Ηλεκτρικός Αθήνα – Πειραιά: Πριν ακριβώς από 150 χρόνια πραγματοποιήθηκε το πρώτο δρομολόγιο του ηλεκτρικού. Πιο συγκεκριμένα, στις 27 Φεβρουαρίου του 1869 έλαβε χώρα το δρομολόγιο του ηλεκτρικού από το Θησείο προς τον Πειραιά. Σε εκείνο το ταξίδι, ο ηλεκτρικός είχε έξι βαγόνια, με επιβάτες τη Βασίλισσα όλγα και τον πρωθυπουργό, Αλέξανδρο Ζαΐμη. Μεταξύ αυτών βρισκόντουσαν και υπουργοί, διπλωμάτες, στρατιωτικοί, όπως και άλλους επίσημους προσκεκλημένους.
Το συγκεκριμένο γεγονός αποτέλεσε κοσμοϊστορικό γεγονός. Δηλαδή, η σύνδεση που πραγματοποιήθηκε στις σιδηροδρομικές γραμμές της Αθήνας και του Πειραιά. Εδώ και 14 χρόνια η σύνδεση του Πειραιά και της Αθήνας βρίσκεται στο Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων. Αυτό, διότι το συγκεκριμένο Μουσείο τέθηκε σε λειτουργία από το 2005.
Ο Μανώλης Φωτόπουλος, ο οποίος υπήρξε υπάλληλος του ΗΣΑΠ από το 1990, είχε ένα μεγάλο όραμα. Δηλαδή, να μεταφέρει την κοσμοϊστορική ένωση των σιδηροδρομικών γραμμών της Αθήνας και του Πειραιά, σε ένα Μουσείο. Από το 1995 προσπάθησε να βάλει σε εφαρμογή ένα πλάνο για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου οράματος.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα ευρήματα που συλλέχθηκαν και τα οποία είχαν ιστορική αξία, να εκτεθούν σε χώρο του σταθμού ΗΣΑΠ του Πειραιά. Τι ξεχωριστό έχει, όμως, το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων; Με το που περνά τις πύλες του Μουσείου, ο επισκέπτης, κάνει ένα ταξίδι στο χρόνο. Δηλαδή, μεταφέρεται στην εποχή δημιουργίας των πρώτων βαγονιών, σταθμών και εισιτηρίων.
Επίσης, ένα από τα ευρήματα αποτελεί το ξύλινο βαγόνι. Ένα βαγόνι, το οποίο συμπληρώνεται από μηχανήματα ελέγχου των συρμών, αντικείμενα, εργαλεία, παγκάκια, ρολόγια και πινακίδες.