Ο δύτης που βρήκε και ανέσυρε τη σορό της 18χρονης Χάνα Λιντς από το ναυάγιο του υπερπολυτελούς γιοτ Μπεϊζιάν, μετά από πέντε ημέρες εντατικών ερευνών, συγκλονίζει με τις περιγραφές του. Ο Τζουζέπε Πετρόν, βαθιά συντετριμμένος, αφηγείται την δραματική μάχη που έδωσε η ομάδα του για να εντοπίσει επιζώντες μέσα στα συντρίμμια του ναυαγισμένου σκάφους, ενώ ο χρόνος πίεζε αμείλικτα.
Ο 49χρονος Πετρόν, επικεφαλής της Ιταλικής Ομάδας Κατάδυσης των Πυροσβεστών, είχε την ευθύνη για την οργάνωση και εκτέλεση της επιχείρησης διάσωσης και ανεύρεσης πτωμάτων μετά την τραγωδία που κόστισε τη ζωή σε επτά ανθρώπους. Ο ίδιος, βαθιά συγκλονισμένος από την εμπειρία, περιγράφει τις δύσκολες στιγμές που βίωσε κατά την προσπάθεια διάσωσης, ειδικά όταν ανακάλυψε τη σορό της 18χρονης Χάνα, κόρης του μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς, ο οποίος επίσης βρήκε τραγικό θάνατο στο ναυάγιο. Η επιχείρηση ήταν γεμάτη συναισθηματική φόρτιση, καθώς η ομάδα προσπαθούσε απεγνωσμένα να εντοπίσει και να σώσει όποιους επιζώντες μπορούσαν να βρεθούν, ενώ η τραγωδία ήταν ήδη βαρύτατη με τις επτά απώλειες ζωών.
Για τον χαμό της 18χρονης ειδικότερα, ανέφερε: «αυτό το νεαρό κορίτσι θα έπρεπε να γράφει σημαντικές σελίδες της ζωής της, αλλά δυστυχώς η ιστορία κατέληξε πολύ διαφορετικά».
Η Χάνα ήταν το έβδομο και τελευταίο θύμα που ανασύρθηκε από το βυθισμένο υπερπολυτελές γιοτ Μπεϊζιάν. Η σορός της εντοπίστηκε παγιδευμένη στα συντρίμμια μιας καμπίνας στο πίσω μέρος του σκάφους. Η Χάνα, που επρόκειτο να ξεκινήσει τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης τον επόμενο μήνα, βρέθηκε εγκλωβισμένη μέσα στα υπολείμματα του ναυαγίου, προσθέτοντας έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των επτά τραγικών απωλειών που σημάδεψαν την καταστροφή αυτή.
«Το γιοτ ήταν στη δεξιά πλευρά του. Όλες οι καμπίνες είχαν κατακλυστεί από επιπλέοντα συντρίμμια, στρώματα, σεντόνια, ντουλάπες. Ήταν λόγω αυτής της μεγάλης ποσότητας πλωτών συντριμμιών που η επιχείρηση προχώρησε με δυσκολία» περιέγραψε αρχικά.
«Οι καμπίνες ήταν σκοτεινές και δεν υπήρχε σχεδόν καθόλου ορατότητα, οπότε ως αποτέλεσμα το περιβάλλον ήταν εχθρικό και η κατάσταση γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Η Χάνα ήταν στην πιο μακρινή, μιλάμε για μια κατάσταση όπου για να προχωρήσει μόλις ένα μέτρο χρειάστηκαν τέσσερις ή πέντε καταδύσεις».
Όταν ρωτήθηκε ποιο θύμα δυσκολεύτηκε περισσότερο να ανακτήσει από τα επτά, ο Πετρόνε απάντησε: «Χάνα» και πρόσθεσε: «Ήταν μεγάλη ανακούφιση που την βρήκα μετά από σχεδόν πέντε ημέρες. Η ένταση ήταν αφόρητη μέχρι τότε».
Το γιοτ Bayesian, το οποίο έπλεε υπό βρετανική σημαία, βυθίστηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της 19ης Αυγούστου, κατά τη διάρκεια μιας έντονης καταιγίδας ανοιχτά των ακτών της Σικελίας. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το σκάφος φαίνεται να υπέστη σοβαρές ζημιές εξαιτίας ενός αιφνίδιου καιρικού φαινομένου. Οι ερευνητές εξετάζουν τη δυνατότητα ευθύνης του πληρώματος, διερευνώντας το ενδεχόμενο να έχουν διαπράξει πολλαπλή ανθρωποκτονία και να έχουν προκαλέσει το ναυάγιο από αμέλεια.
Σύμφωνα με το ναυτικό δίκαιο, ο καπετάνιος φέρει την πλήρη ευθύνη για το πλοίο, το πλήρωμα και την ασφάλεια όλων των επιβαινόντων. Παρότι δεν έχουν απαγγελθεί επίσημες κατηγορίες κατά κανενός από τα μέλη του πληρώματος μέχρι στιγμής, η έρευνα συνεχίζεται. Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, το γεγονός ότι κάποιος τίθεται υπό έρευνα δεν συνεπάγεται απαραίτητα ότι θα απαγγελθούν κατηγορίες. Η τελική απόφαση θα εξαρτηθεί από τον ανακριτή, ο οποίος, αφού εξετάσει τον φάκελο της υπόθεσης, θα αποφασίσει αν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για να παραπεμφθεί η υπόθεση σε δίκη.