Lockdown: Τα κρούσματα έφτασαν σε αριθμό κοντά στο όριο των χιλίων ατόμων. Η ανησυχία για το τι πρόκειται να συμβεί, αυξάνεται ακόμη περισσότερο. Την ερχόμενη Δευτέρα (σ.σ. 1 Φεβρουαρίου του 20201) αναμένεται να αυξηθούν οι μετακινήσεις των πολιτών. Αυτό, διότι θα ανοίξουν τα γυμνάσια και τα λύκεια.
Lockdown: Οι ανακοινώσεις της Παρασκευής
Σε δύο μέρες, την Παρασκευή (σ.σ. 29 Ιανουαρίου του 2021) δηλαδή, είναι προγραμματισμένη να διεξαχθεί η καθιερωμένη εβδομαδιαία σύσκεψη της επιτροπής των λοιμωξιολόγων. Εκεί, θα συζητήσει την κατάσταση που επικρατεί στην χώρα. Ανάλογα με την πορεία των κρουσμάτων μέχρι τότε, ενδεχομένως να εισηγηθεί αυστηρότερα μέτρα σε κάποιες περιοχές που είναι στο κόκκινο. Αυτό πάντως που είναι σίγουρο είναι οτι το απόγευμα της ίδιας ημέρας, ο Νίκος Χαρδαλιάς θα ανακοινώσει την καθιερωμένη πλέον παράταση του lockdown.
Αυτή και πάλι θα είναι για μία εβδομάδα, ωστόσο έτσι όπως πάνε τα κρούσματα είναι κάτι παραπάνω από δεδομένο ότι θα ακολουθήσουν και άλλες παρατάσεις lockdown τουλάχιστον μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου. Και δεν μιλάμε για την χρήση της μάσκας που θα μείνει στην ζωή μας για αρκετούς μήνες ακόμα, αλλά με την αναγκαστική χρήση του δικαιολογητικού μετακίνησης και της βραδινής απαγόρευσης κυκλοφορίας
SMS με το νούμερο «7» στο 13033
Σύμφωνα με όσα μεταδόθηκαν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, μια από τις προτάσεις ώστε να προλαβαίνουμε τα ψώνια μας είναι να στέλνουμε τον κωδικό 7, για σούπερ μάρκετ και να στέλνουμε άλλο sms για το shopping therapy. Το ινστιτούτο έρευνας-λιανεμπορίου καταναλωτικών αγαθών προτείνει να υπάρχει ένας πελάτης ανά 10τ.μ. και όχι ένα άτομο ανά 25 τ.μ που ισχύει σήμερα. Λοιμωξιολόγοι και κυβέρνηση εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα.
Οι ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων υποστηρίζουν ότι οι προσέλευση του κόσμου μετά και το άνοιγμα του λιανεμπορίου δεν είναι η απαιτούμενη. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star, 7 στις 10 μικρομεσαίες επιχειρήσεις δηλώνουν αδυναμία να καλύψουν τις οφειλές που δημιουργήθηκαν λόγω της πανδημίας και τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις.
Την ίδια ώρα, ηλεκτρονικές επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης σημείωσαν αύξηση 55% μέσα στο 2020. Τεράστια άνοδο είχαν τα ρούχα σπιτιού και ότι σχετίζεται με την μετακίνηση 6, δηλαδή αθλητικά και φόρμες. Στους μεγάλους «χαμένους» είναι ό,τι συνδέεται με την διασκέδαση, η ζήτηση για γόβες και κοστούμια έπεσε κατακόρυφα.