den-tha-to-deis-pote-se-rafi-to-monadiko-proion-poy-apagoreyetai-na-poleitai-sta-jumbo-to-giati-tha-se-afisei-afono-257463
15:03

Δεν θα το δεις ποτέ σε ράφι: Το μοναδικό προϊόν που απαγορεύεται να πωλείται στα JUMBO, το γιατί θα σε αφήσει άφωνο

15:03
Γιώτα Κορώνα

Ο ιδιοκτήτης των Jumbo, Απόστολος Βοκάκης, αποκάλυψε κατά τη διάρκεια μιας τηλεδιάσκεψης με αναλυτές, σχετικά με τους λόγους πίσω από την απόφαση της εταιρείας να μην επεκταθεί σε άλλες χώρες. Επιπλέον, ανέφερε ποια προϊόντα δεν πρόκειται ποτέ να δούμε στα ράφια των καταστημάτων.

Σχετικά με την εισαγωγή νέων κατηγοριών προϊόντων στο χαρτοφυλάκιο της Jumbo, ο ιδιοκτήτης ανέφερε ότι η προσθήκη νέων κατηγοριών αποτελεί μια διαδικασία εξέλιξης. Επισήμανε ότι “οι κατηγορίες πάνε και έρχονται”, καθώς η εταιρεία προσαρμόζεται συνεχώς και προσφέρει προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών.

Advertisement

Ωστόσο, εκφράστηκε βέβαιος όσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που δεν θα εμφανιστούν ποτέ στα ράφια των καταστημάτων του, προς τους καταναλωτές.

Advertisement

Η Jumbo εξετάζει ηλεκτρονικά είδη, τρόφιμα, μόδα και χόμπι ως κατηγορίες προϊόντων. Ο επικεφαλής της εταιρείας ανέλυσε τον λόγο πίσω από αυτή την προσέγγιση, υποστηρίζοντας ότι αυτές είναι κατηγορίες που κοστίζουν περισσότερα από ό,τι αποφέρουν σε κέρδη. Επιπλέον, επεσήμανε ότι αυτές οι κατηγορίες αμείβονται με προϊόντα απόθεμα αντί για μετρητά.

Advertisement

Παρόλα αυτά, αυτήν την στιγμή η εταιρεία κρατά στα ράφια της ορισμένα προϊόντα από τις προαναφερθείσες κατηγορίες, όπως παιδικά ρούχα, καθώς και μικρή ποσότητα σνακ και αναψυκτικών.

Οι μισθοί του Jumbo

Όσον αφορά στις αμοιβές στην Ελλάδα, τονίστηκε η σημασία του πώς μια εταιρεία αντιμετωπίζει τους εργαζομένους της και εάν συμμορφώνεται με τους κανόνες ή υπερέχει του μέσου όρου. Επιπλέον, επισημάνθηκε ότι η Jumbo έχει βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου, κάτι που φαίνεται και στην αφοσίωση των εργαζομένων στην εταιρεία.

Ανακοινώθηκε από τα Jumbo, τελειώνει τον ανταγωνισμό: «Μούδιασαν» οι ανταγωνιστές του Βακάκη με αυτή τη κίνηση

Stop στις αγορές προϊόντων που ανατιμώνται από την Jumbo

Advertisement

Stop στις αγορές προϊόντων που ανατιμώνται με αφορμή τη νέα κρίση στη Μ. Ανατολή έκανε ο όμιλος Jumbo, με τον ιδρυτή και διοικητικό άρχων Απόστολο Βακάκη να εξηγεί χθες στους μετόχους πως αυτή η στρατηγική, η οποία δεν εκμεταλλεύεται τη συγκυρία για να αυξήσει την κερδοφορία από σεβασμό στον καταναλωτή θα συνεχιστεί τουλάχιστον ως το Μάρτιο, όταν και θα εξεταστούν όλα τα στοιχεία για το εάν τελικά η σημερινή κρίση θα είναι παροδική, όπως προδικάζεται, ή πιο μόνιμη…

Σε μία ΓΣ με αρκετά “τσιτάτα” εκ μέρους του κ. Βακάκη για την ύπαρξη τάσεων αισχροκέρδειας από «ελλιποβαρείς επιχειρηματίες» που όμως “θα τιμωρηθούν απ’ την αγορά”, την ανάγκη μειώσεων των τιμών και παράλληλα αυξήσεων των μισθών, αλλά και των εκτιμήσεων ότι εξακολουθούν να υπάρχουν οι προϋποθέσεις για αποπληθωρισμό, το μήνυμα μάλλον αισιόδοξο ήταν παρά “απαισιόδοξο”, όπως επιμένει ο Πρόεδρος της Jumbo. Και αυτό διότι η “απαισιόδοξη” πρόβλεψη ήταν ότι η Jumbo θα έχει αύξηση πωλήσεων 8% με 10% φέτος, και μάλιστα σε like to like βάση, έπειτα από μία χρονιά ιδιαίτερα καλή, παρά τις νέες προκλήσεις.

