Νίκος Σεργιανόπουλος: Σαν σήμερα, πριν ακριβώς από δώδεκα χρόνια, ο γνωστός ηθοποιός δολοφονήθηκε άγρια στο σπίτι του, το οποίο βρισκόταν στο Παγκράτι. Συγκεκριμένα, στις 4 Ιουνίου του 2008, ο Έλληνας ηθοποιός δέχθηκε είκοσι μία μαχαιριές.
Μερικούς μήνες πριν το όνομα του Νίκου Σεργιανόπουλου γίνει πρώτο θέμα, ο ηθοποιός απασχόλησε την επικαιρότητα. Κάτι που δεν συνήθιζε. Ήταν χαμηλών τόνων και προέβαλλε μόνο τις δουλειές του. Στις 2 Δεκεμβρίου του 2007 ο ηθοποιός συνελήφθη. Κατόπιν τυχαίου ελέγχου στο δρόμο, έχοντας στην κατοχή του 35 γραμμάρια κοκαΐνης. Κατηγορήθηκε για κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών.
Ο Νίκος Σεργιανόπουλος δεν προφυλακίστηκε. Δήλωσε και διαγνώστηκε εξαρτημένος χρήστης. Ταυτόχρονα, δεν υπήρξε ζυγαριά στο σπίτι του. Οι αμοιβές του στην τηλεόραση ήταν υψηλές. Αυτές που του επέτρεπαν να προμηθεύεται κάθε μήνα ποσότητα κοκαΐνης. Υποδήλωναν πως ήταν για προσωπική χρήση. Ο Νίκος Σεργιανόπουλος μετά από τέσσερα βράδια παραμονής του στο κελί του Αστυνομικού Τμήματος Κολωνού, αφέθηκε ελεύθερος. Εν τούτοις, η κοινή γνώμη είχε ταλανιστεί. Κανείς δεν περίμενε την συνέχεια.
Στις 07:00 το πρωί εκείνης της Πέμπτης του 2008, η οικιακή βοηθός του 56χρονου ηθοποιού επισκέφθηκε το διαμέρισμά του στον 5ο όροφο της οδού Μετεώρων 14-16 στο Παγκράτι, όπως κάθε βδομάδα. Η ίδια εντόπισε το άψυχο σώμα του ηθοποιού. Ήταν κατακρεουργημένο, στο πάτωμα του σαλονιού μέσα σε λίμνη αίματος. Τα δυσάρεστα και ανατριχιαστικά νέα κυκλοφόρησαν γρήγορα. Πολύ σύντομα η ήσυχη γειτονιά είχε γεμίσει με πλήθος κόσμου.
Τα κανάλια κατέκλυσαν την Μετεώρων. Οι κάμερες πάλευαν για ένα πλάνο από το ρετιρέ του ηθοποιού. Οι γείτονες σοκαρισμένοι δεν μπορούσαν να πιστέψουν το φρικτό έγκλημα. Πώς ο αγαπημένος τους Νίκος, όπως όλοι τον προσφωνούσαν, βρέθηκε δολοφονημένος τόσο άγρια. Ο Νίκος Σεργιανόπουλος έφερε 21 μαχαιριές στην καρδιά, το λαιμό και τους πνεύμονες. Ο προϊστάμενος της ιατροδικαστικής υπηρεσίας, Φίλιππος Κουτσάφτης, είχε εξετάσει πρώτος το πτώμα.
Εκείνος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Το πτώμα βρέθηκε γυμνό επί του δαπέδου σε ύπτια θέση και κάμψη των γονάτων. Η πρόσθια επιφάνεια του σώματος φέρει μεγάλη ποσότητα ξηρού αίματος και μικρών αιμοπηγμάτων. Ελήφθησαν αίμα και ούρα για τοξικολογική εξέταση. Διαπιστώθηκε: 1. στο βιολογικό υλικό η παρουσία κοκαΐνης και μεταβολιτών της, 2.
Στο βιολογικό υλικό η παρουσία αναλγητικού φαρμάκου, 3. Στα ούρα η παρουσία αντικαταθλιπτικού φαρμάκου καθώς και αντιψυχωσικά και βλεννολυτικά φάρμακα, 4. Στα ούρα η παρουσία προϊόντων μεταβολισμού της κάνναβης. Αιτία θανάτου πολλαπλά τραύματα του λαιμού του θώρακος και της κοιλιάς δια νύσσοντος άμα και τέμνοντος οργάνου προκληθέντα».
Ο τρόπος που βρέθηκε δολοφονημένος ο ηθοποιός ήταν τρομακτικός για όλους. Ήταν έκδηλη η βιαιότητα με την οποία μαχαιρώθηκε. Στο σπίτι του βρέθηκαν αιματηρά πελματικά αποτυπώματα στην κουζίνα και το μπάνιο. Βρέθηκε και το φονικό όπλο με το οποίο «κατέσφαξαν» τον ηθοποιό.
