to-proto-elliniko-ilektriko-aytokinito-einai-stin-pragmatikotita-kineziko-230360
17:11

Το “πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο” είναι στην πραγματικότητα… κινέζικο

17:11
Ελισάβετ Πασπαλιάρη

Στις 3 Φεβρουαρίου 2024. δημοσιεύσαμε στη σελίδα μας ένα άρθρο με τίτλο: «Είναι ελληνικό και σώζει την τσέπη σου: «Καίει» μόλις 1 ευρώ ανά 100 χλμ και παρκάρει σε θέση κάδου» στο οποίο λανθασμένα αναφέραμε ότι: “Το μοντέλο EcoCar της εταιρίας EcoSun είναι το πρώτο αμιγώς Ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο”

Όμως ο συγκεκριμένος ισχυρισμός συνιστά Ψευδής είδηση καθώς το “συγκεκριμένο αυτοκίνητο” είναι στην πραγματικότητα… κινέζικο.

Advertisement

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Το λανθασμένο δημοσίευμά μας λανθασμένα  πληροφορούσε το κοινό μας ότι κυκλοφόρησε το “πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο”. Συγκεκριμένα, ανέφερεν ότι “έχει σχεδιαστεί στην Ελλάδα από την εταιρία Ecosun που είναι υπεύθυνη για τη σύλληψη της ιδέας, το σχεδιασμό του προϊόντος, καθώς επίσης την προμήθεια των ηλεκτρικών συστημάτων και των μπαταριών”. Όμως αυτοί οι ισχυρισμοί δεν  αληθεύουν για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο;

Advertisement

To δημοσίευμα αναφέρει:

Advertisement

Εκτός από το δημοσιεύμα μας, το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε από το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων με επτά δημοσιεύσεις.

Advertisement

Τι ισχύει

Όπως αναφέραμε στον πρόλογο, το δημοσίευμά μας παρουσιάζει το eco-car ως ελληνoκινέζικο.

Όμως το αυτοκίνητο είναι ακριβώς ίδιο με το city spirit της κινέζικης εταιρίας JIAYUAN EV και στην ιστοσελίδα της κατασκευάστριας κινέζικης εταίρας δεν υπάρχει καμιά αναφορά για το ECO-CAR ή την ελληνική εταιρία ECO//SUN

Advertisement

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο πωλείται σε διάφορες χώρες με διάφορα ονόματα. Στην Ισπανία με όνομα City Spirits Eidola, στην Ουγγαρία και τη Γουατεμάλα με όνομα City Spirit, και στις νήσους Βεμούδες με όνομα Bermi 400. Πώς είναι δυνατόν το αυτοκίνητο να πωλείται ήδη σε άλλες χώρες με άλλο όνομα και η ελληνική εταιρία που είχε τη “σύλληψη της ιδέας και το σχεδιασμό του προϊόντος”, όπως αναφέρουν τα δημοσιεύματα, να το παρουσίασε για πρώτη φορά στη 82η ΔΕΘ;

Το αυτοκίνητο πουλιόταν και στην Ελλάδα, πριν παρουσιαστεί από την ECO//SUN, με όνομα City Spirit από την Pro-ceed Ltd από τις 15 Ιουν. 2017.  Όπως μας ενημέρωσε η εταιρία Pro-ceed Ltd σε τηλεφωνική συνομιλία, έχει ήδη πουλήσει 2 αυτοκίνητα στην Ελλάδα και 4 στην Ιταλία. Πώς είναι δυνατόν να έχουν πουληθεί αυτοκίνητα στην Ελλάδα πριν το παρουσιάσει η ECO//SUN που συμμετείχε στο σχεδιασμό του αυτοκινήτου;

Το αυτοκίνητο της JIAYUAN EV συμμετείχε σε διάφορες εκθέσεις με μεγαλύτερη την 29th Electric Vehicle Symposium and Exhibition στις 19-22 Ιουνίου 2016 στο Μόντρεαλ του Καναδά, και στους εκθέτες ανέφεραν πως το JIAYUAN City Spirit είναι ένα νέο μοντέλο που σχεδιάστηκε από την τεχνική ομάδα της JIAYUAN χωρίς καμιά αναφορά για σε Ελληνική εταιρία.

Η πιστοποίηση από το Λουξεμβούργο.

Στην ιστοσελίδα της ελληνικής εταιρίας ECO//SUN δημοσιεύουν τις πιστοποιήσεις που έχουν πάρει γαι άλλα προϊόντα που διαθέτουν, αλλά δεν υπάρχει η πιστοποίηση του αυτοκινήτου. Ψάξαμε και βρήκαμε την πιστοποίηση του City Spirit (Model Code: JY7222-ZQR) και πουθενά δεν αναφέρει ελληνική εταιρία.

Ολόκληρη η πιστοποίηση σε pdf, ΕΔΩ

Σε παλιότερο δημοσίευμα (20/09/2017) στο World Energy News, o διευθυντής διεθνών πωλήσεων της ελληνικής εταιρίας ECO//SUN, Δαρείος Δημητρίου, αναφέρει πως η ελληνική εταιρία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να διαθέτει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ecocar στα Βαλκάνια, τη Βόρειο Αφρική και την Ασία.  «Η δική μας συμμετοχή εστιάζεται στην τοποθέτηση των μπαταριών». Πώς μια τοποθέτηση μπαταριών, κάνει το αυτοκίνητο ελληνικής σχεδίασης;

Σύνοψη:

  • Η κινέζικη εταιρία που το κατασκευάζει, στην ιστοσελίδα της δεν αναφέρει πουθενά την Ελληνική συμμετοχή.
  • Το αυτοκίνητο πωλείται σε άλλες χώρες με διαφορετικά ονόματα και πουλήθηκε στην Ελλάδα από διαφορετική εταιρία πριν την παρουσίαση στη ΔΕΘ.
  • Το αυτοκίνητο έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις ανα τον κόσμο, από την κινέζικη εταιρία με άλλο όνομα χωρίς να αναφέρουν ελληνική συμμετοχή.
  • Η πιστοποίηση που βρήκαμε από το Λουξεμβούργο δεν αναφέρει καμιά Ελληνική εταιρία.
  • Ο διευθυντής διεθνών πωλήσεων κ. Δαρείος Δημητρίου αναφέρει σε δημοσίευμα:  «Η δική μας συμμετοχή εστιάζεται στην τοποθέτηση των μπαταριών».

Τα παραπάνω, μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως το πρώτο ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι κινέζικο.

Με βάση όλα τα παραπάνω λοιπόν, οι πληροφορίες που παρατίθενται στο εξεταζόμενο άρθρο κρίνονται  ψευδείς και καταρρίπτονται.

Η διασταύρωση των πληροφοριών έγινε από τον ελληνικό οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων  Ellinikahoaxes.gr

ΠΗΓΗ:

ellinikahoaxes.gr