12.000.000€ έσοδα, 600 παραγγελίες τη μέρα: Ελληνική εταιρία με κορυφαία είδη σπιτιού απειλεί τα ΙΚΕΑ
Τα IKEA, η σουηδική εταιρεία που κυριαρχεί στην Ελλάδα στα είδη σπιτιού, απειλείται από μία ελληνική εταιρεία.
Ειδικότερα, ένας Έλληνας, ο Mάριος Μπεζιούλας, ιδρυτής και γενικός διευθυντής του ηλεκτρονικού καταστήματος Spitishop.gr, που αποτελεί σήμερα το Νο 1 e–shop λευκών ειδών και ειδών διακόσμησης, έχει πωλήσεις που ζηλεύουν τα ΙΚΕΑ.
Οι πωλήσεις του ξεπερνούν τα 12,5 εκατ. ευρώ με την ετήσια ανάπτυξη να ξεπερνά το 13% και το ποσοστό του μικτού κέρδους το 40,38%.
Το Spitishop, που εκτός του ηλεκτρονικού καταστήματος, διαθέτει και δίκτυο δύο φυσικών καταστημάτων σε περιφερειακές αγορές της Αττικής, στο Περιστέρι και στην Αγία Παρασκευή, απασχολεί 66 άτομα και εξυπηρετεί περισσότερες από 600 παραγγελίες ημερησίως.
Ο Μάριος επίσης ασχολείται με μεγάλο ενδιαφέρον με τα θέματα του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, όντας ενεργό μέλος του GRECΑ, τα τελευταία χρόνια.
Σχετικά με την ΙΚΕΑ, σήμερα λειτουργούν 20 καταστήματα (σε Ελλάδα, Κύπρο, και Βουλγαρία) διαφορετικών μεγεθών και ο όμιλος Fourlis, που τα έχει στην Ελλάδα, προγραμματίζει το άνοιγμα τριών νέων σε Πάτρα, Κρήτη και νότια προάστια Αθήνας έως το 2027.
Η ΙΚΕΑ ενημέρωσε ότι οι παραδόσεις προϊόντων σε καταστήματα μπορεί να καθυστερήσουν μετά τις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία που χρησιμοποιούν τη θαλάσσια – εμπορική οδό της Ερυθράς Θάλασσας.
Εκπρόσωπος της ΙΚΕΑ υπογράμμισε ότι «η IΚΕΑ δεν έχει καμία σχέση με το Ισραήλ: Η κατάσταση στη διώρυγα του Σουέζ θα οδηγήσει σε καθυστερήσεις και ενδέχεται να προκαλέσει περιορισμούς στη διαθεσιμότητα ορισμένων προϊόντων».
Πρόσθεσε ότι η εταιρεία αναζητά άλλες επιλογές, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα προϊόντα της θα είναι διαθέσιμα στους πελάτες.
Η εναλλακτική ναυτιλιακή διαδρομή, γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, προσθέτει περίπου 3.500 ναυτικά μίλια στο ταξίδι και απαιτεί περίπου 10 επιπλέον ημέρες.
Η εταιρεία ερευνών για την εφοδιαστική αλυσίδα Project 44 δήλωσε ότι τα προϊόντα θα μπορούσαν να αρχίσουν να λείπουν από τα ράφια από τον Φεβρουάριο.
Εκτός από τις καθυστερήσεις στα προϊόντα, οι μεγαλύτερες διαδρομές θα αυξήσουν το κόστος αποστολής, γεγονός που θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στις τιμές που πληρώνουν οι πελάτες.
Οι ναυτιλιακοί αναλυτές της Xeneta εκτιμούν ότι κάθε ταξίδι μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης θα μπορούσε να κοστίσει επιπλέον 1 εκατ. δολάρια (790.000 λίρες).