Advertisement
ΕΛΛΑΔΑ

Βγάλε δίπλωμα και τρέχα να προλάβεις: Μεγάλη ζήτηση για οδηγούς λεωφορείων στη Γερμανία με πολλά λεφτά και σύμβαση αορίστου

10:28
Νίκη Μουλά

Έλληνες επαγγελματίες οδηγούς αναζητά η εταιρεία Your Mellon, με έδρα τη μικρή πόλη Hessisch Lichtenau, για εργασία σε μέσα μαζικής μεταφοράς στη Γερμανία.

Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, σε εκδήλωσή της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, πλήθος οδηγών αναζήτησε μία νέα εργασιακή προοπτική.

Advertisement

 

Όπως υπογράμμισε o Δημήτρης Καλαϊτζίδης, διευθυντής της Your Mellon, «είμαστε το Tinder της εργασίας. Ο υποψήφιος εργαζόμενος υποβάλλει το βιογραφικό του δωρεάν στην πλατφόρμα μας κι εμείς αναζητούμε μια πιθανή εργασία για αυτόν. Προσφέρουμε, σε συνεργασία με τους πελάτες μας εργοδότες, ένα πακέτο: δωρεάν στέγαση για τρεις έως έξι μήνες, μαθήματα γερμανικών μέχρι ένα ικανοποιητικό επίπεδο έως έναν χρόνο, ασφάλιση υγείας».

Advertisement

 

Advertisement

Τα έξοδα πληρώνονται από τους εργοδότες και ο εργαζόμενος δεν επιβαρύνεται με τίποτα, ενώ η αύξηση των ωρομισθίων στους οδηγούς λεωφορείων θα προσελκύσει περισσότερους ενδιαφερόμενους.

 

Όπως επεσήμανε ο Δημήτρης Καλαϊτζίδης «οι δημογραφικές εξελίξεις στη Γερμανία, αλλά και οι επιλογές της generation Z στην εργασία προκαλούν μεγάλη έλλειψη στον τομέα των οδηγών. Αυτό θα συνεχιστεί» και πρόσθεσε «πολλές οικογένειες ήρθαν και το 90% έχει μείνει. Γνώρισα πολλούς ανθρώπους σε απελπισία και είμαι πολύ χαρούμενος που τους δώσαμε έναν νέο δρόμο στη ζωή τους».

Advertisement

 

H ζήτηση για Έλληνες επαγγελματίες οδηγούς θα διατηρηθεί

 

Για την τόσο μεγάλη ζήτηση για Έλληνες επαγγελματίες οδηγούς στη Γερμανία, ο Τόμας Ντότμαν, διευθύνων σύμβουλος της Rhein-Bus Verkehrsbetrieb GmbH Ντύσσελντορφ, του ομίλου Transdev, σημείωσε ότι «η γενιά των baby boomers βγαίνει στη σύνταξη και το επαγγελματικό προφίλ του οδηγού δεν έχει τόση κοινωνική αναγνώριση στη Γερμανία. Ακόμη, οι απολαβές μειώθηκαν τα τελευταία είκοσι χρόνια. Τελευταία παρατηρείται μια μισθολογική αύξηση, που κάνει το επάγγελμα του οδηγού ελκυστικότερο».

 

Advertisement

Ο ίδιος τόνισε ότι, ένας μέσος μισθός οδηγού λεωφορείου ανέρχεται στα 3500 ευρώ μεικτά, αναλόγως και των ωρών εργασίας και αναμένεται να αυξηθεί. Το δίπλωμα μπορεί να αποκτηθεί σε 4-6 εβδομάδες και συμπλήρωσε ότι «έτσι, χωρίς υψηλή εξειδίκευση, μπορείς να αποκτήσεις ένα αξιόλογο εισόδημα γρήγορα. Με ένα δίπλωμα οδηγού λεωφορείου δύσκολα θα μείνεις άνεργος στη Γερμανία».

 

Το ελληνικό ενδιαφέρον είναι αυξημένο και πολλοί είναι έτοιμοι να αφήσουν την πατρίδα τους για αρκετό καιρό, από νέους ανθρώπους, άγαμους, στην ηλικία των 20 ετών, έως οικογενειάρχες με παιδιά, στην ηλικία των 50, με τον Τόμας Ντότμαν να αναφέρει «κάθε εργαζόμενος είναι σημαντικός και δεν είναι ακόμα ένας αριθμός. Οι περισσότεροι προσαρμόζονται εύκολα, γιατί είναι συνειδητοποιημένοι και βρίσκουν την εργασιακή καθημερινότητα που αναζητούν. Όσο για τη ζήτηση για οδηγούς, τα επόμενα 10-20 χρόνια θα συνεχιστεί, εξαιτίας των αναγκών στη Γερμανία».

