Ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, με σκοπό να έχουν δικαιότερη χρέωση οι οδηγοί, εξήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.
Όπως υπογράμμισε ο υφυπουργός «στόχος μας είναι, την επόμενη διετία, να υπάρχει η αναλογική χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει κανείς».
Πώς θα λειτουργήσει το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων
Το νέο σύστημα θα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού, για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» (free flow) στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.
Για τα ΙΧ οχήματα θα γίνεται καταγραφή της πινακίδας κατά την είσοδο και την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο και θα επιβάλλεται επί τόπου η αντίστοιχη χρέωση, πάντα με βάση τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει.
Βάσει του σχεδιασμού, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια -όπως αναφέρει η ιστοσελίδα carandmotor.gr– θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχου φορτίων και κυκλοφορίας.
Για τη λειτουργία του συστήματος θα δημιουργηθούν δύο κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας και ελέγχου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οποία θα συνδράμουν σημαντικά στην αναβάθμιση της ποιότητας των μετακινήσεων των οδηγών, οι οποίοι πλέον δεν θα πληρώνουν προκαταβολικά ένα αντίτιμο – ανεξαρτήτως της απόστασης που διανύουν – αλλά θα χρεώνονται βάσει των χιλιομέτρων που θα κάνουν.
Στην Ελλάδα ήδη εφαρμόζεται το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, αλλά μόνο στην Ολυμπία Οδό, από την 1η Ιανουαρίου του 2021.
Οι οδηγοί το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να προμηθευτούν τον πομποδέκτη της εταιρείας, ο οποίος διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες που έχουν εγκατασταθεί στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου, πληρώνοντας το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Σε περίπτωση που το όχημα βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.