Μετρό Μόσχας: Ο σταθμός μετρό της Μόσχας είναι πραγματικά λες και είναι παλάτι το οποίο έχει βγει σαν ζωγραφιά από καποιο βιβλίο.
Το μετρό της Μόσχας είναι ένα έργο τέχνης που μπορεί ο καθένας να επισκεφτεί. Δεν έχει καμιά σχέσει με τον έξω κόσμο. Κατασκευαστηκε κατά την εποχή του Στάλιν. Πράγμα που κάνει να αναρωτιεται κανείς αν ο λόγος που πέθαναν τόσα πολλά άτομα από την πείνα κατά την εποχή του Στάλιν ηταν η κατασκευή αυτού του μετρό.
Το μετρό της Μόσχας άνοιξε το 1935.
Τα πολυτελή αρχιτεκτονικά του σχέδια είχαν στόχο να δημιουργήσουν την εντύπωση ενός λαμπρού μέλλοντος.
Ο Στάλιν κατηύθυνε τους αρχιτέκτονες για να ενσαρκώσει την έννοια της λέξης Svet ή φως και της φράσης sveltloe budushcee: λαμπρό μέλλον.
Πολλοί από τους σταθμούς διαθέτουν προτομές σοβιετικών ηγετών όπως του Λένιν και τοιχογραφίες με το πρότυπο της προπαγάνδας τους με στοιχεία όπως ο Homo Sovieticus.
Με το σύνθημα «Ολη χώρα εργάζεται για το μετρό», περίπου 75.000 εργαζόμενοι συμμετείχαν στο έργο.
Αυτά «τα παλάτια για τους ανθρώπους», όπως τα χαρακτήρισε ο Στάλιν. Είχαν ένα στόχο. Να υπενθυμίσουν στις πεινασμένες μάζες πως τα ρούβλια ξοδεύονταν για κοινωφελής σκοπούς.
Περίτεχνη πολυέλαιοι, μοναδικά ψηφιδωτά, χάλκινες στήλες, μαρμάρινοι τοίχοι, βιτρό παράθυρα. Οι σταθμοί συνδυάζουν τη μαγεία του μπαρόκ και του κλασικισμού για να απεικονίσουν τα ιδανικά.
Ο σοσιαλιστής φιλόσοφος Nicolay Chernyshevsky. Είπε: «Η Τέχνη δεν έχει χρήση, εκτός αν υπηρετεί την πολιτική». Περικλείοντας έτσι τον λόγο που θεωρούσε αυτός πιο πιθανό ως αναφορά την κατασκευή του μετρό.
Οι πρώτοι σταθμοί αποτελούν ένα εκλεκτικό μείγμα μπαρόκ, κλασικισμού, σοβιετικού ρεαλισμού και σχεδόν θρησκευτική εικονογράφησης με εξιδανικεύσεις της ιστορικών χαρακτήρων, παραστάσεις σημαντικών νικών και σκηνές από τον αθλητισμό, τη βιομηχανία, τη γεωργία, το πολεμικό παρελθόν και παρόν, το φωτεινότερο μέλλον που ακολουθεί, και την ηρωική εργατική εργατική τάξη από διάφορες σοβιετικές εθνότητες. Φυσικά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η Οκτωβριανή Επανάσταση!
Τα τεχνουργήματα περιλαμβάνουν ανάγλυφα, ζωφόρους, μαρμάρινα και χάλκινα αγάλματα, βιτρό παράθυρα και αμέτρητα ψηφιδωτά φτιαγμένα με γυαλί, μάρμαρο και γρανίτη.