Η σύγκρουση δύο γιγάντιων boeing 747 στο αεροδρόμιο της Τενερίφης, στις 27 Μαρτίου 1977, αποτελεί τη φονικότερη αεροπορική τραγωδία, η οποία συντάραξε τον πλανήτη.
Ειδικότερα, στις 27 Μαρτίου 1977, στο αεροδρόμιο της Τενερίφης επικρατεί συνωστισμός, καθώς εξαιτίας μιας έκρηξης βόμβας που είχε προηγηθεί στο αεροδρόμιο του Λας Πάλμας στο νησί Γκραν Κανάρια, αεροπλάνα έχουν κατακλύσει τον αεροδιάδρομο.
Οι πιλότοι πήραν εντολή να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο «Λος Ροντέος» της Τενερίφης, έως ότου το αεροδρόμιο του Λας Πάλμας ανοίξει. Στις 5 το απόγευμα, ενημερώθηκαν ότι ήταν ελεύθεροι για τροχοδρόμηση και μπορούσαν να ετοιμαστούν για απογείωση, προκειμένου να φθάσουν στον τελικό τους προορισμό.
Αν και το μικρό αεροδρόμιο της Τενερίφης είχε καλυφθεί από πυκνή ομίχλη, οι πτήσεις θα εκτελούνταν κανονικά. Στον αεροδιάδρομο άρχισαν να κινούνται δύο τεράστια Μπόινγκ 747. Το ένα ανήκε στη μεγάλη αμερικανική εταιρεία Pan-Am, είχε 380 επιβάτες και 16 μέλη πληρώματος και το δεύτερο ανήκε στην ολλανδική KLM είχε 234 επιβάτες και 14μελές πλήρωμα. Και τα δύο αεροσκάφη είχαν προορισμό το νησί Γκραν Κανάρια.
Το αμερικανικό αεροσκάφος θα κατευθυνόταν στον αεροδιάδρομο, προκειμένου να βγει στην τρίτη έξοδο και θα ακολουθούσε το αεροσκάφος της KLM. Ωστόσο, η πυκνή ομίχλη εμπόδισε την ορατότητα του πιλότου της Pan-Am, με αποτέλεσμα να προσπεράσει την έξοδο και να μπει κατά λάθος στην επόμενη, στην οποία βρισκόταν το αεροσκάφος της KLM.
Το ολλανδικό αεροσκάφος άρχισε να τροχοδρομεί στον αεροδιάδρομο και να αυξάνει ταχύτητα, ενώ το αμερικανικό Μπόινγκ βρισκόταν στη μέση του διαδρόμου. Ο κυβερνήτης του αεροπλάνου της Pan-Am είδε το αεροσκάφος να κινείται προς τα πάνω του, όμως ήταν αργά.
Το αεροσκάφος είχε αναπτύξει ταχύτητα 270 χιλιομέτρων και είχε αρχίσει να απογειώνεται, όταν συγκρούστηκε με απίστευτη δύναμη πάνω στο αεροσκάφος της Pan Am. Τα δύο γιγαντιαία Μπόινγκ τυλίχθηκαν στις φλόγες.
Όσοι βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή στο αεροδρόμιο έμειναν άφωνοι. 583 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ενώ μόλις 61 άνθρωποι διασώθηκαν. Ανάμεσα στους διασωθέντες ήταν ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους της Pan AM., Ρόμπερτ Μπραγκ, ο οποίος είχε πει αργότερα, “Κοιτάξαμε πάνω και είδαμε το αεροσκάφος της KLM να έρχεται, δεν μπορούσα να πιστέψω το λάθος που είχε γίνει. Έκλεισα τα μάτια μου, όμως δεν άκουσα θόρυβο και είπα από μέσα μου “ευτυχώς δεν μας πέτυχε”. Γύρισα πίσω και είδα τη φωτιά. Τότε κατάλαβα ότι η κορυφή του αεροπλάνου έλειπε. Πήδηξα στο έδαφος και κατάφερα να σωθώ”.
Η φονικότερη αεροπορική τραγωδία στην ιστορία της αεροπορίας είχε συμβεί στο έδαφος και όχι στον αέρα. Την έρευνα για το δυστύχημα ανέλαβε η Ισπανική Πολιτική Αεροπορία, με τη συνδρομή Αμερικανών και Ολλανδών εμπειρογνωμόνων.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, ο πιλότος της ολλανδικής εταιρείας ήταν υπεύθυνος, καθώς δεν είχε πάρει έγκριση από τον Πύργο Ελέγχου για απογείωση. Η Ολλανδική εταιρεία αποζημίωσε τους συγγενείς των θυμάτων και από τότε άλλαξαν οι κανόνες σχετικά με την επικοινωνία Πύργου Ελέγχου και πιλότου.