Το εξώφυλλο των θρησκευτικών Γ’ Γυμνασίου έχει προκαλέσει αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς απεικονίζει μία εκκλησία χωρίς σταυρό, με τον ζωγράφο πίσω από την εικονογράφηση να απαντά στους επικριτές του.
Το ζήτημα των θρησκευτικών στο σχολείο είναι πολύ ευαίσθητο για αρκετούς στην Ελλάδα και αυτό αποδεικνύεται από το ότι έχουν ξεσπάσει αντιδράσεις τις τελευταίες μέρες στα social media για το καινούριο βιβλίο της Γ’ Γυμνασίου.
Εξώφυλλο των θρησκευτικών Γ’ Γυμνασίου: Προκάλεσε πόλεμο αναρτήσεων κατά του υπουργείου και του καλλιτέχνη
Ειδικότερα, στο εξώφυλλο παρουσιάζεται η Εκκλησία του Αγίου Διονυσίου με ελικοειδείς απολήξεις, που παραπέμπουν σε καπνό και οι οποίες ξεκινούν από τις σκεπές του καμπαναριού και του ναού, και κατευθύνονται προς τον ουρανό. Απουσιάζει, ωστόσο, ο σταυρός, κάτι που δεν άρεσε σε πολλούς, ξεκινώντας, ως είθισται πόλεμο αναρτήσεων κατά του υπουργείου και του καλλιτέχνη.
Ο καλλιτέχνης είναι ο ζωγράφος και μάλιστα αγιογράφος, Μπάμπης Πυλαρινός, ο οποίος σε συνέντευξή του στο ethnos.gr απάντησε στους επικριτές του, που εστιάζουν στην απουσία του σταυρού.
Εξώφυλλο των θρησκευτικών Γ’ Γυμνασίου: «Μια τρυφερή προσέγγιση των παιδιών»
Αρχικά, δε, δηλώνει εντυπωσιασμένος που η αρμόδια επιτροπή επέλεξε κάποιο ζωγραφικό έργο αντί για αγιογραφία και τονίζει: «Το είδα σαν μια προσπάθεια τρυφερής προσέγγισης των παιδιών».
Εξώφυλλο των θρησκευτικών Γ’ Γυμνασίου: Η ζωγραφική κίνηση έχει μεταφυσικό βάθος για τον καλλιτέχνη
Σύμφωνα με τον ίδιο, στο εξώφυλλο του βιβλίου παρουσιάζεται μια αφαιρετική εικόνα της αγαπημένης του πατρίδας, «του “γλυκού Τζάντε”» και συμπληρώνει: «Για το συγκεκριμένο έργο εκφράστηκαν αντιρρήσεις σχετικά με τις ελικοειδείς απολήξεις που μοιάζουν με καπνό, που ξεκινούν από τις απολήξεις της σκεπής του καμπαναριού και του ναού, και κατευθύνονται προς τον ουρανό. Αυτή είναι μια σουρεαλιστική, ασυνείδητη, ζωγραφική κίνηση που έχει για μένα μεταφυσικό βάθος, σαν ένας τρόπος να επικοινωνήσεις με τον Θεό, κάτι σαν το θυμίαμα που ανεβαίνει στον ουρανό: “Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν σου”. Παρεξηγήθηκε και η αχνή παρουσία μιας μορφής που μπορεί να είναι μέρος του παραδείσου, αλλά μπορεί και να κρατάει μια απόσταση, να αισθάνεται αποκομμένη από τη “γιορτή”».
Να θυμίσουμε πως μετά από 20 χρόνια βρίσκεται στην τελική ευθεία η υλοποίηση της μεταρρυθμιστικής δράσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που αφορά στην εκπόνηση 123 νέων προγραμμάτων σπουδών και την επικαιροποίηση και ανανέωση 139 σχολικών βιβλίων όλων των γνωστικών αντικειμένων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου γενικής εκπαίδευσης.