Γκιζέλα Ντάλι: Πρόκειται για μία εκ των εκρηκτικών παρουσιών που είχε στις τάξεις του, ο ελληνικός κινηματογράφος. Η ίδια μεγαλούργησε δίπλα σε μεγάλα ονόματα της υποκριτικής. Το 2003 η γνωστή ηθοποιός μίλησε για όλη τη ζωή της μέσα από το φτωχικό σπίτι που έμενε στη Νάξο. Αναλυτικότερα:
Φώτα, κάμερα, πάμε…Μέγαρα 25η Μαρτίου 1940. Η οικογένεια Μαυροειδή, σε έναν από τους κεντρικότερους δρόμους των Μεγάρων, ακούει το πρώτο κλάμα του μικρού νεογέννητου κοριτσιού. Της μικρής Αδαμαντίας. “Ο μπαμπάς μου, ο Αλέξναδρος καταγόταν από πλούσια οικογένεια των Μεγάρων. Η μαμά μου η Βούλα, παρακαλούσε να μη με είχε γεννήσει. Φοβόταν ότι θα με σκότωναν οι Γερμανοί. Για τον λόγο αυτό οι γονείς μου με έβαλαν σε ένα μοναστήρι της περιοχής, τον Άγιο Ιερόθεο. Εκεί έμαθα να διαβάζω, να γράφω, εκεί έπλασα τον χαρακτήρα μου”.
Στα 12 χρόνια της η Αδαμαντία και η αδερφή της Ελένη που ήταν τότε 8 ετών είχαν ένα φοβερό τροχαίο. “Ήμασταν στον δρόμο για το σπίτι μας, όταν ένα μηχανάκι παρέσυρε την αδερφή μου και την σκότωσε μπροστά στα μάτια μου”. Η Αδαμαντία δεν μπορεί να ξεπεράσει τον χαμό της αδερφής της. Το ίδιο και η οικογένεια η οποία καταφεύγει σε ψυχολόγους και γιατρούς χωρίς αποτέλεσμα και έτσι οι δυο γονείς της αποφασίζουν να χωρίσουν. “Ο πατέρας μου έριχνε τα βάρη για το θάνατο της αδερφής μου στη μαμά μου με αποτέλεσμα εκείνη να αγανακτήσει , να μαζέψει τα πράγματά της και να φύγουμε μαζί από τα Μέγαρα για την Αθήνα, αφήνοντας πίσω την παλιά γειτονιά, το σχολείο που πήγα μέχρι τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου και όλα όσα θύμιζαν το παρελθόν”.
Η μητέρα της την γράφει σε ένα από τα καλύτερα Γυμνάσια της Αθήνας και παράλληλα μαθαίνει Αγγλικά και Γερμανικά. Η μητέρα της που καταγόταν από εύπορη οικογένεια της Νάξου, μη θέλοντας η μικρή Αδαμαντία να θυμάται τίποτα από το παρελθόν, πουλάει ένα μεγάλο μέρος από την περιουσία της. “Ώσπου ένα πάρτυ σημάδεψε και άλλαξε τη ζωή μου…” Είναι Ιούνιος του 1958 και η Αδμαντία με την μητέρα της δίνουν ένα πάρτυ για την ολοκλήρωση των σπουδών της. Στο πάρτυ αυτό είχε προσκληθεί και ο γείτονάς της και σκηνοθέτης Ντίμης Δαδήρας. Τα ξανθά μαλλιά της και το πανέμορφο παρουσιαστικό της δεν τον αφήνουν ασυγκίνητο. Ο σκηνοθέτης ήξερε να μεταμορφώνει τις απλές κοπέλες σε πρωταγωνίστριες. Το είχε ήδη κάνει με την ΑΛίκη Βουγιουκλάκη και την Άννα Φόνσου αλλά και με τη Τζένη Καρέζη.
