Σύμβαση για ίντερνετ: Ξεκινά να ισχύουν οι διατάξεις του ΕΚΑΔ για τις ταχύτητες σταθερών δικτύων. Πολλοί πληρώνουν 24mbps και οι ταχύτητες που λαμβάνουν δεν ξεπερνούν τα 10mbps. Έτσι, μετά από ένα χρόνιο αίτημα, η ΕΕΤΤ θέτει κανόνες προστασίας για τους καταναλωτές.
Οι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο θα ενημερώνουν πλέον τους συνδρομητές των σταθερών δικτύων για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες της σύνδεσής τους. Δηλαδή, όχι μόνο για τις ονομαστικές και διαφημιζόμενες ταχύτητες.
Συγκεκριμένα, οι πάροχοι σταθερών δικτύων πρόσβασης υποχρεούνται να ενημερώνουν τους συνδρομητές. Το κάνουν για την ελάχιστη, μέγιστη και συνήθως διαθέσιμη ταχύτητα που αναμένεται στη σύνδεσή τους. Η ενημέρωση αφορά τους νέους συνδρομητές. Επιπλέον, αφορά τους υφιστάμενους συνδρομητές ενός παρόχου.
Έτσι, ένας νέος συνδρομητής θα μπορεί, στο πλαίσιο της προσυμβατικής ενημέρωσης, να λαμβάνει πληροφόρηση για τις ταχύτητες που μπορεί να αναμένει στη σύνδεσή του, πριν την υπογραφή της σύμβασης. Η ενημέρωση θα γίνεται τόσο από τα καταστήματα όσο και από την ιστοσελίδα ή τις γραμμές τηλεφωνικής εξυπηρέτησης του παρόχου. Παρόμοια, ένας υφιστάμενος συνδρομητής θα μπορεί να ενημερώνεται για τις ταχύτητες σύνδεσης. Αυτό θα γίνεται, είτε τηλεφωνικά, είτε από την ιστοσελίδα του παρόχου.
Η ενημέρωση για τις ταχύτητες σύνδεσης αποτελεί μέρος των όρων της σύμβασης. Ο συνδρομητής αποκτά δικαίωμα αποζημιώσεων ή επανορθώσεων. Αυτό γίνεται σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα. Παραδείγματα δυνατών επανορθώσεων ή αποζημιώσεων είναι η έκπτωση στον λογαριασμό. Είναι η δυνατότητα επιλογής πακέτου με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα. Επίσης, είναι η επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου, ή ο συνδυασμός αυτών.
Σε περίπτωση αποκλίσεων μεγαλύτερων του 30% για ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, Fiber To The Home-FTTH) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας για την οποία ενημερώθηκε, ο συνδρομητής αποκτά και το δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασης, εφόσον το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών (με εξαίρεση τις υποχρεώσεις του συνδρομητή για καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού ή κατασκευής σύνδεσης στο δίκτυο).
Η υποβολή παραπόνων από τους συνδρομητές για αποκλίσεις από την ελάχιστη ταχύτητα, θα γίνεται μέσω της υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών της κάθε εταιρείας και θα εκκινεί διαδικασία ελέγχου του παραπόνου, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει και διενέργεια μετρήσεων από την πλευρά των συνδρομητών, με βάση τα μετρητικά εργαλεία που παρέχει η κάθε εταιρεία/πάροχος. Επίσης, οι πάροχοι θα επικαιροποιούν τις τιμές των ταχυτήτων σύνδεσης τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο και οι συνδρομητές θα έχουν δικαίωμα καταγγελίας για τη σύμβαση, εφόσον υποβαθμίζονται οι ήδη παρεχόμενες ταχύτητες.
Οι συνδρομητές μπορούν να επικοινωνούν με τους παρόχους για αναλυτικότερες πληροφορίες σχετικά με τις νέες διαδικασίες, καθώς και να αναζητούν περισσότερες πληροφορίες στις παρακάτω ιστοσελίδες των παρόχων για το Ανοιχτό Διαδίκτυο:
Cosmote: https://www.cosmote.gr/cs/cosmote/gr/anoikto_diadiktyo.html
Nova: https://www.nova.gr/el/politiki-anoiktou-diadiktiou
Vodafone: https://www.vodafone.gr/vodafone-ellados/oroi-ypiresion-prosvasis-sto-diadiktyo/
Wind: https://www.wind.gr/gr/netneutrality/
Επιπλέον, θα υπάρχει και προσωποποιημένη ενημέρωση στους υφιστάμενους συνδρομητές για τις αλλαγές των όρων από τη σύμβαση, μέσω του λογαριασμού τους ή μέσω SMS ή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Οι σχετικές διατάξεις, που τίθενται σε εφαρμογή, περιγράφονται αναλυτικά στο άρθρο 7 του Κεφαλαίου Β, καθώς και στα Κεφάλαια Γ και Δ του ΕΚΑΔ.