Το “Έτερος εγώ” ήταν μία πολλά υποσχόμενη ταινία, η οποία θα μπορούσε να κάνει διεθνή επιτυχία, ωστόσο, δεν είχε την τύχη που της άξιζε, καθώς τη σκέψη και την πρακτική του serial killer της ταινίας φέρεται να «ζήλεψε» ο άνθρωπος που δολοφόνησε τον οδηγό ταξί Γιώργο Δεκαβάλλα.
Η επίδραση της τέχνης στη ζωή του ανθρώπου είναι ως γνωστόν πολύπλευρη. Μπορεί να κυμανθεί από μια απλή αλλαγή στην καθημερινή ρουτίνα σε ριζική αναθεώρηση του τρόπου ζωής. Από τις αρχές του 2017 υπάρχουν υποψίες ότι είναι δυνατό και να εμπνεύσει έναν… δολοφόνο.
Είναι ένα ελληνικό θρίλερ στο οποίο έχει αποδοθεί αυτός ο μακάβριος συσχετισμός. Πολλοί θεωρούν ότι η εξαιρετική ταινία του Σωτήρη Τσαφούλια «Έτερος Εγώ» θα μπορούσε να είναι άνετα παραγωγή του Netflix με μεγάλη διεθνή επιτυχία. Ωστόσο δεν πρόλαβε καν να μακροημερεύσει στις κινηματογραφικές αίθουσες. Στις 18 Ιανουαρίου του 2017 έκανε πρεμιέρα, το Μάρτη του ίδιου έτους αποσύρθηκε.
Ο λόγος είναι ότι τη σκέψη και την πρακτική του serial killer της ταινίας φέρεται να «ζήλεψε» ο άνθρωπος που δολοφόνησε τον οδηγό ταξί Γιώργο Δεκαβάλλα στις 28 Φεβρουαρίου του ’17 και αποπειράθηκε να δολοφονήσει έναν 32χρονο συνάδελφό του 17 ημέρες νωρίτερα. Για αρκετό καιρό ο σκανδαλοθηρικός Τύπος έκανε λόγο για τον «μανιακό δολοφόνο οδηγών ταξί» που είχε σπείρει τον τρόμο στις πιάτσες των επαγγελματιών οδηγών στην Κηφισιά. Ένα σενάριο, που όσο ευφάνταστη και αν είναι η τέχνη, μόνο η ζωή έχει δώσει έως τώρα. Και αν όντως ο δράστης ήταν ο ίδιος άνθρωπος που παρουσιάστηκε ενώπιον του σεναριογράφου και σκηνοθέτη της ταινίας τρεις εβδομάδες πριν από το στυγερό έγκλημα, τότε ίσως να μιλάμε για μοναδική περίπτωση στα παγκόσμια χρονικά της εγκληματολογίας.
Η ταινία πραγματεύεται μια υπόθεση αυτοδικίας – τη δράση ενός κατά συρροή δολοφόνου του οποίου τα θύματα συνδέονται με το θάνατο μιας 30χρονης κοπέλας και το σοβαρό τραυματισμό του φίλου της σε τροχαίο δυστύχημα. Την υπόθεση ερευνά ο καθηγητής εγκληματολογίας Δημήτρης Λαΐνης, τον οποίο υποδύεται ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης.
Στο πλαίσιο της σχετικής καμπάνιας, περίπου 100 ταξί έφεραν τη διαφήμιση της ταινίας για 30 ημέρες από την έναρξη προβολής της κι έπειτα. Στην πλειονότητα τους κυκλοφορούσαν στην Κηφισιά, στην ευρύτερη περιοχή των βορείων προαστίων και στο κέντρο της Αθήνας. Στις 7 Φεβρουαρίου η ταινία προβλήθηκε από κεντρικό κινηματογράφο της Αθήνας και μετά το τέλος της είχε προγραμματιστεί η διαδραστική διαδικασία επικοινωνίας των συντελεστών με τους θεατές, που είχαν βρεθεί εκεί έχοντας κερδίσει πρόσκληση. Η προβολή τελείωσε στις 12 παρά είκοσι και έως τη 1, ο κ. Τσαφούλιας, δύο ηθοποιοί και ο μουσικός της ταινίας, συνομίλησαν με το κοινό απαντώντας σε ερωτήσεις.
