Advertisement
ΚΟΣΜΟΣ

Δεν ήταν τελικά ο Μυστικός Δείπνος: Αποκάλυψαν την πραγματική έμπνευση που έκρυβε ο “μπλε Διόνυσος” & έκαναν την ανατροπή

16:16
Νίκη Μουλά

Ο “μπλε Διόνυσος”, με την «αναπαράσταση» του Μυστικού Δείπνου από drag queens, στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024, στο Παρίσι, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τους θεατές και όχι μόνο.

 

Advertisement

 

Advertisement

Οι αντιδράσεις, μάλιστα, δεν έμειναν στα social media, αλλά έφτασαν μέχρι και στη γαλλική Καθολική Εκκλησία, η οποία, με ανακοίνωσή της, εξέφρασε τη βαθιά λύπη της για τον «χλευασμό της Χριστιανοσύνης», όπως υπογράμμισε και πρόσθεσε «σκεφτόμαστε όλους τους Χριστιανούς σε όλες τις ηπείρους που έχουν πληγωθεί από αυτές τις σκηνές», κάνοντας λόγο για «ιδεολογικές προκαταλήψεις λίγων καλλιτεχνών».

Advertisement

 

Advertisement

 

Ο “μπλε Διόνυσος” εμπνευσμένος από το “Συμπόσιο των Θεών”

 

Από την πλευρά του, ο ηθοποιός και τραγουδιστής Φιλίπ Κατρίν, ο οποίος υποδύθηκε τον « μπλε Διόνυσο», δεν θέλησε ν’ αποκαλύψει το σκεπτικό πίσω από τη δήθεν αναπαράσταση του «Μυστικού Δείπνου» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, αλλά άφησε όλα τα ενδεχόμενα να αιωρούνται, επισημαίνοντας «δεν θα ήταν διασκεδαστικό, αν δεν υπήρχαν αντιπαραθέσεις».

 

Advertisement

Ήταν, όμως, όλο αυτό στην τελετή έναρξης, μία «woke» παρωδία του εμβληματικού πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι «Μυστικός Δείπνος»; Μια νέα εκδοχή, υποστηρίζει πως όχι. Η πραγματική έμπνευση πίσω απ’ όλο αυτό το σόου, δεν είχε να κάνει με τον χριστιανισμό και το δείπνο του Ιησού με τους μαθητές του, αλλά με τον πίνακα του Ολλανδού καλλιτέχνη Jan Harmensz van Biljert (1598-1671), ο οποίος αναπαριστά τον γάμο του Πηλέα και της Θέτιδος. Ονομάζεται «Συμπόσιο των Θεών», ζωγραφίστηκε το 1635 και βρίσκεται στο μουσείο Μανίν στη Ντιζόν.

 

Στο εν λόγω έργο, βλέπουμε τους Ολύμπιους θεούς να γιορτάζουν για τον γάμο. Στο κέντρο του τραπεζιού βρίσκεται ο Απόλλωνας (και όχι ο Χριστός), ενώ ο Διόνυσος πίνει, τρώει, γλεντάει, έστω κι αν δεν είναι… μπλε, όπως αυτός της τελετής έναρξης στο Παρίσι.

 

Και αν η τεχνοτροπία του Biljert θυμίζει κάτι από Ντα Βίντσι, «μπερδεύοντας» ίσως τους πολλούς, ο Ολλανδός ζωγράφος πέρασε ένα μέρος της ζωής του στη Ρώμη και, όπως πολλοί ακόμα συνάδελφοί του, επηρεάστηκε από την τέχνη του Καραβάτζιο (1571-1610).

 

 

 

Παγκόσμιος σάλος & κατακραυγή: Έκαναν αναπαράσταση του Μυστικού Δείπνου με drag queens στην Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων

 

Κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024, η οποία διεξήχθη το βράδυ της Παρασκευής 26 Ιουλίου στο Παρίσι, παρουσιάστηκε μια εντυπωσιακή και προκλητική εκδοχή του «Μυστικού Δείπνου», την οποία παρουσίασε μια ομάδα drag queens και χορευτών. Αυτή η σκηνική αναπαράσταση του διάσημου θρησκευτικού έργου του Λεονάρντο ντα Βίντσι εκτέθηκε με μια σαφή διάθεση παρωδίας, συνδυάζοντας στοιχεία θεάματος και προκλητικότητας.

 

Η εν λόγω παράσταση, αν και σχεδιασμένη για να προσελκύσει την προσοχή και να προκαλέσει συζητήσεις, δεν πέρασε απαρατήρητη από το κοινό. Αντιθέτως, προκάλεσε έντονη κριτική και αμφιλεγόμενες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι παρατηρητές και οι χρήστες των social media εξέφρασαν ποικίλες απόψεις σχετικά με την επιλογή να αναπαρασταθεί το θρησκευτικό σύμβολο με τέτοιον τρόπο, καταδεικνύοντας την ευαισθησία και τις διαφωνίες που προέκυψαν από αυτή τη δημιουργική προσέγγιση στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων.

«Αυτό είναι τρελό, να ανοίγετε την εκδήλωσή σας αντικαθιστώντας τον Ιησού και τους μαθητές στον Μυστικό Δείπνο με άνδρες σε drag», έγραψε ο Κλιντ Ράσελ, οικοδεσπότης του podcast Liberty Lockdown, στο X, προσθέτοντας: «Υπάρχουν 2,4 δισεκατομμύρια Χριστιανοί στη Γη και προφανώς οι Ολυμπιακοί Αγώνες θέλησαν να δηλώσουν δυνατά σε όλους αυτούς, ευθύς εξαρχής ότι δεν είναι καλοδεχούμενοι».

Παρακολουθήστε το σχετικό βίντεο & τις αντιδράσεις των χρηστών:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TAGS:
Advertisement