Η πτήση 447 της Air France βρίσκεται στη λίστα με τις πιο φρικτές τραγωδίες που έχουν σημειωθεί κατά καιρούς στην ανθρώπινη ιστορία, καθώς όλοι οι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους.
Μάλιστα η συγκεκριμένη τραγωδία που σημειώθηκε στη 1 Ιουνίου 2009 έχει ονομαστεί κι ως «Τιτανικός των Ουρανών» λόγω της παρόμοιας εξέλιξης που είχε με τον Τιτανικό.
Η ιστορία που άλλαξε την ασφάλεια στα αεροπορικά ταξίδια.
Το είχαν ονομάσει ως «Τιτανικό των Ουρανών», ωστόσο η πτήση 447 της Air France είχε το ίδιο φρικτό τέλος με το θρυλικό πλοίο καθώς σκότωσε και τους 228 επιβάτες του.
Η πτήση 447 της Air France, που ήταν προγραμματισμένη να πετάξει από το Ρίο ντε Τζανέιρο στο Παρίσι, συνετρίβη στον Ατλαντικό Ωκεανό την 1η Ιουνίου 2009.
Συνολικά 12 μέλη του πληρώματος και 216 επιβάτες σκοτώθηκαν.
Το υπερσύγχρονο Airbus A330 βρισκόταν σε υψόμετρο 35.000 ποδιών, όταν η πτήση αντιμετώπισε μια σφοδρή καταιγίδα πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό.
Αλλά το ζήτημα δεν τέθηκε πλήρως στον καιρό μετά από τεχνικές βλάβες και το ανθρώπινο λάθος φάνηκε να παίζει τον ρόλο τους.
Το Γραφείο Έρευνας και Ανάλυσης της Γαλλίας για την Ασφάλεια της Πολιτικής Αεροπορίας (BEA) διαπίστωσε αργότερα ότι οι σωλήνες pitot του αεροσκάφους, που μετρούν την ταχύτητα αέρα, παρεμποδίστηκαν από τον πάγο, με αποτέλεσμα να στέλνουν λανθασμένες μετρήσεις ταχύτητας στο πιλοτήριο.
Με λανθασμένα δεδομένα να τροφοδοτούνται στους πιλότους, λέγεται ότι έγιναν μια σειρά από λανθασμένες εκτιμήσεις.
Αντί να σταθεροποιήσει το αεροσκάφος, ο πιλότος τράβηξε τη μύτη προς τα πάνω, με αποτέλεσμα το αεροπλάνο να μπει σε αεροδυναμικό στάβλο, πράγμα που σημαίνει ότι τα φτερά χάνουν την ανύψωση και το αεροπλάνο αρχίζει να πέφτει.
Δυστυχώς, το πλήρωμα δεν μπόρεσε να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου ποτέ…
Δύο χρόνια αργότερα, το 2011, το αεροσκάφος ανασύρθηκε τελικά στον πυθμένα του ωκεανού από ομάδες έρευνας.
Το ανατριχιαστικό ηχητικό υλικό του καπετάνιου Marc Dubois, 58 ετών, και των δύο συγκυβερνήτων του David Robert, 37, και Pierre-Cédric Bonin, 32 ετών, αποκαλύφθηκαν αργότερα στο κοινό.
Στην ηχογράφηση, ένας πιλότος άρχισε: “Χάσαμε τις ταχύτητες μας!”
«Δεν ξέρω τι συμβαίνει», είπε μια άλλη ανήσυχη φωνή.
Στη συνέχεια, ο Bonin ακούστηκε αργότερα να αναφωνεί: “Πάμε! Τραβήξτε επάνω, τράβα επάνω, τράβα επάνω!”
“Γ***, θα τρακάρουμε! Δεν είναι αλήθεια! Αλλά τι συμβαίνει;” Ο Ρόμπερτ ούρλιαξε.
Δεν είναι ξεκάθαρο ποιος μίλησε στη συνέχεια, αλλά φαινόταν να γνωρίζουν τη μοίρα τους καθώς κάποιος είπε: “Γ***, είμαστε νεκροί”.
Το περιστατικό έχει το παρατσούκλι «Τιτανικός των ουρανών», μοιράζοντας ομοιότητες με το πώς βυθίστηκε ο Τιτανικός RMS στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό κατά το παρθενικό του ταξίδι από το Σαουθάμπτον στη Νέα Υόρκη στις 15 Απριλίου 1912.
Περίπου 1.500 από τους 2.224 επιβάτες και το πλήρωμα πέθαναν μετά από σύγκρουση με παγόβουνο.
Από τις 20 σωσίβιες λέμβους που βρίσκονταν στο πλοίο, μερικές από αυτές εκτοξεύτηκαν στη θάλασσα εντελώς άδειες λόγω ανοργανωσιάς.
Όπως και η περιβόητη καταστροφή του Τιτανικού, η τεχνική βλάβη που επιδεινώθηκε από ανθρώπινο λάθος οδήγησε σε τεράστιο αριθμό θυμάτων.