Πτήση θαύμα: Η πτήση 243 της Aloha Airlines συνέδεε το Χίλο με την Χονολουλού. Στις 28 Απριλίου του 1988, κοντά στις 13.48, το αεροπλάνο βρισκόταν στα 24.000 πόδια πάνω από το Μάουι. Ξαφνικά και μετά από ένα θόρυβο, αποκολλήθηκε το πάνω μέρος της ατράκτου. Το Boeing πήγαινε μια αριστερά, μία δεξιά και απότομα καθοδικά.
Οι επιβάτες προσεύχονταν. Διάφορα αντικείμενα εκσφενδονίζονταν από τα ντουλάπια, ενώ στο πιλοτήριο το τιμόνι κρατούσε η 36χρονη συγκυβερνήτρια Madeline “Mimi” Tompkins. Όμως, ο 44χρόνος κυβερνήτης Robert Schornstheimer ήταν αυτός που ανέλαβε δράση για την αναγκαστική προσγείωση.
Στη συνέχεια και η πόρτα του πιλοτηρίου είχε αποκολληθεί. Το αεροσκάφος δεν ήταν σίγουρο αν θα έφτανε ποτέ στην Χονολουλού. Έτσι, ο πιλότος πήρε την απόφαση να το προσγειώσει στο αεροδρόμιο του Καχουλούι στο Μάουι. Η αναγκαστική προσγείωση πραγματοποιείται μετά από 13 λεπτά.
Οι φουσκωτές τσουλήθρες άνοιξαν. Οι επιβάτες κυλούσαν γρήγορα έξω από το αεροπλάνο για να πατήσουν ξανά σε έδαφος. Πολλοί επιζώντες έτρεξαν να ευχαριστήσουν τον Schornstheimer για την σωτήρια προσγείωση του.
Καθώς το νησί διέθετε μόνο δύο ασθενοφόρα. Έτσι, τη μεταφορά των τραυματιών ανέλαβαν τουριστικά φορτηγάκια. Συνταξιούχοι γιατροί επιστρατεύτηκαν για να περιποιηθούν τους τραυματίες. Δύο νοσοκόμες ανέβηκαν στο αεροσκάφος να προσφέρουν τις πρώτες βοήθειες σε αυτούς που αιμορραγούσαν.
Το αεροσκάφος είχε 35.496 ώρες πτήσης και 89.680 απογειώσεις – προσγειώσεις. Από το πρωί μέχρι το μεσημέρι της ημέρας του ατυχήματος είχε ήδη πραγματοποιήσει τρία δρομολόγια από την πρωτεύουσα Χονολουλού σε Χίλο, Μάουι και Κάουι.
Η έκθεση των εμπειρογνωμόνων απέδωσε το συμβάν στην αποτυχία του προγράμματος συντήρησης του αεροσκάφους. Δηλαδή, στην αποτυχία ανίχνευσης της ζημιάς από τη διάβρωση που είχε προκληθεί μετά την καταπόνηση όλων των μετακινήσεων.
Άξιο αναφοράς κρίνεται επίσης το γεγονός πως η πτήση 243 θεωρείται ιστορική για την ασφάλεια των αεροσκαφών καθώς με αφορμή το πρωτοφανές δυστύχημα προστέθηκαν νέοι και πιο αυστηροί έλεγχοι.