Παράπονο Βάσως Λασκαράκη: Μία σειρά από αναρτήσεις τύπου stories δημοσίευσε η γνωστή ηθοποιός με σκοπό να εκφράσει την αγανάκτησή της για τον τρόπο με τον οποίο είναι γραμμένα τα σχολικά βιβλία.
«Θέλω να ρωτήσω κάτι πάρα πολύ απλό. Όλοι εσείς οι άνθρωποι που φτιάχνετε αυτά τα βιβλία τα σχολικά, για ποιο λόγο δεν συνυπολογίζετε τις ηλικίες για τις οποίες φτιάχνονται αυτά τα βιβλία;», ήταν οι πρώτες της φράσεις, μέσω τον οποίων έκανε ξεκάθαρο τον εκνευρισμό της.
Βάσω Λασκαράκη: Τα πήρε στα χέρια της και “έφριξε”
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά η ηθοποιός, τα βιβλία του δημοτικού είναι δυσνόητα όχι μόνο για τους μαθητές της πέμπτης τάξης που πηγαίνει η κόρη της, αλλά και τα βιβλία των μικρότερων τάξεων, με τα οποία είχε έρθει σε επαφή τα προηγούμενα χρόνια, μέσω της μικρής Εύας.
«Εκτός από άγνωστες λέξεις για την ηλικία των παιδιών, είναι και κακοσυνταγμένα, δεν βγάζουν νόημα, είναι ακαταλαβίστικα και δεν θα με πείσει κανείς για το αντίθετο. Φτιάξτε τα βιβλία καλύτερα, έλεος! Από τότε που πηγαίναμε εμείς σχολείο, δεν έχει διορθωθεί και κάτι. Τα βιβλία έχουν αλλάξει αλλά συνεχίζουν να είναι ακατανόητα», σημείωσε.
«Όλα ξεκινούν από την παιδεία»
Στη συνέχεια η Βάσω Λασκαράκη μίλησε γενικότερα για το εκπαιδευτικό σύστημα, αναφέροντας ότι πρέπει να υπάρξουν αλλαγές διότι «όλα ξεκινούν από την παιδεία» και «καιρός είναι επιτέλους να κάνουμε κάτι για αυτή τη γενιά».
Η δημοσιοποίηση του προβληματισμού της προκάλεσε κύμα στήριξης των απόψεων της, τόσο από γονείς, όσο και από εκπαιδευτικούς. Όπως η ίδια είπε, πάρα πολλοί δάσκαλοι και γονείς επικοινώνησαν μαζί της μέσω μηνυμάτων για να της εκφράσουν ότι συμφωνούν με όσα είπε, αλλά και ότι αισθάνονται απογοητευμένοι από τον τρόπο με τον οποίο είναι γραμμένα τα σχολικά βιβλία.
Η γνωστή ηθοποιός έκανε και μία σχετική δημοσκόπηση, στην οποίο περισσότεροι από 16.000 άνθρωποι συμφώνησαν μαζί της, θεωρώντας ότι τα σχολικά βιβλία είναι πράγματι δυσνόητα.
Έρευνα του 2015 είχε δείξει πώς τα μαθηματικά και η ιστορία αποτελούσαν τον καθημερινό «πονοκέφαλο» των μαθητών, μέχρι εκείνη την χρονική στιγμή. Επιπλέον, η έρευνα είχε δείξει ότι τότε τα μαθηματικά της πέμπτης δημοτικού και η ιστορία της έκτης δημοτικού αποτελούσαν τα μαθήματα με την μεγαλύτερη ύλη. Μπορεί την σχολική χρονιά 2018-2019 το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) να προχώρησε σε αλλαγές των σχολικών βιβλίων του δημοτικού, ωστόσο, όπως φαίνεται το γεγονός συνεχίζει να απασχολεί γονείς και εκπαιδευτικούς.