Θαύμα του Πάσχα: Τέλος καλό, όλα καλά για τους εγκλωβισμένους ναυτικούς, έπειτα από το πέρασμα δεκαπέντε μηνών «ομηρίας».
Αίσιο τέλος είχε η πολύμηνη περιπέτεια των 7 Ελλήνων (6 ναυτικοί και ένας τεχνικός). Πρόκειται για τους εγκλωβισμένους ναυτικούς στο φορτηγό πλοίο «Angelic Power». Το πλοίο έχει ελληνική σημαία και βρίσκεται από τον περασμένο Ιούλιο στην Κίνα. Σήμερα το απόγευμα, επιστρέφουν στην Ελλάδα με πτήση της Air France από το Παρίσι, οι ναυτικοί, αφού προηγουμένως έφθασαν εκεί από την Κίνα.
Στο πλοίο δυστυχώς παραμένουν ακόμα δυο Έλληνες. Είναι ο πλοίαρχος και ο υποπλοίαρχος και οι υπόλοιποι 13 αλλοδαποί ναυτικοί. Οι κινεζικές αρχές έχουν θέσει βέτο στην αντικατάσταση του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου. Κι όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι ο πλοίαρχος αντιμετωπίζει αποδεδειγμένα σοβαρά προβλήματα υγείας.
Μετά από πολύμηνες πρωτοβουλίες και δράσεις των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι κινεζικές Αρχές αποδέχθηκαν τα ελληνικά αιτήματα. Το αποτέλεσμα είναι πως οι έξι Έλληνες ναυτικοί και ο Τεχνικός Επιθεωρητής του υπό Ελληνική σημαία πλοίου να ταξιδεύουν ήδη προς τη χώρα μας.
Το «Αngelic Power» έφτασε στην Κίνα τον Ιούλιο του 2020. Μετέφερε κάρβουνο, προερχόμενο από την Ινδονησία. Όμως, έλαβε άδεια να ξεφορτώσει έπειτα από 6 ολόκληρους μήνες. Πιο συγκεκριμένα αυτό έγινε στις 27 Ιανουαρίου του 2021. Από τότε βρίσκεται σε αγκυροβόλιο ανοιχτά της Κίνας.
Η πολύμηνη «ομηρία» των 21 ναυτικών και ενός τεχνικού στο φορτηγό πλοίο, ξεκίνησε σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία. Αυτό έγινε όταν επιβλήθηκε στο πλοίο από ναυτικό δικαστήριο της Κίνας το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου. Αυτό, διότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία είχε οικονομικές εκκρεμότητες με τις τράπεζες και το ναυλωτή.
Οι 22 εργαζόμενοι βρέθηκαν έτσι χωρίς διαβατήρια, καθώς τους τα αφαίρεσαν οι κινεζικές αρχές, εγκλωβισμένοι για όλους αυτούς τους μήνες μέσα στο πλοίο, αντιμετωπίζοντας σοβαρά προβλήματα υγείας. Όπως κατήγγειλαν οι ίδιοι ζητώντας απεγνωσμένα βοήθεια ήταν «όμηροι οικονομικών συμφερόντων».
Την υπόθεση που έφθασε και στη Βουλή, ανέδειξαν τα ναυτεργατικά σωματεία, ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης στις αρχές Απριλίου γνωστοποίησε ότι συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή κηρύσσοντας το πλοίο σε εγκατάλειψη, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό τη δαπάνη της παλιννόστησης των εγκλωβισμένων από την Εστία Ναυτικών.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας έχουν κινήσει διαδικασίες διοικητικών και ποινικών κυρώσεων κατά της διαχειρίστριας εταιρείας για μη συμμόρφωση στις συνεχείς έγγραφες οδηγίες και εντολές και μη διενέργεια των οφειλόμενων πράξεων για την αποβίβαση του πληρώματος.
Κατά της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου έχουν επιβληθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρόστιμα που υπερβαίνουν τις 500.000 ευρώ, ενώ ο φάκελος της δικογραφίας έχει υποβληθεί στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Πειραιά.
Από την πρώτη στιγμή που απαγορεύτηκε από δικαστήριο της Κίνας ο απόπλους του πλοίου, τα Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κινήθηκαν συντονισμένα προκειμένου να επιτευχθεί η επιστροφή των Ελλήνων ναυτικών, αλλά και να διασφαλιστούν οι συνθήκες διαβίωσης των μελών του πληρώματος, που παρέμειναν στο πλοίο.
Με μέριμνα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και με την ευγενική συνδρομή του Ομίλου Αγγελικούση και του Ιδρύματος Ωνάση έχουν διασφαλιστεί οι άμεσες ανάγκες σε καύσιμα, τρόφιμα και πόσιμο νερό για τους δύο Έλληνες ναυτικούς που θα παραμείνουν στο πλοίο (Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος) καθώς και για τους 13 ναυτικούς υπηκόους Φιλιππίνων.