Σοκ στο Πανελλήνιο με το συγκλονιστικό βίντεο που βγήκε στο φως με την ανείπωτη τραγωδία που σημειώθηκε το βράδυ της Τρίτης 5 Σεπτεμβρίου στο λιμάνι του Πειραιά. Το τραγικό περιστατικό σχολίασε στο protothema ο Σιδέρης Μαμίδης, ένας από τους πιο έμπειρους πλοιάρχους της ελληνικής ακτοπλοΐας. Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Μετά το τραγικό συμβάν δεν έγιναν οι προβλεπόμενες ενέργειες για τη διάσωση ανθρώπου που έπεσε στη θάλασσα».
Σιδέρης Μαμίδης: «Δεν πετάς άνθρωπο στη θάλασσα ακόμη και αν τον κυνηγάει η αστυνομία»
«Σε καμία περίπτωση δεν πετάς άνθρωπο στη θάλασσα όταν μπαίνει στο πλοίο ακόμα και αν είναι δραπέτης», λέει στο protothema.gr ο πλοίαρχος Σιδέρης Μαμίδης για τον θάνατο του 36χρονου αφού τον έσπρωξαν μέλη του πληρώματος του Blue Horizon. Επισημαίνει, δε, τις παραλείψεις του πληρώματος μετά το συμβάν αφού δεν κίνησαν τις προβλεπόμενες διαδικασίες για τη διάσωση ανθρώπου που έπεσε στη θάλασσα.
«Ως πλοίαρχος επιβατηγών πλοίων εκφράζω τη λύπη μου για τον χαμό του συνανθρώπου. Ακόμα και αν είναι δραπέτης και τον κυνηγά η αστυνομία δεν σπρώχνεις άνθρωπο στη θάλασσα. Αρκετές φορές εφ’ όσον μπορούσα διέκοπτα την διαδικασία απόπλου και έπαιρνα τον αργοπορημένο επιβάτη. Πάντοτε οι οδηγίες μου ήταν, “τραβήξτε τον μέσα αν πατήσει τον καταπέλτη», λέει ο κ Μαμίδης.
Όπως τονίζει «τον τελευταίας στιγμής άφρονα και πιθανότατα απελπισμένο επιβάτη ,για ανθρωπιστικούς λόγους, πάντοτε τον διευκολύνεις να μπει στο πλοίο. Ακόμα και αν δεν έχει εισιτήριο, υπάρχει διαδικασία έκδοσης εν πλω και προσθήκης στη λίστα επιβατών».
Στη συνέχεια προσθέτει: «Την ευθύνη απόλυτα την έχουν τα πρόσωπα που ευρίσκονταν στον καταπέλτη, οι οποίοι προφανώς τον έσπρωξαν, ίσως για την ασφάλεια του, όμως έφεραν αυτό το τραγικό αποτέλεσμα. Όταν τον είδαν στη θάλασσα δεν έκαναν τις προβλεπόμενες διαδικασίες για την διάσωσή του».
«Σε πλοίο που έχει ήδη κινήσει δεν απωθείς και σίγουρα ενημερώνεις τον Πλοίαρχο να διακόψει την διαδικασία απόπλου. Έχουμε διαδικασία “άνθρωπος στη θάλασσα”. Που είναι το σωσίβιο; Που είναι το Fast Rescue Boat; Που η έναρξη διαδικασίας περισυλλογής κλπ; Που έμειναν όλα αυτά;», συμπληρώνει.
Καταλήγοντας, ο κ. Μαμίδης επισημαίνει το πρόβλημα με τον απόπλου πλοίων χωρίς να έχει σηκώθεί ο καταπέλτης: «Πρέπει να σταματήσει πλέον το πλοίο να λύνει κάβους έως ότου κλείσει ο καταπέλτης, ή να φθάσει σε ασφαλές ύψος. Σε Ιταλία Ισπανία Γαλλία δεν αποπλέει χωρίς ο καταπέλτης να είναι κλειστός υδατοστεγής και ασφαλισμένος. Η μόνη περίπτωση που μπορεί να επιτρέπεται αυτό ,είναι μόνο σε περιπτώσεις Ανωτέρας βίας. (Act of God)».