Στις 17 Μαρτίου του ίδιου έτους, μια μαρτυρία στην εκπομπή της Αγγελικής Νικολούλη «Φως στο Τούνελ», η οποία αναζητούσε εκείνη την περίοδο τον δράστη, έδωσε νέα τροπή στην υπόθεση. Μετά από επικοινωνία της δημοσιογράφου με τον κ. Τσαφούλια, έγινε γνωστό ότι κατά τη διάρκεια εκείνης της συνομιλίας, ο ίδιος δέχτηκε μία ερώτηση από έναν άγνωστο άνδρα.
«Σας πέρασε ποτέ από το μυαλό όταν γράφατε το σενάριο ότι θα μπορούσε να εμπνεύσει κάποιον να κάνει κάτι αντίστοιχο στην πραγματική ζωή;», ρώτησε και αφού έλαβε την απάντηση αποχώρησε διακριτικά από την αίθουσα.
Ο μυστηριώδης θεατής καθόταν στα πίσω καθίσματα, δεν πλησίασε κοντά ούτε συμμετείχε ενεργά στην όλη διαδικασία, αλλά άκουγε πολύ προσεκτικά.
Ο κ. Τσαφούλιας ανέφερε ότι την ώρα που του τέθηκε η ερώτηση, ο φωτισμός στην αίθουσα δεν ήταν έντονος, αλλά παρατήρησε τον άνδρα γιατί του έκανε εντύπωση. Τον περιέγραψε ως νέο, μελαχρινό, περίπου 30 χρόνων, που ήταν πολύ ήρεμος. Του έκανε εντύπωση ότι δεν κόμπιαζε κατά τη διαδικασία του δημόσιου διαλόγου και έδινε την εικόνα ενός ανθρώπου μορφωμένου.
Η περιγραφή του άνδρα ταίριαζε με την αντίστοιχη που είχε δώσει ο 32χρονος οδηγός ταξί, που είχε γλιτώσει στην απόπειρα δολοφονίας στις 11 Φεβρουαρίου, αλλά και ενός άλλου που μίλησε στο «Φως στο Τούνελ» για μια περίπτωση κούρσας που είχε πάρει προτού το πρώτο συμβάν. Ο πρώτος πυροβολήθηκε στο κεφάλι, όχι όμως θανάσιμα. Είχε καταθέσει στην αστυνομία ότι ένιωσε απλώς ένα «κάψιμο» πριν χάσει τις αισθήσεις του και μόνο όταν πήγε στο νοσοκομείο κατάλαβε ότι είχε δεχτεί σφαίρα. Οι Αρχές είχαν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο δράστης ήταν πιθανότατα ο ίδιος που εκτέλεσε τον 52χρονο Γιώργο Δεκαβάλλα στις 28 Φεβρουαρίου και στην πρώτη περίπτωση έκανε «πρόβα»… πειραματιζόμενος με το 22αρι περίστροφο και στο ίδιο ακριβώς σημείο. Προορισμός του ήταν η οδός Μαυρομιχάλη στην Κηφισιά. Στη συμβολή Κοκκιναρά και Χαριλάου Τρικούπη, όπου δολοφονήθηκε εν κινήσει ο 52χρονος, βρισκόταν και ο 32χρονος που δέχτηκε τον πυροβολισμό, όταν ο δράστης του ζήτησε να στρίψει στην Μαυρομιχάλη.
Στα τέλη Ιανουαρίου, λίγες ημέρες μετά την πρεμιέρα της ταινίας και πριν από την πρώτη επίθεση του δολοφόνου της Κηφισιάς, ένας πελάτης ζήτησε από οδηγό ταξί να τον μεταφέρει στο ίδιο ακριβώς σημείο της οδού Μαυρομιχάλη, όπως δήλωσε ο τελευταίος στην εκπομπή «Φως στο Τούνελ» της 17ης Μαρτίου.
