Ραγίζει καρδιές η αδερφή του νεκρού εργαζομένου στον ηλεκτρικό
Συγκλονισμένοι και βυθισμένοι στην θλίψη είναι οι συγγενείς, οι φίλοι και οι συνάδερφοι του 41χρονου Πέτρου Γιάμαλη που άφησε την τελευταία του πνοή σε εργατικό ατύχημα που σημειώθηκε στον ΗΣΑΠ το πρωί της Τρίτης.
Στην εκπομπή του Alpha «ΤLIVE», μίλησε η αδερφή του 41χρονου εργαζομένου, η οποία δήλωσε ότι ο αδελφός της ήταν «ο καλύτερος εργοδηγός» και πως «έδωσε την ζωή του για τη δουλειά».
«Ήταν ο καλύτερος εργοδηγός. Με τρεις εύφημες μνείες στην πλάτη του, ο αδερφός μου έγινε εργοδηγός κατ’ επιλογήν παρ’ όλο που δεν είχε τα χρόνια. Πάνω στην πλάτη του στηριζόταν μεγάλο κομμάτι της δουλειάς στη γραμμή,» ανέφερε αρχικά η αδερφή του θύματος και συμπλήρωσε:
«Η δουλειά στη γραμμή είναι πολύ δύσκολη… Στα χιόνια, στις αυτοκτονίες, σε όλα τα ατυχήματα…Γνώριζε τα πάντα για τον κανονισμό και την ασφάλεια, ήταν τυπικότατος. Γι’ αυτό έγινε οδηγός τόσο μικρός και νέος στην ηλικία. Έδινε τη ζωή του για τη δουλειά. Τελικά την έδωσε», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο 41χρονος εργοδηγός της ΣΤΑ.ΣΥ έχασε τη ζωή του στην προσπάθειά του να σωθεί από την τρελή πορεία του μηχανήματος λείανσης των γραμμών, όταν παρουσιάστηκε βλάβη στα φρένα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα, ενώ δύο συνάδερφοί του μεταφέρθηκαν τραυματισμένοι στο νοσοκομείο.
Άγνωστο παραμένει μέχρι στιγμής γιατί τα εφεδρικά φρένα του μηχανήματος δεν λειτούργησαν, με αποτέλεσμα να αποκτήσει ανεξέλεγκτη ταχύτητα λόγω της κατηφορικής κλίσης της γραμμής του ΗΣΑΠ. Κάποιοι από τους επτά εργαζόμενους κατάφεραν να πηδήξουν στον σταθμό του Ν. Ηρακλείου και να σωθούν, ωστόσο ο 41χρονος έχασε τη ζωή του.
«Δεν έπιασαν τα φρένα του συρμού. Από Κηφισιά μέχρι Πειραιά είναι κατηφορική η κατεύθυνση. Τους έδωσαν εντολή να πηδήξουν. Κάποιοι πήδηξαν στον σταθμό “Ειρήνη”, ο αδελφός μου πήδηξε στο “Ηράκλειο”. Εκεί το έδαφος είναι πάρα πολύ ανώμαλο. Ο γιατρός, μου είπε ότι είχε χτυπήματα σε όλο του το κορμί, δεν ξέρουμε την αιτία θανάτου. Τον προσκομίσανε πεθαμένο, του κάνανε 30 λεπτά ανάνηψη, αλλά δυστυχώς δεν επανήλθε και θα προχωρήσουμε σε νεκροψία για να δούμε ποιος ήταν ο λόγος του θανάτου», πρόσθεσε η αδερφή του 41χρονου.
«Είμαστε τέσσερα αδέρφια, ο ο αδερφός μου ήταν ανύπαντρος. Είχε αφιερώσει τη ζωή του όλη στη δουλειά», δήλωσε συγκλονισμένη η αδελφή του 41χρονου.
Στο μηχάνημα επέβαιναν συνολικά πέντε άτομα, που αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις γραμμές για να σώσουν τη ζωή τους, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν οι τρεις και να μεταφερθούν στο νοσοκομείο «Γεννηματάς».
Σε διευκρινίσεις για το τραγικό δυστύχημα προχώρησε μέσω νεότερης ανακοίνωσής της η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες.
Σύμφωνα με την ΣΤΑΣΥ, διερευνάται για ποιο λόγο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης ενώ θα αναζητηθούν ευθύνες στον ιδιώτη ανάδοχο του έργου για το τραγικό δυστύχημα.
Σημειώνεται πως, η μηχανή ξεκινώντας από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα, και άρχισε να κατεβαίνει ανεξέλεγκτα προς τον Πειραιά προτού τελικά συγκρουστεί με τον συρμό, ο οποίος και είχε τοποθετηθεί ως ανάχωμα μεταξύ των σταθμών «Αττική» και «Άγιος Νικόλαος», προκειμένου να σταματήσει την πορεία του.
Η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο λείανσης του τροχιόδρομου είναι γερμανική Schweerbau GMBH & CO KG. Το μηχάνημα λείανσης ανήκει στην εν λόγω εταιρεία, και στις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων.
Ειδικότερα, η ΣΤΑΣΥ στην ανακοίνωσή της διευκρινίζει:
– Στο μηχάνημα λείανσης επέβαιναν 5 συνολικά εργαζόμενοι, 2 υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ και 3 αλλοδαποί, υπάλληλοι της γερμανικής εταιρείας που εκτελεί το έργο. Ο εκλιπών είναι υπάλληλος της ΣΤΑΣΥ, ένας υπάλληλος της Αναδόχου εταιρείας νοσηλεύεται με σοβαρά τραύματα και οι λοιποί τρεις επιβαίνοντες είναι καλά στην υγεία τους.
– Οι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ μετακίνησαν σταθμευμένο στο σταθμό «Αττική» συρμό στον τροχιόδρομο μεταξύ των σταθμών «Αττική» και «Άγιος Νικόλαος», ούτως ώστε να προκληθεί ελεγχόμενη σύγκρουση εκτός του σταθμού, με τις μικρότερες το δυνατό υλικές ζημιές.
– Διερευνάται ο λόγος για τον οποίο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης της Αναδόχου εταιρείας.
– Το έργο λείανσης του τροχιόδρομου ανέλαβε εταιρεία, πιστοποιημένη στο εν λόγω αντικείμενο, μετά από διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού. Στις συμβατικές υποχρεώσεις τις εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων.
– Το τραγικό συμβάν αποδίδεται σε αίτια που αφορούν στον εξοπλισμό της Αναδόχου και η ΣΤΑΣΥ θα αναζητήσει κάθε είδους ευθύνες για αυτό.