Σημειώνεται μάλιστα, ότι η ΓΣ αποφάσισε την έκτακτη χρηματική διανομή ποσού 0,60 ευρώ ανά μετοχή (μικτό), συνολικά 81,6 εκατ. ευρώ, το οποίο αποτελεί μέρος των εκτάκτων αποθεματικών από φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα κέρδη παλαιότερων εταιρικών χρήσεων. Η έναρξη καταβολής είναι στις 26 Μαρτίου.

«Δεν αγοράζουμε προϊόντα που έχουν ανατιμηθεί και διακόπτουμε φορτώσεις που έχουν πολλαπλάσιο κόστος και θα μας οδηγήσουν σε ανατιμήσεις προϊόντων» είπε αποφεύγοντας ωστόσο να απαντήσει αν υπάρχουν επαρκή αποθέματα και αν θα λείψουν κωδικοί από τα ράφια. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα αυξήσει τις τιμές για να μπορεί ο καταναλωτής να αγοράζει και να μην πέφτει η κατανάλωση. «Έχουμε δεσμευτεί δημοσίως ότι μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση δεν θα κάνουμε ανατίμηση. Δεν πρόκειται να εκμεταλλευτούμε καταστάσεις για να αυξήσουμε την κερδοφορία μας. Θα είναι σαν να πυροβολούμε τα πόδια μας. Η πληθωριστική ανάπτυξη δεν είναι υγιής. Είναι σαν να έχουμε ευθυμία από έλλειψη οξυγόνου. Στα αεροπλάνα όταν τελειώνει το οξυγόνο πεθαίνουν από ευθυμία. Αυτό δεν το θέλουμε», σημείωσε.

Advertisement

«Θα επανακαθορίσουμε στρατηγική αν δεν αλλάξουν οι συνθήκες και η κρίση αποκτήσει μόνιμα χαρακτηριστικά» είπε ο επικεφαλής του ομίλου.

«Οι προμηθευτές των ΣΜ να ρίξουν τις τιμές»

Αναφορικά με τις τιμές εκτίμησε ότι υπάρχουν ακόμη οι προϋποθέσεις για αποπληθωρισμό ενώ αναφερόμενος σε κάποιες εταιρείες που προ τοποθετούνται στο τι μπορεί να φέρει η κρίση «τσιμπώντας» τις τιμές προς όφελος μιας βραχυπρόθεσμης κερδοφορίας τους ευχήθηκε «καλή τύχη» σημειώνοντας ότι ο ανταγωνισμός θα τους βγάλει εκτός αγοράς. «Ο κόσμος δεν θα γεννήσει λεφτά. Αυτή είναι η πραγματικότητα», τόνισε.

Όπως αναφέρει το newmoney.gr, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο θέμα των προστίμων που έχουν επιβληθεί σε προμηθευτές και επιχειρήσεις για αθέμιτη κερδοφορία λέγοντας ότι δεν λύνουν το πρόβλημα. Όπως μάλιστα είπε «τα πρόστιμα πέφτουν για να σφίξουν οι κώλοι» εξηγώντας ότι είναι μια τακτική για να γίνεται πιο ισορροπημένη επιλογή ως προς τις ανατιμήσεις. Κάλεσε δε τους προμηθευτές των Σούπερ Μάρκετ να κατεβάσουν τις τιμές καθώς ο Έλληνας καταναλωτής βάλλεται. «Πρέπει όλο το τροφοδοτικό σύστημα να μειώσει τις τιμές, όσο ακριβώς μειώθηκαν και οι παράμετροι του κόστους», υπογράμμισε.