“Εσύ μπορείς να γίνεις μεγάλη στάρ και να σαρώνεις στο πέρασμά σου” της λέει και η νεαρή κοπέλα θολωμένη από την λαμπερή ζωή που της τάζει δέχεται να αφεθεί. ” Ήμουν ένα κορίτσι που δεν είχα βγει έξω από το σπίτι μου πάρα πολύ. Ο Ντίμης με περνούσε 21 χρόνια. Μ έπεισε λοιπόν τάζοντας μου πολλά πράγματα. Παραμυθένια ζωή, λεφτά και μια λαμψη που δυστυχώς με θάμπωσε. Συνάψαμε δεσμό. Όμως δεν μπορώ να πω ότι τον αγάπησα σαν εραστή, αλλά περισσότερο σαν πατέρα μου και εκείνος σαν κόρη του. Έτσι, εν μία νυκτί με αντικατέστησε με την…Γκιζέλα Ντάλι. Μου μάκρυνε τα μαλλιά, με έμαθε να βάφομαι ως εκρηκτική ντίβα και μαζί του για πρώτη φορά φόρεσα ντεκολτέ. Σε όποιο πάρτυ πηγαίναμε με παρουσίαζε ως Γκιζέλα Ντάλι, χωρίς ωστόσο να έχω κάνει τίποτα στον κινηματογράφο”.
Ένα χρόνο μετά, στις 24 Δεκεμβρίου 1959 το ζευγάρι παντρεύτηκε και έτσι ξεκίνησε μια λαμπερή αλλά και περίεργη ζωή για εκείνη. Η πρώτη της ταινία ήταν σε ηλικία 19 ετών “Ραντεβού στη Βενετία”. Η πρεμιέρα της ταινίας έγινε στην ιδιαίτερη πατρίδα της Γκιζέλας, τα Μέγαρα και χιλιάδες κόσμου κατακλύζουν μέσα και έξω τον κινηματογράφο για να δουν την δική τους ντίβα. Σε μια από τις πρώτες θέσεις κάθεται και ο πατέρας της. Μόλις η Γκιζέλα τον αντικρύζει, αρχίζει τα κλάμματα. “Είχα πολλά χρόνια να τον δω . Ο χωρισμός των γονιών μου, μου στοίχισε πάρα πολύ. Αν δεν τα έφερνε έτσι η μοίρα, σίγουρα εγώ δεν θα ήμουν η περιβόητη Γκιζέλα Ντάλι, αλλά η Αδαμαντία Μαυροειδή με ολοκληρωμένη οικογένεια. Αυτό ήταν πάντα ένα από τα αγκάθια που μου τρυπάνε την καρδιά: το ότι δεν απέκτησα οικογένεια” λέει η Γκιζέλα βλέποντας από μακριά πως της τα έφερε η ζωή.
Ένα χρόνο μετά τον γάμο τους, η Γκιζέλα μένει έγκυος. Επιτέλους το παιδί που ποθούσε τόσο πολύ, μόλις είχε έρθει. Όμως ο Δαδήρας επειδή φοβόταν ότι θα χάσει την στάρ που μόλις είχε δημιουργήσει, την ανάγκασε να αποβάλει. “Αυτό έγινε πολλές φορές. Η αλήθεια είναι ότι πάντα ήθελα ένα παιδί. Όμως για να μην “χαλάσει” η εικόνα της Γκιζέλας έπρεπε να κάνω εκτρώσεις. Δεν θα πω, πόσες. Απλώς θα πω ότι πόνεσα πολύ για τόσες ζωές που σκότωσα και που ποτέ δεν μπόρεσα να αποκτήσω μία από αυτές. Ίσως ακόμα και τώρα να πληρώνω όλα αυτά που έκανα τότε. Όταν το 1997 βρέθηκα στην εκπομπή τη Ελένης Μενεγάκη, ένα πράγμα την συμβούλεψα: να κάνεις παιδί τώρα που είσαι νέα. Άσε την καριέρα στην άκρη. Το ίδιο συμβουλεύω κάθε γυναίκα. Εγώ ποτέ δεν ολοκληρώθηκα στην γυναικεία φύση μου. Υπήρξα απλώς ενα καλοστημένο σκηνικό του Ελληνικού κινηματογράφου που γρήγορα κατέρρευσε”.
Η μία ταινία διαδεχόταν την άλλη μέχρι το 1967, όπου η Γκιζέλα χωρίζει από τον Ντίμη Δαδήρα για τα μάτια του ‘Άλκη Γιαννακά. ” Μαζί του έζησα την εφηβεία και όλα όσα δεν μπόρεσε να μου προσφέρει ο σύζυγός μου. Ερωτευτήκαμε παράφορα και αρραβωνιαστήκαμε. Όμως ήμασταν και οι δύο τόσο δυναμικοί χαρακτήρες που κάθε βράδυ παίζαμε ξύλο και το πρωί σηκωνόμασταν με μαυρισμένα μάτια”. Η Γκιζέλα μένει έγκυος από τον Άλκη Γιαννακά αλλά και πάλι ξιώθει ότι δεν μπορεί να ολοκληρώσει την ευτυχία της, αφού δεν υπάρχει σκοπός για γάμο. Έτσι το όνειρο για μια ακόμα φορά χάνεται.
