11-000e-sto-cheri-gia-na-agoraseis-kainoyrio-amaxi-mathe-an-dikaioysai-ti-nea-epidotisi-amp-038-pos-tha-pareis-ta-lefta-261254
18:13

11.000€ στο χέρι για να αγοράσεις καινούριο αμάξι: Μάθε αν δικαιούσαι τη νέα επιδότηση & πως θα πάρεις τα λεφτά

18:13
Νίκη Μουλά

Νέο πρόγραμμα επιδότησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αναμένεται από την κυβέρνηση και σύμφωνα με πληροφορίες, θα φτάσει έως τις 11.000 ευρώ, αλλά μόνο για τους ιδιώτες και όχι για τις εταιρείες.

Ειδικότερα, από μέρα σε μέρα, αναμένεται να ανακοινωθούν από την Κυβέρνηση τα νέα δεδομένα για το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, το οποίο θα διαδεχθεί το δεύτερο πρόγραμμα, το οποίο έληξε στις 30 Απριλίου.

Advertisement

Το πρόγραμμα επιδότησης για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις

Advertisement

Φυσικά πρόσωπα

Advertisement

Το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται στο 30% με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ.

Επιπλέον 2.000 ευρώ παρέχονται για την απόσυρση παλιού οχήματος.

Για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή, η επιδότηση είναι 500 ευρώ.

Advertisement

Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), νέους έως 29 ετών, και πολύτεκνες οικογένειες, οι οποίοι θα λαμβάνουν επιπλέον επιδοτήσεις.

Επιχειρήσεις

Το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου μειώνεται στις 6.000 ευρώ.

Advertisement

Επιπλέον 2.000 ευρώ παρέχονται για την απόσυρση παλιού οχήματος.

Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να επιδοτούνται για απεριόριστο αριθμό οχημάτων.

Επιδοτείται η αγορά και εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα χρησιμοποιούνται για εμπορική εκμετάλλευση.

Οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών και τουριστικές εταιρείες θα μπορούν να επιδοτούνται και για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Ειδική μέριμνα θα υπάρχει για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα νησιά, με επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο​.

Ειδικές κατηγορίες οχημάτων:

Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα κατηγορίας L5e έως L7e αυξάνεται στο 40%, με μέγιστο ποσό επιδότησης τις 3.000 ευρώ.

Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά δίκυκλα κατηγορίας L1e έως L4e παραμένει στο 20%, με μέγιστο ποσό επιδότησης τις 800 ευρώ​.

Το νέο πρόγραμμα επιδότησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι πιο ευέλικτο και με ταχύτερες διαδικασίες για την εκταμίευση των επιδοτήσεων, όπως αναφέρει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ο ρόλος της αεροδυναμικής στην αύξηση της αυτονομίας τους

Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα που έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η αυτονομία τους. Ακόμη και τα πιο ακριβά μοντέλα μηδενικών ρύπων αδυνατούν να καλύψουν τις ανάγκες ενός μεγάλου ταξιδιού με μια πλήρη φόρτιση. Η εξέλιξη των μπαταριών, οι νέες πλατφόρμες των αυτοκινήτων, οι καινοτομικές αεροδυναμικές λύσεις, καθώς και η σταδιακή ενίσχυση του δημόσιου δικτύου φόρτισης των αυτοκινήτων θα συμβάλουν στην επίτευξη του επιθυμητού ορίου αυτονομίας.

Η νέα Mercedes-Benz EQB ανήκει στη γκάμα με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το νέο πολυτελές αυτοκίνητο είναι ένα compact SUV με την δυνατότητα να φιλοξενήσει έως επτά επιβάτες.

Μετά την EQA, η EQB αποτελεί ήδη το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο της Mercedes-EQ.

Η EQB επιτυγχάνει καλή τιμή αεροδυναμικής Cd που ξεκινά από 0,28, ενώ η μετωπική επιφάνεια A ανέρχεται σε 2,53 m2. Στα σημαντικότερα μέτρα αεροδυναμικής συγκαταλέγονται το εντελώς κλειστό σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης, η αεροδυναμική μπροστινή και πίσω ποδιά, το πολύ ομαλό υποδάπεδο χωρίς καθόλου σχεδόν ανοίγματα, οι ειδικά βελτιστοποιημένοι τροχοί Aero και οι ειδικά προσαρμοσμένες αεροτομές στους μπροστινούς και πίσω τροχούς.

Τα μέτρα αεροδυναμικής συνοπτικά:

Αεροδυναμική σχεδίαση της μπροστινής και πίσω ποδιάς.

Αεροτομές τροχών με σφηνοειδές προφίλ μπροστά, αεροτομές τροχών πίσω.

Σύστημα ελέγχου αέρα ψύξης στο κάτω τμήμα της εμπρόσθιας ποδιάς, λείο πάνελ που περιβάλλει την επάνω εισαγωγή αέρα.

Βελτιωμένη στεγάνωση του χώρου του ψυγείου, ώστε να εξασφαλίζεται αποτελεσματική χρήση του αέρα ψύξης.

Στεγάνωση της περιοχής γύρω από τους προβολείς.

Αεροδυναμικά και αεροακουστικά βελτιστοποιημένοι εξωτερικοί καθρέφτες.

Μεγάλη αεροτομή οροφής, πλευρικές αεροτομές και ακμές εκτροπής του αέρα στα πίσω φώτα.

Βελτιστοποιημένος σχεδιασμός της επένδυσης του υποδαπέδου, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων πλαισίων που περιβάλλουν τον χώρο του κινητήρα, το κυρίως δάπεδο, τον πίσω άξονα, τον διαχύτη και τους βραχίονες.

Πρόσθετη επένδυση πίσω από την μπαταρία για τη βελτίωση της ροής αέρα γύρω από τον πίσω άξονα στην EQB με μεγαλύτερο μεταξόνιο.

Αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι τροχοί (κυρίως κλειστές επιφάνειες, ελάχιστη κοιλότητα, ανοίγματα στο εσωτερικό τμήμα) και ελαστικά για όλα τα μεγέθη τροχών.

Αποδοτική οδηγική απόλαυση και πλοήγηση με Electric Intelligence.

Το σύστημα υποβοήθησης ECO προσφέρει βελτιστοποιημένη διαδικασία ανάκτησης ανάλογα με τις συνθήκες. Η στρατηγική λειτουργίας του αξιοποιεί δεδομένα πλοήγησης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και πληροφορίες από τους αισθητήρες του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομεί ενέργεια, αυξάνοντας την αυτονομία.

Η πλοήγηση με Electric Intelligence του βασικού εξοπλισμού διευκολύνει επίσης τον χειρισμό της EQB στην καθημερινότητα, καθώς υπολογίζει την ταχύτερη διαδρομή προς τον εκάστοτε προορισμό. Με βάση συνεχείς προσομοιώσεις αυτονομίας, το σύστημα προβλέπει πιθανές αναγκαίες στάσεις για φόρτιση, καθώς και πολλούς άλλους παράγοντες, όπως την τοπογραφία της διαδρομής και τις καιρικές συνθήκες. Επίσης, έχει τη δυνατότητα να αντιδρά δυναμικά σε αλλαγές, όπως για παράδειγμα στην κατάσταση της κυκλοφορίας ή το προσωπικό στυλ οδήγησης. Επιπλέον, η πλοήγηση με Electric Intelligence διασφαλίζει ότι η μπαταρία υψηλής τάσης φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία φόρτισης πριν την προγραμματισμένη στάση φόρτισης, εάν χρειάζεται.