Επιχειρηματίας βρέθηκε μπλεγμένος: Ένας ελεύθερος επαγγελματίας την “πάτησε” χωρίς καν να το ξέρει. Συγκεκριμένα, είχε πάει να φάει σε μια ταβέρνα στην Μύκονο. Όταν τελείωσε το γεύμα του, ζήτησε λογαριασμό, αλλά μιας και ήταν ελεύθερος επαγγελματίας, το ζήτησε με την μορφή τιμολογίου. Αυτό που όμως δεν ήξερε ήταν ότι ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας είχε χρέη και αυτό θα ήταν λόγος για μπλεξίματα .
Τι ισχύει με βάση τον νόμο:
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όταν κόβεται ένα τιμολόγιο, αυτό πηγαίνει αυτόματα στο σύστημα, όπου εκεί μπορεί να φανεί αν κάποιος έχει χρέη η όχι. Όταν λοιπόν το τιμολόγιο έφτασε στην εφορία, διαπιστώθηκε ότι η ταβέρνα έχει χρέη 50.000 ευρώ, το σύστημα έκανε αναγκαστική κατάσχεση εις χείρας τρίτων, χρεώνοντας τον άτυχο πελάτη.
Επιχειρηματίας βρέθηκε μπλεγμένος: Τι πρέπει να κάνει για να μην χάσει τα χρήματα του
Θα πρέπει εντός 8 εργάσιμων ημερών, ο άτυχος πελάτης να μεταβεί στο Ειρηνοδικείο της περιοχής του με τον δικηγόρο του και να προσκομίσει τα απαραίτητα έγγραφα , προκειμένου να αποδείξει ότι δεν έχει παραπάνω συναλλαγές με τον ιδιοκτήτη της ταβέρνας.
Το σύστημα, δεν μπορεί να γνωρίζει αν οι δυο άντρες έχουν και άλλες συναλλαγές και αφού ο ένας έχει χρέη προς το δημόσιο και ο ίδιος αδυνατεί να τα πληρώσει, το σύστημα θα τα “πάρει” από αυτόν που έχει συναλλαγές μαζί του.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση έχει βγει δικαστική εντολή ότι έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές, και στη συνέχεια έρχεται ο δικαστικός επιμελητής με το αντίστοιχο έγγραφο εις χείρας τρίτων και λέει ότι επειδή χρωστάει ο άλλος, να πληρώσει την οφειλή ο πελάτης για λογαριασμό του ιδιοκτήτη.
Τέλος , αν ο συγκεκριμένος πελάτης ξαναέχει κάποια συναλλαγή με τον ιδιοκτήτη της ταβέρνας, δεν θα πληρώσει αυτόν, αλλά το Ελληνικό δημόσιο.