Advertisement
ΕΛΛΑΔΑ

Πάμφθηνα προϊόντα, εξαιρετική ποιότητα: Η εταιρία κολοσσός που ήρθε στην Ελλάδα και απειλεί τα Jumbo

14:52
Νίκη Μουλά

Τα Jumbo υποδέχονται έναν νέο ανταγωνιστή στην ελληνική αγορά, την Pepco, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί σήμερα, Πέμπτη.

 

Advertisement

Ειδικότερα, σύμφωνα με το capital.gr, πρεμιέρα στην Ελλάδα κάνει η επονομαζόμενη ως «πολωνική Jumbo», η Pepco, σήμερα, με το πρώτο της κατάστημα να βρίσκεται στο εμπορικό πάρκο της οδού Πειραιώς, που ανήκει στην Trade Estates ΑΕΕΑΠ, θυγατρική του ομίλου Φουρλή.

 

Advertisement

Η Ελλάδα είναι η 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται, αποτελώντας μία άμεσα ανταγωνιστική επιχείρηση τόσο προς τη Jumbo, με είδη σπιτιού που διαθέτει στα ράφια της, καθώς και με βρεφικά, γυναικεία αλλά και ανδρικά ρούχα.

Advertisement

 

Ανταγωνιστές της, ωστόσο, είναι και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως για παράδειγμα ο Σκλαβενίτης, που διαθέτει ανάλογα προϊόντα -ρούχα και είδη σπιτιού- στην κατηγορία προϊόντων bazaar, αλλά και η Lidl που επίσης διατηρεί ένα σημαντικό μέρος του κωδικολογίου της με προϊόντα για το σπίτι και είδη ρουχισμού.

 

Advertisement

Από τον κύκλο των ανταγωνιστών της δεν λείπουν παραδοσιακές αλυσίδες ειδών ένδυσης, όπως οι Zara και H&M.

 

Στα βασικά χαρακτηριστικά της Pepco είναι το γεγονός ότι η μέση τιμή στο σύνολο των προϊόντων της ανέρχεται στα 10 ευρώ, ενώ το ακριβότερο προϊόν που διαθέτει στα ράφια της εκτιμάται στα 30 ευρώ. Το σύνολο των προϊόντων στην ελληνική αγορά αριθμεί 4.000 προϊόντα.

 

Advertisement

Συνολικά 12 καταστήματα από την “πολωνική jumbo” στην Ελλάδα το 2022

 

Θυμίζουμε ότι κατά την ανακοίνωση περί δραστηριοποίησής της στην Ελλάδα, η Pepco είχε αναφέρει ότι πρόκειται να λειτουργήσουν 12 καταστήματα εντός του 2022.

 

Μέχρι στιγμής, πάντως, ήδη έχουν υπογραφεί συμβάσεις μίσθωσης για 7 σημεία πώλησης, με προοπτική λειτουργίας έως το τέλος του έτους, ενώ προβλέπεται να λειτουργήσουν περισσότερα των 10 έως τη λήξη της φετινής χρονιάς.

 

Την ερχόμενη εβδομάδα πρόκειται να λειτουργήσει το δεύτερο κατάστημα της αλυσίδας στην οδό Πέτρου Ράλλη, σε γειτονικό κατάστημα με αυτό του Σκλαβενίτη, στη συνέχεια θα ανοίξει το κατάστημα της Λάρισας στο εμπορικό κέντρο Fashion City Outlet, ένα ακόμη στο Ίλιον και έως το τέλος του έτους, δύο ακόμη σημεία στη Θεσσαλονίκη.

 

Από το 2017 και ύστερα πραγματοποιεί είσοδο σε περίπου 2 νέες αγορές κάθε χρόνο. Η συνολική διαθέσιμη επιφάνεια χώρων λιανικής πώλησης υπερβαίνει το 1 εκατομμύριο τετραγωνικά μέτρα. Τα καταστήματά της εντοπίζονται σε εμπορικά κέντρα, εμπορικά πάρκα, καθώς και σε κεντρικές οδικές αρτηρίες που προσφέρουν σύνδεση με τον αστικό ιστό.

 

Στην Ελλάδα, η μέση επιφάνεια που θα καταλαμβάνουν τα καταστήματα θα κυμαίνεται μεταξύ 500 και 900 τετραγωνικών μέτρων. Το κατάστημα της Πειραιώς έχει επιφάνεια 500 τετραγωνικά μέτρα και το κατάστημα της Πέτρου Ράλλη 550 τετραγωνικά μέτρα.

 

O κύκλος εργασιών της Pepco ως αλυσίδας στις αγορές που δραστηριοποιείται, ανήλθε στα 2,1 δισ. ευρώ το 2021, ενώ το EBITDA της την ίδια χρονιά ήταν 457 εκατ. ευρώ.

 

Σε επίπεδο ομίλου, ο τζίρος της ήταν 4,1 δισ. ευρώ το 2021, με EBITDA 647 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι εκτός από την Pepco, στον ίδιο όμιλο ανήκουν η Poundland και η Dealz.

 

Απασχολεί περισσότερους από 24.000 εργαζόμενους στο σύνολο της Ευρώπης, ενώ οι 800 από αυτούς βρίσκονται στα κεντρικά της γραφεία στην Πολωνία, στο Poznan. Περισσότεροι από 800 υπάλληλοι εργάζονται στα κέντρα διανομής της Πολωνίας και της Ουγγαρίας. Ο αριθμός του προσωπικού αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 1.000% σε σύγκριση με το 2010.

 

Όπως υπογράμμισε η Anca Radu, διευθύντρια λιανικού εμπορίου Νότιας Ευρώπης, “πεποίθηση της Pepco είναι ότι η τιμή δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο για όσους θέλουν να φροντίσουν τις οικογένειές τους. Το 90%-96% των γυναικών στις περισσότερες αγορές που δραστηριοποιείται η εταιρεία, γνωρίζουν γι’ αυτήν, ενώ το βασικό προφίλ των πελατών της είναι γυναίκες με μέση ηλικία τα 39 έτη. Το 92% των πελατών της χρησιμοποιεί το ίντερνετ, ενώ το 55% έχει παιδιά ηλικίας 14 ετών ή μικρότερα. Η μέση ετήσια είσπραξη ανά πελάτη ανέρχεται στα 476 ευρώ, ενώ ανά νοικοκυριό στα 1.196 ευρώ”.

 

Το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων της (24%) αποτελείται από τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού, ενώ το 36% από εποχικές προσφορές. Συνολικά περί τις 80 νέες συλλογές περνούν από τα καταστήματά της στη διάρκεια του έτους, κάτι που σημαίνει ότι περίπου 250 νέοι κωδικοί είναι διαθέσιμοι ανά εβδομάδα.

 

TAGS:
Advertisement