Στην οθόνη, όλα φαίνονται τέλεια. Από τις κοντινές λήψεις έως και τις περίτεχνες σκηνές μάχης, φαίνεται ότι δεν υπάρχει χώρος για λάθη στις αγαπημένες μας ταινίες όλων των εποχών. Και παρόλο που είναι αλήθεια, αυτό δε σημαίνει ότι είναι δεδομένο.
Στην πραγματικότητα, πολλοί σκηνοθέτες Α’ κλάσης καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, ευφυΐα και ταλέντο για να βρουν κάτι τόσο καλό όσο και η εικονική σκηνή στην ταράτσα του Matrix.
Έτσι, αυτή τη φορά, συντάξαμε μια λίστα με τις πιο απίστευτες φωτογραφίες από τα παρασκήνια των ταινιών που αποκαλύπτουν όλα τα μεγάλα και μικρά κινηματογραφικά κόλπα. Ετοιμάστε το ποπ κορν σας, πρόκειται να μάθετε πώς τα κάνουν!
Για να γεμίσουν τις εξέδρες, κόπηκαν, χρωματίστηκαν και τοποθετήθηκαν 450.000 άκρες από μπατονέτες σε ένα συρμάτινο πλέγμα. Φυσώντας τους θαυμαστές κάτω από τις τεχνητές εξέδρες, οι άκρες από τις μπατονέτες έμοιαζαν σαν ένα ζωντανό πλήθος που κινείται στα καθίσματά του.
Όταν ακούμε κάποιον να μιλάει για οπτικά εφέ, συχνά μας έρχονται στο μυαλό ταινίες όπως «Ο Πόλεμος των Άστρων«, το «Blade Runner» ή το «Jurassic Park». Αλλά οι λάτρεις των οπτικών εφέ παθιάζονται συχνά όχι ακριβώς από ολόκληρες τις ταινίες (όπως οι κριτικοί του κινηματογράφου), αλλά από συγκεκριμένες σκηνές που μένουν το μυαλό τους λόγω της πολυπλοκότητας τους.
Ένα εξαιρετικό παράδειγμα αποτελεί η σκηνή με τον καθρέφτη που γυρίστηκε στην ταινία «Επαφή» του Robert Zemeckis, το 1997, όπου η νεαρή Ellie τρέχει προς το ντουλάπι φαρμάκων, με την κάμερα ακριβώς μπροστά από το πρόσωπό της. Καθώς τελικά ανεβαίνει στον επάνω όροφο, οι θεατές συνειδητοποιούν ότι παρακολουθούμε την αντανάκλαση της στον καθρέφτη.
Σύμφωνα με τα οπτικά εφέ και τον δημοσιογράφο κινουμένων σχεδίων Ian Failes, αυτή η σκηνή ενσωματώνει όλα όσα πρέπει να έχει το καλό οπτικό εφέ. «Δεν είναι μόνο ένα πλάνο που θεωρείται ορόσημο σε αόρατα και απρόσκοπτα οπτικά εφέ, αλλά αποτελεί μια σκηνή που ακόμη και οι επαγγελματίες των οπτικών εφέ παραδέχονται συχνά ότι δεν έχουν ιδέα πώς τραβήχτηκε.»
Ο επόπτης οπτικτών εφέ, Ken Ralston, ο οποίος δούλεψε στην σκηνή με τον καθρέφτη στην ταινία «Επαφή», είπε ότι αρχικά, η λήψη με τον καθρέφτη δε θα ήταν καθόλου έτσι.
«Ένα από τα πράγματα που αρχίσαμε να επιδιώκουμε ήταν μια πολύ πρώιμη εκδοχή αυτού που ονομάζεται τώρα «bullet time», βιντεοσκοπώντας κάτι με στασιμότητα και χρησιμοποιώντας τις σκηνές, όπως στο The Matrix [που κυκλοφόρησε το 1999]. Εκείνη την εποχή, εξετάζαμε το βίντεο κλιπ των Rolling Stones που είχε γυριστεί εκείνη την περίοδο», είπε στον δημοσιογράφο Ian Failes, σε μια συνέντευξη.
Ο Grant Imahara και ο Tory Belleci από τους Mythbusters ενώ εργάζονται στο θωρηκτό Trade Federation από το Star Wars: The Phantom Menace
Ας πάμε πάμε στην «Επιστροφή στο Μέλλον», όπου οι άνθρωποι εξακολουθούν να γοητεύονται από τη σκηνή χωρίς να έχουν καμία ιδέα για το πώς τα κατάφερε η ομάδα. Όμως, όσον αφορά τα οπτικά εφέ, ο Ralston πιστεύει ότι όλα οφείλονται στην παρουσίαση με απλό τρόπο. «Η ομορφιά του είναι, οπουδήποτε αλλού, υπήρχαν κομμένες σκηνές, φυσικά, για να δείξουν όσα πρέπει να γνωρίζετε.»
Ένα γύρισμα όπως αυτό, σύμφωνα με τον Ralston, «απλά πρέπει να είναι σωστό αλλιώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει.» «Πρέπει να είσαι καθηλωμένος στην ταινία ή να πιστέψεις σε αυτό που βλέπεις.
Ουσιαστικά, τα οπτικά εφέ έχουν επιτρέψει στους εικονολήπτες να ξεπεράσουν τα όρια της οθόνης και να δημιουργήσουν απίστευτους κόσμους. Μερικές φορές είναι ένα βίντεο λήψης κίνησης που συνδυάζεται με κινούμενα σχέδια όπως στο The Dawn Of Apes (2014).
Άλλες φορές, χρειάζονται λύσεις που δε χρησιμοποιήθηκαν ποτέ για να δημιουργήσουν κάτι πολύ δημιουργικό, όπως η εικονική σκηνή με τη σφαίρα στο Matrix όπου ο Neo απέφυγε μια σφαίρα. Αυτό το «παγωμένο» πλάνο εκτελέστηκε από τον επόπτη των οπτικών εφέ, John Gaeta, ο οποίος συνεργάστηκε με τους σκηνοθέτες και τον εικονολήπτη για να τοποθετήσει 122 ακίνητες κάμερες γύρω από τον Keanu Reeves πριν τις ενεργοποιήσει μία προς μία
Στην ταινία «Στα Μαχαίρια», ο Matt Mania (Key Grip) έπραξε έκυπνα και σκάλισε στον εξοπλισμό φωτισμού για να τα κάνει «ματ» και να μη φαίνεται η αντανάκλαση του στα γυαλιά.
Μια άλλη εικονική λήψη οπτικών εφέ από το Matrix είναι ο κωδικός στην οθόνη, ο οποίος δεν είχε γίνει ποτέ πιο πριν. Η ιδέα του Gaeta ήταν να δώσει στο κοινό την εντύπωση για το πώς θα ήταν αν κάποιος σκεφτόταν τον κώδικα. Η ομάδα το κατάφερε κάνοντας μερικά από τα πιο αξιομνημόνευτα οπτικά εφέ που εμφανίστηκαν ποτέ στην οθόνη.