 

 

Μιλώντας στην Deutsche Welle, o Χρήστος Παπαγεωργίου, οδηγός αστικού λεωφορείου στο Ντύσσελντορφ, στην εταιρεία Rhein-Bus του ομίλου Transdev, δήλωσε ότι «έφτασα στο αμήν στην Ελλάδα και η δουλειά ως οδηγός στη Γερμανία ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για μένα».

 

Την ίδια απόφαση πήρε και η σύζυγός του, που δεν είχε κάποια σχέση με το επάγγελμα, αλλά έβγαλε δίπλωμα οδηγού λεωφορείου κι εργάζεται στην ίδια εταιρεία ως οδηγός. Όπως είπε «έψαχνα τη βεβαιότητα στην εργασία. Η σύμβαση μου στις αστικές συγκοινωνίες στην Κομοτηνή ανανεωνόταν κάθε τρεις μήνες. Στη Γερμανία μετά από ένα χρόνο εργασίας, έχω σύμβαση αορίστου χρόνου. Κάναμε ένα σπίτι από το μηδέν, ξεκίνησα να αποταμιεύω κι έχω την άνεση να σπουδάσω τα παιδιά μου».

 

Σχετικά με την καθημερινότητα στους δρόμους, σε σχέση με την Ελλάδα, ο Έλληνας οδηγός στην εκδήλωση της Your Mellon με υποψήφιους οδηγούς, υπογράμμισε ότι «είναι η μέρα με τη νύχτα στον δρόμο, λόγω οδηγικής παιδείας και συμπεριφοράς απέναντι στα λεωφορεία. Υπάρχει σεβασμός, τήρηση λεωφορειολωρίδων και τρόποι διευκόλυνσης του οδηγού».

Από την πλευρά του, ο Ιωάννης Αγγελάκης, οδηγός λεωφορείου στις αστικές συγκοινωνίες του Neustadt an der Weinstraße, στο κρατίδιο Ρηνανία-Παλατινάτο, επεσήμανε ότι «έφυγα προκειμένου να διατηρήσω το βιοτικό μου επίπεδο. Διατηρούσα ένα mini market στις Σέρρες, που ναι μεν πήγαινε καλά, αλλά η κερδοφορία ολοένα και μειωνόταν, λόγω της μεγάλης φορολογίας. Το καθημερινό άγχος ήταν μεγάλο, αλλά με ενοχλούσε κοινωνικά και η αυξανόμενη αδιαφορία των ανθρώπων».

 

Μετανάστευσε στα 34 με δύο παιδιά και ξεκίνησε μια νέα ζωή, χωρίς να έχει προηγουμένως σχέση με το επάγγελμα και σημείωσε ότι «με βοήθησε ότι δεν ήταν απαραίτητο να ξέρεις γερμανικά και ότι υπήρχε μεγάλη ζήτηση για οδηγούς λεωφορείων. Επίσης, οι Γερμανοί δεν επιλέγουν να ασκήσουν αυτό το επάγγελμα και η έκδοση διπλώματος οδήγησης στην Ελλάδα είναι πολύ πιο οικονομική από ό,τι στη Γερμανία».

Όσον αφορά τη διαφορά στις μετακινήσεις μεταξύ Ελλάδας και Γερμανίας στον στόλο των λεωφορείων, αλλά και στο ότι ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει μέρος των μετακινήσεων δίπλα στον δημόσιο, κυρίως στα περιφερειακά δρομολόγια, τόνισε ότι «δεν είναι παράδεισος. Πρέπει να προσέχεις πολύ τους ηλικιωμένους οδηγούς και τον μεγάλο αριθμό ποδηλατών και να έχεις μπόλικη υπομονή. Και σίγουρα δεν χρησιμοποιείς την κόρνα με την ίδια συχνότητα, όπως στην Ελλάδα».

 

Τέλος, η Ιφιγένεια Χασογλάνη, με μικρή εμπειρία ως οδηγός λεωφορείου σε έναν δήμο της Θεσσαλονίκης, αναζήτησε και εκείνη τον δρόμο για εργασιακή σταθερότητα και αναγνώριση στον επαγγελματικό τομέα στην εκδήλωση της Your Mellon και ανέφερε ότι «η βοήθεια στην εύρεση καταλύματος, αλλά και η προσοχή στις εξατομικευμένες ανάγκες του εργαζόμενου με εντυπωσίασαν. Έχω την πρόταση για εργασία. Είναι πλέον στο δικό μου χέρι να πάρω την τελική απόφαση να φύγω από την Ελλάδα, να βρω ένα σταθερό έδαφος να χτίσω τη ζωή μου ως οδηγός λεωφορείου στη Γερμανία».

TAGS:
Advertisement