Το 1974 και ενώ έχει φτάσει μέχρι και την Αμερική για δουλειά σε νυχτερινά κέντρα, αλλά και στο μόντελινγκ, της βρίσκουν καρκίνο λάρυγγος. Η φωνή της κλέινει και τα πάντα γύρω σκοτεινιάζουν. Η καριέρα της έχει ήδη κατρακυλήσει πολύ χαμηλά. Προσπαθεί να βρει γιατρεία και όλοι της λένε πως πρέπει να κόψει τις φωνητικές της χορδές. “Έφτασα μέχρι και το μακρινό Θιβέτ. Εκεί κάθισα περίπου έναν χρόνο, γιατί πίστευα ότι με την πειθαρχία και την προσευχή θα υπάρχει αποτέλεσμα. Και τελικά, υπήρξε”. Την ίδια εποχή ο Καματερός χρησιμοποιεί την Γκιζέλα ως διαφημιστικό κόλπο για να πουλήσει το νερό του. Και ενώ σχεδόν μουγκή προσπαθεί να τα βγάλει πέρα οικονομικά, οι σκηνοθέτες πλέον δεν την βλέπουν ως την εκρηκτική σταρ, αλλά ως σύμβολο του σεξ και της προτείνουν “μαλακό” πορνό.
“Ααιμιλία η διεστραμμένη” και “Η σπηλιά της αμαρτίας” είναι δύο από τις ταινίες που η Γκιζέλα συμμετέχει. ” Εγώ και άλλοι συνάδελφοί αρνούμασταν να κάνουμε ταινίες που μας έθιγαν. Όμως οι σκηνοθέτες μας έλεγαν για άλλο τίτλο και άλλη υπόθεση και ξαφνικά βλέπαμε τον εαυτό μας να πρωταγωνιστεί σε ταινίες χαμηλού ηθικού επιπέδου. Η Αννούλα η Φόνσου μάλιστα τους έκανε μήνυση για το μοντάζ που είχαν κάνει σε μια από αυτές που την έθιγε”.
Και ενώ η καριέρα της Γκιζέλας έχει τελειώσει, μαζί με τη μητέρα της πηγαίνουν σε ένα μικρό σπιτάκι που έχουν στο φαράγγι Λιώνας Νάξου. ” Οι άντρες της Νάξου με έβλεπαν ως την Γκιζέλα σύμβολο του σέξ και ορισμένοι τα βράδια, έρχονταν έξω από το σπίτι να με πειράξουν. Αυτό έγινε αρκετές φορές. Μέχρι που αναγκάζομαι μια Κυριακή να πάω στην πόλη, εκεί όπου σύχναζαν οι άντρες που με πείραζαν. Μάζεψα λοιπόν τις γυναίκες τους και σε ένα καφενείο ανέβηκα πάνω σε ένα τραπέζι με ένα μαχαίρι στα χέρια και τους είπα: “Γυναίκες, όλα αυτά τα βράδια οι σύζυγοί σας έρχονταν και με πείραζαν πετώντας μου πέτρες στο σπίτι που έχω μέσα στο φαράγγι. Πείτε τους πως αν θα ξανάρθουν, θα τους κόψω τα γεννητικά τους όργανα και θα τους βάλω να τα φάνε”. Έκτοτε ο σεβασμός στο πρόσωπο της ήταν τρομακτικός.
Όταν πέθανε η μητέρα της, η ίδια είχε φτιάξει από ξύλα της θάλασσας το φέρετρο. ” Πέθανε το σούρουπο. Δεν μπορούσα να περιμένω πότε θα ξημερώσει. Έπρεπε να την βάλω μέσα. Όμως το φέρετρο αναποδογύρισε με αποτέλεσμα να μου σπάσει τρία δάχτυλα”. Το πρωί η Γκιζέλα Ντάλι με την καραμπίνα έριξε στον αέρα και από το διπλανό χωριό έφτασαν οι κάτοικοι για να την βοηθήσουν.
“Έζησα μια ζωη γεμάτη λάμψη και δόξα. Έζησα μια γεμάτη ζωή. Όμως εγώ δεν ήμουν αυτή που ήθελαν και έφτιαξαν. Ήθελα πάντα να αποκτήσω ένα παιδί και μια οικογένεια. Δεν την απέκτησα. Γι΄αυτό και η ζωή μου τάχθηκε στο θεό και εκεί ανήκω”