» θεωρώντας ότι είναι επικίνδυνο να λάβουν τώρα μία τέτοια απόφαση. Στην σύσκεψη της Τετάρτης το θέμα της Κοζάνης και των Mall θα συζητηθεί και πάλι. Μάλιστα, δεν αποκλείεται να υπάρξουν ανατροπές.

Advertisement

Οι έμποροι εκτιμούν ότι μπαίνοντας σε στην τελική ευθεία για το Πάσχα και με σύμμαχο τον καλό καιρό η κίνηση θα αυξηθεί και ο τζίρος θα είναι ικανοποιητικός. Η πρώτη εβδομάδα πάντως δεν κινήθηκε ιδιαίτερα καλά. Μοναδική ημέρα με σημαντική κίνηση ήταν το Σάββατο.

Τι αλλάζει από σήμερα:

Η πιο σημαντική αλλαγή είναι ότι από σήμερα αίρεται το ανώτατο όριο των 20 ατόμων για αγορές με την μέθοδο του click inside, που ίσχυε την περασμένη εβδομάδα, ανεξαρτήτου επιφάνειας για το κάθε κατάστημα.

Κανόνες αγοράς: Πλέον το όριο του αριθμού των πελατών διαμορφώνεται ως εξής

Advertisement

Για παράδειγμα στο ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο που είναι 25.000 τ.μ. θα μπορούν να εισέλθουν 270 άτομα, ενώ αν λειτουργούσε την περασμένη εβδομάδα θα ήταν μόλις 20. Να σημειωθεί ότι για παράδειγμα το Attica στο City Link λειτούργησε μόνο το ισόγειο που είναι τα καλλυντικά, το Jumbo λειτούργησε και με click inside, αλλά οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να μείνουν εντός του καταστήματος για πάνω από μισή ώρα. Το ΙΚΕΑ δεν λειτούργησε με την μέθοδο click inside, τουλάχιστον στα μεγάλα καταστήματα.

Όπως έχει γίνει γνωστό τα Attica θα λειτουργήσουν και στους έξι ορόφους, ενώ η αλυσίδα ΙΚΕΑ ανακοίνωσε ότι από αύριο Τρίτη 13 Απριλίου οι αγορές θα γίνονται και με click inside, στα μεγάλα της καταστήματα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο, ΙΚΕΑ Κηφισός, ΙΚΕΑ Θεσσαλία & ΙΚΕΑ Ιωάννινα. Με click away θα λειτουργήσει από τη Δευτέρα το κατάστημα στη Θεσσαλονίκη λόγω των μέτρων που ισχύουν στη συγκεκριμένη περιοχή.

Κανόνες αγοράς: Η διαδικασία για τους πελάτες

Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές δεν αλλάζει η διαδικασία. Αρχικά θα πρέπει να κλείσουν τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά ραντεβού προκειμένου να πάνε στο κατάστημα και είτε να το παραλάβουν έξω από αυτό (click away) ή θα μπουν μέσα σε αυτό για ψωνίσουν ή να δοκιμάσουν το προϊόν (click inside).

Advertisement

Η καταχώρηση της παραγγελίας/ραντεβού γίνεται από την επιχείρηση και αποστέλλεται στον πελάτη αποδεικτικό εγγράφου της αγοράς είτε ηλεκτρονικά είτε με sms στο οποίο θα υπάρχουν επωνυμία, διεύθυνση και ΑΦΜ της επιχείρησης και χρονικό διάστημα παραλαβής.

O καταναλωτής, αφού λάβει αποδεικτικό του ραντεβού του πρέπει να στείλει sms με το ονοματεπώνυμό του στο 13032 για τη μετάβασή του στο κατάστημα. Στη συνέχεια έχει στη διάθεσή του 3 ώρες για να πραγματοποιήσει τις αγορές του μέσα στις οποίες μπορεί να έχει κλείσει και παραπάνω του ενός ραντεβού. Υπενθυμίζεται πως για τα εμπορικά καταστήματα επιτρέπονται και οι διαδημοτικές μετακινήσεις. Στο 13032 οι καταναλωτές μπορούν να στείλουν μόνο ένα sms την ημέρα. Η παραλαβή των προϊόντων στο κατάστημα γίνεται μόνο από ένα άτομο και η πληρωμή για click away, μόνο ηλεκτρονικά ή με POS κατά την παραλαβή.

 

 

TAGS:
Advertisement