Επιδόσεις

Στο επίπεδο των επιδόσεων της εισηγμένης ο κ. Βακάκης επεσήμανε ότι όταν σχεδιαζόταν η στρατηγική για το 2024 οι συνθήκες ήταν ευοίωνες, υπήρχαν καλές προϋποθέσεις με την ενέργεια να αποκλιμακώνεται όπως και τα μεταφορικά και «ξεκινούσαμε με τον αέρα όχι κόντρα αλλά στα πλάγια» τόνισε χαρακτηριστικά. Η αναταραχή του Ισραήλ έφερε μια επίπτωση και στους τζίρους των τελευταίων μηνών του 2023 γιατί ένας μέρος της δραστηριότητας διαμορφώνονταν άμεσα ή έμμεσα μέσα από αυτήν την περιοχή, όπως Κύπρος ή και το ίδιο το Ισραήλ. Πάντως η εκτίμηση για την πορεία του έτους είναι ότι η ανάπτυξη στις πωλήσεις θα είναι 8-10%.

Σε ό, τι αφορά τις επιδόσεις του 2023 ο κ. Βακάκης σημείωσε πως παρά τις ζημιές στη Θεσσαλία που έβγαλαν εκτός δύο καταστήματα και την αναταραχή των τελευταίων μηνών απ’ τα γεγονότα στη Μ. Ανατολή ο στόχος ανάπτυξης 12% ξεπεράστηκε, φθάνοντας το 15%. Μένει να φανεί εάν επιτεύχθηκε και ο στόχος για αύξηση 15% της κερδοφορίας με τον κ. Βακάκη να εμφανίζεται αισιόδοξος. Σημειωτέον πως οι οικονομικές καταστάσεις για το 2023 αναμένεται να δημοσιευτούν στα μέσα Απριλίου.

Επενδύσεις σε ακίνητα και καταστήματα

Για φέτος σχεδιάζεται το άνοιγμα τριών ακόμη υπερ-καταστημάτων στη Ρουμανία και ενός υπερκαταστήματος στην Κύπρο και να επαναλειτουργήσουν τα καταστήματα στη Θεσσαλία που έχουν υποστεί ζημιές από τις πλημμύρες του καλοκαιριού. Το κατάστημα στην Καρδίτσα αναμένεται να επαναλειτουργήσει ως το τέλος του τριμήνου και το αντίστοιχο της Λάρισας ως το καλοκαίρι.

Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη το 2023 υπήρξε ένα αυξημένο επενδυτικό πρόγραμμα – περίπου 50% πάνω από το 2022- για την αγορά καταστημάτων και αποθηκών που ενοικιάζονται προκειμένου να κατέβει το κόστος. Οι αγορές γίνονται με χρήση των διαθεσίμων της εταιρείας

Η μερισματική πολιτική

Σε ό,τι αφορά τη μερισματική πολιτική στόχος της διοίκησης είναι το ένα τρίτο της κερδοφορίας θα μοιράζεται υπό τη μορφή των μερισμάτων. «Αυτό σημαίνει ότι ο τζίρος θα πρέπει να αναπτύσσεται σε διψήφιο επίπεδο και σταδιακά θα επανέλθουμε σε ισορροπία ομίλου βγάζοντας μερίσματα και για τις άλλες χώρες», όπως είπε ο κ. Βακάκης.

7ήμερα εργασία

Τέλος, μιλώντας σε “πηγαδάκι” μετά το πέρας των εργασιών της ΓΣ ο κ. Βακάκης τάχθηκε υπέρ της επταήμερης λειτουργίας των καταστημάτων θεωρώντας ότι αυτό θα είναι σε όφελος των καταναλωτών. «Αυτοί είναι που πρέπει να ερωτηθούν», σημείωσε υπενθυμίζοντας πως αυτό δεν σημαίνει υπέρβαση ωραρίου για τους εργαζόμενους που από το νόμο ορίζεται η 40ωρη απασχόληση την εβδομάδα. Όπως είπε ο κ. Βακάκης συντεχνιακές νοοτροπίες εμποδίζουν την απελευθέρωση της αγοράς, εντάσσοντας μάλιστα και τον εαυτό του στις συντεχνίες. «Αυτό που πρέπει να μάθει η ελληνική κοινωνία είναι το δικαίωμα του καταναλωτή. Όχι το δικαίωμα αυτού που φωνάζει, το δικαίωμα της συντεχνίας αλλά το δικαίωμα του καταναλωτή να πάρει το καλύτερο προϊόν στην καλύτερη τιμή» υπογράμμισε.