Δημόσιοι υπάλληλοι: Πολλες φορές ακούγετε η άποψη πως οι δημόσιοι υπαλληλοι είναι αργόσχολοι και αποφεύγουν την εξυπηρέτηση πελατών πάσι θυσία.
Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργού Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκου. Οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών. Θα προβούν σε προγραμματισμό διενέργειας συστηματικών ελέγχων τήρησης του ωραρίου εργασίας σε όλο το δημόσιο τομέα αλλά σε δήμους και περιφέρειες.
Σε κάθε περίπτωση όπως τονίζει στην εγκύκλιο του, εξυπακούεται η υποχρέωση των υπαλλήλων για την τήρηση του ωραρίου εργασίας τους. Ιδίως στις υπηρεσίες που έρχονται σε άμεση επαφή με την εξυπηρέτηση του κοινού.
Όπως αναφέρουν πηγές του ΥΠΕΣ. Υπεγράφησαν από τον Υπουργό Εσωτερικών, Παναγιώτη Θεοδωρικάκο, τέσσερις (4) εγκύκλιοι. Οι οποιες συμβάλλουν στην ενίσχυση της διαφάνειας και της ακεραιότητας στη λειτουργία και τις διαδικασίες των Δημοσίων Οργανισμών και Υπηρεσιών.
Στην εγκύκλιο που απευθύνεται σε όλο το στενό δημόσιο τομέα και τους ΟΤΑ της χώρας. Ο υπουργός Εσωτερικών επικαλείται προηγούμενη απόφαση όπου καθιερώθηκαν πέντε (5) επιλογές ωρών προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων. Επίσης κάνει επίκληση και διάταξης με την οποία η εν λόγω «διευκόλυνση» μπορεί να ανασταλεί ή και να εξαλειφθεί.
Επίσης κάνει σαφές ότι πρέπει να διασφαλιστεί ο αποτελεσματικός έλεγχος τήρησης του ωραρίου εργασίας. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει οι φορείς, που δε διαθέτουν ηλεκτρονικό – ψηφιακό μηχανισμό σήμανσης, να προχωρήσουν άμεσα στην εγκατάστασή του.
Τέλος σχετικά με την τήρηση του ωραρίου ο υπουργός Εσωτερικών ζητά μέχρι τις 31.01.2020 τα κάτωθι:
Παράλληλα όπως τονίζει σε δεύτερη εγκύκλιο του. Οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού θα πρέπει να μεριμνούν για την άμεση διαβίβαση των απαιτούμενων δικαιολογητικών στις αρμόδιες κατά περίπτωση υγειονομικές επιτροπές προκειμένου να αποφεύγονται καθυστερήσεις στην έκδοση των γνωματεύσεων και την έγκριση χορήγησης των αιτούμενων αναρρωτικών αδειών.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών οι καθυστερήσεις αυτές αναιρούν κατ’ ουσίαν τον σκοπό θέσπισης της διαδικασίας παραπομπής σε υγειονομικές επιτροπές.
Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να διαπιστωθούν οι ενδεχόμενες αιτίες καθυστέρησης έγκρισης χορήγησης αναρρωτικών αδειών με σκοπό τη βελτίωση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, οι αρμόδιες Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού ανά περίοδο έξι (6) μηνών θα πρέπει να ενημερώνουν το υπουργείο Εσωτερικών στην ηλεκτρονική διεύθυνση hrm@ydmed.gov.gr για τα εξής:
Σε πρώτη φάση το υπουργείο ζητά τα σχετικά στοιχεία για τη χρονική περίοδο από 1/7/2019 έως 31/12/ 2019.
Σε ακόμη δύο εγκυκλίους που υπογράφει ο υπουργός Εσωτερικών δίνονται οδηγίες για τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (Ε.Δ.Ε.) σύμφωνα με το άρθρο 126 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), αποβλέποντας στην ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των οικείων διατάξεων για τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης και τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της εν λόγω διαδικασίας ως προκαταρκτικής ενέργειας στο πλαίσιο της πειθαρχικής διαδικασίας, υπεγράφη εγκύκλιος με την οποία παρέχονται αναλυτικές οδηγίες σύμφωνα με το άρθρο 126 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), όπως έχει αντικατασταθεί και ισχύει, με σκοπό τη διευκόλυνση των Διευθύνσεων Διοικητικού/Προσωπικού και τέλος ζητούνται οι άμεσες ενέργειες των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για αποστολή στοιχείων.
Με την εν λόγω εγκύκλιο επισημαίνεται η ανάγκη για ενημέρωση της Γενικής Γραμματείας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα με τα στοιχεία των πειθαρχικών υποθέσεων Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων για το έτος 2019, προκειμένου να έχει πλήρη εικόνα για την πορεία των πειθαρχικών υποθέσεων, η οποία κρίνεται απαραίτητη για την εξαγωγή χρήσιμων στοιχείων για την παρακολούθηση της ομαλής λειτουργίας των Υπηρεσιών.