Ο μάρτυρας είπε στην Αγγελική Νικολούλη ότι όταν βγήκε για δουλειά περίπου στις 6 το πρωί, πήρε την πρώτη κούρσα του κοντά στην πλατεία της Κηφισιάς. Ο πελάτης του είπε ότι ήταν 25 χρόνων, του ζήτησε να κατευθυνθεί προς το Κεφαλάρι και τον ρώτησε αν στην περιοχή υπάρχουν κάμερες. Στη σύντομη συζήτηση τους, ο νεαρός ισχυρίστηκε ότι ήταν από την Κηφισιά, πως έχει σπουδάσει πληροφορική και πως ασχολείται με την κατασκευή video games που… «σκοτώνουν».
Ρώτησε τον οδηγό τη γνώμη του για το 22άρι όπλο που θα αγόραζε αντί 500 ευρώ. Ο μάρτυρας πίστεψε πως αστειευόταν και δεν έδωσε βάση στα λεγόμενα του. Λίγο αργότερα ο νεαρός του είπε: «Εγώ έχω χάσει τη μητέρα μου από ταξί στη διασταύρωση Χαριλάου Τρικούπη και Κηφισίας, αλλά όπως βλέπεις χρησιμοποιώ ταξί».
Ο προορισμός του πελάτη ήταν η οδός Μαυρομιχάλη, αλλά ο οδηγός δήλωσε ότι αφότου βγήκε από το αυτοκίνητο δεν κατευθύνθηκε προς την οδό Μαυρομιχάλη, αλλά προς το Κοιμητήριο.
Σύμφωνα με τον οδηγό, ο νέος άνδρας είχε ύψος περίπου 1.70 και βάρος γύρω στα 70 κιλά, ενώ ήταν καλοντυμένος. Ανάμεσα σε «1.70 και 1.75», είχε περιγράψει το ύψος του θεατή που του έκανε εκείνη την περίεργη ερώτηση ο κ. Τσαφούλιας. Ο οποίος μετά από τη δολοφονία του Γιώργου Δεκαβάλλα αποφάσισε να αποσύρει την ταινία από τις κινηματογραφικές αίθουσες. «Το έκανα όχι φυσικά διότι αναγνωρίζω κάποια σύνδεση της με το δράστη της Κηφισιάς, άλλωστε όπως δήλωσα η πραγματική ζωή και η μυθοπλασία είναι δυο δρόμοι παράλληλοι που δεν συναντιούνται ποτέ, αλλά προκειμένου να μην παρεξηγηθούν οι προθέσεις οι δικές μου και των συνεργατών μου στην προσπάθεια μας να συνδράμουμε στις έρευνες», ανέφερε τότε σε ανακοίνωση του ο δημιουργός της ταινίας.
Ο 52χρονος οδηγός ταξί βρέθηκε νεκρός πάνω στο τιμόνι με δύο σφαίρες στο κρανίο από 22αρι όπλο. Έκτοτε, ο δολοφόνος δεν «χτύπησε» ξανά και παραμένει έως σήμερα ασύλληπτος. Το «Έτερος Εγώ» υπάρχει ολόκληρο διαθέσιμο στο Youtube, όπου έχει ξεπεράσει τις 3 εκατομμύρια προβολές και έχει αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια. Η δημοφιλία του αξιοποιήθηκε με την τηλεοπτική μεταφορά του σε μορφή σειράς, παραγωγής Cosmote Tv.
Όσοι αναρωτούνται για ποιον λόγο δεν εμφανίστηκε ποτέ στις Αρχές ούτε ο άνθρωπος που εξέπληξε με την ερώτηση του τον κ. Τσαφούλια, ούτε ο πελάτης που προανήγγειλε στον οδηγό ταξί την αγορά περίστροφου συγκεκριμένου διαμετρήματος, είναι μάλλον μόνο οι θιασώτες των σατανικών συμπτώσεων…