Μπορεί η Μεγάλη Εβδομάδα σχεδόν να τελείωσε όμως η σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» κέρδισε και πάλι τις εντυπώσεις.
Αποτελεί το must-see κάθε χρόνο την περίοδο του Πάσχα. Λίγοι, όμως, γνωρίζουν τι πραγματικά χρειάστηκε για να φτιαχτεί η θρυλική σειρά με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Πάουελ.
Κάθε χρόνο τη Μεγάλη Εβδομάδα όλο και κάποιο κανάλι θα προβάλλει τη σειρά «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ». Είναι λες και έχει μπει πλέον κι αυτή στη λίστα με τα ελληνικά έθιμα του Πάσχα. Όσες φορές κι αν τη δεις δεν τη βαριέσαι, ενώ το πρόσωπο του Ρόμπερτ Πάουελ, που πρωταγωνιστεί ως Ιησούς Χριστός, έχει γίνει οικείο σε όλους μας.
Υπάρχουν διάφοροι θρύλοι που συνοδεύουν το έπος του σκηνοθέτη, Φράνκο Τζεφιρέλι. Από διάφορα περίεργα που συνέβαιναν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, μέχρι το «βαρύ φορτίο» που κουβαλά όποιος καλείται να υποδυθεί στη μικρή ή τη μεγάλη οθόνη τον Χριστό. Επίσης, για όσους δεν γνωρίζουν, να πούμε ότι η «σειρά», αρχικά γυρίστηκε ως ταινία συνολικής διάρκειας 371 λεπτών.
Τα γυρίσματα του «Ιησού από τη Ναζαρέτ» ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 1975 και ολοκληρώθηκαν τον Μάιο του 1976 και έγιναν στο Μαρόκο και την Τυνησία. Οι σκηνές των συναγωγών τραβήχτηκαν στο νησί Djerba, ενώ οι σκηνές της Ιερουσαλήμ τραβήχτηκαν στην πόλη Μοναστήρι της Τυνησίας (το όνομα της πόλης παραμένει ελληνικό μέχρι και σήμερα). Λόγω των κάκιστων αγγλικών κάποιων κομπάρσων που επιλέχθηκαν από τον ντόπιο πληθυσμό, όλες οι ομιλίες τους ηχογραφήθηκαν ξανά σε στούντιο. Η σειρά προβλήθηκε για πρώτη φορά από το ιταλικό κανάλι RAI 1 στις 27 Μαρτίου 1977.
Η αλήθεια είναι πως δεν έγινε κανένα «κόψιμο» στο badget που είχε στη διάθεσή του ο Τζεφιρέλι. Τον άφησαν απολύτως ελεύθερο να κάνει ό,τι θέλει, με το κόστος του «Ιησού από τη Ναζαρέτ» να φτάνει σχεδόν τα 18 εκατομμύρια δολάρια.
Αν το μετατρέψουμε σε σημερινά χρήματα, μιλάμε για ένα ποσό κοντά στα 100 εκατομμύρια δολάρια. Όπως καταλαβαίνει εύκολα κανείς τέτοια χρήματα για μια τηλεοπτική (όχι κινηματογραφική) παραγωγή ήταν ανήκουστα εκείνη την εποχή. Η σειρά θριάμβευσε στις κριτικές και θεωρείται (όχι άδικα) ως η μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της μικρής και της μεγάλης οθόνης, που αναφέρεται στη Γέννηση, τη Ζωή, τα Πάθη και την Ανάσταση του Ιησού Χριστού.