Ήταν ένα κουζινομάχαιρο, το οποίο ο δράστης δεν πήρε μαζί του φεύγοντας από τον τόπο του εγκλήματος. Απλά το έπλυνε πρόχειρα και το τοποθέτησε σε συρτάρι της κουζίνας, μαζί με άλλα μαχαίρια. Το υπόλοιπο σκηνικό συνέθεταν τασάκια γεμάτα τσιγάρα, άδεια μπουκάλια από μπύρες, μικροποσότητες κοκαΐνης και άλλες ουσίες στο τραπέζι του σαλονιού. Τα πάντα μέσα στο διαμέρισμα του ηθοποιού ήταν αναποδογυρισμένα.
Επίσης, από την έρευνα στον χώρο διαπιστώθηκε πως η πόρτα του σπιτιού ήταν παραβιασμένη μόνο εσωτερικά. Κάτι που μαρτυρούσε πως το θύμα γνώριζε τον δράστη. Εισήλθαν μαζί στο σπίτι του ηθοποιού ή είχαν ραντεβού. Παράλληλα, άρχισαν να γίνονται γνωστές διάφορες πληροφορίες που ήθελαν τον ηθοποιό να συνάπτει εφήμερες ερωτικές σχέσεις με αλλοδαπούς που γνώριζε σε διάφορες πλατείες της Αθήνας. Οι έρευνες επικεντρώθηκαν σε αυτά τα στοιχεία. Στράφηκαν στα μέρη που σύχναζε. Επίσης, ξεκίνησε ένα ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό του δράστη.
Παράλληλα με τις αστυνομικές έρευνες, στα ΜΜΕ κυριάρχησε μια αδιανόητη διαπόμπευση του ηθοποιού. Τα προσωπικά του δεδομένα βγήκαν στη φόρα. Ευαίσθητες πληροφορίες για τη ζωή του έγιναν πρώτη είδηση. Κατακρεούργησαν τον ηθοποιό για άλλη μια φορά. «Έγκλημα πάθους», «οι εραστές του», συνόδευαν κάθε είδηση που αφορούσε τη δολοφονία του, ενώ οι σεξουαλικές του προτιμήσεις, ο χαρακτήρας του και οι συνήθειές του αποτέλεσαν ουκ ολίγες φορές «πιασάρικους» τίτλους για το φρικτό έγκλημα. Από πολλούς συναδέλφους του θεωρήθηκε απαράδεκτη η «ανθρωποφαγική» κάλυψη της υπόθεσης και η δημοσιογραφία κλειδαρότρυπας στην οποία υπέπεσαν πολλά ΜΜΕ.
Αξιοσημείωτο, δε, ήταν το πρωτοσέλιδο γνωστής φυλλάδας, που είχε δημοσιεύσει φωτογραφία του κατακρεουργημένου σώματος του ηθοποιού μέσα στο σπίτι του, που ξεπέρασε κάθε όριο δεοντολογίας. Στο μεταξύ, το γαϊτανάκι με τους ερωτικούς του συντρόφους, τις πιάτσες που σύχναζε και τις ερωτικές του προτιμήσεις συνεχίστηκε για καιρό, αμαυρώνοντας την μνήμη του ηθοποιού. Η ίδια τακτική, άλλωστε, είχε ακολουθηθεί και στη δίκη του εγκλήματος.
Περίπου πενήντα μέρες μετά την άγρια δολοφονία του ηθοποιού, τον Ιούλιο του 2008, οι αστυνομικές αρχές συνέλαβαν ως ύποπτο έναν 30χρονο άνδρα από την Γεωργία, εν ονόματι Ντέιβιντ Μουρτικνέλι. Λίγες μέρες αργότερα, ο ίδιος ομολόγησε πως δολοφόνησε τον Νίκο Σεργιανόπουλο, υποστηρίζοντας πως ο ηθοποιός τον πλησίασε στην Πλατεία Βικτωρίας τα ξημερώματα της 4ης Ιουνίου και πως τον προσέγγισε, υποσχόμενος να περάσουν ένα βράδυ με ναρκωτικά και γυναίκες στο σπίτι του ηθοποιού.
Όπως ισχυρίστηκε, πήγαν όντως στο διαμέρισμά του, αλλά ο ηθοποιός του ζήτησε με την απειλή μαχαιριού να συνευρεθούν ερωτικά και να έχει παθητικό ρόλο. Σύμφωνα με τον ίδιο, προβλήθηκε και πήρε το μαχαίρι και τον σκότωσε. Στον εντοπισμό του δράστη συνέβαλε τα μέγιστα η εγκληματολογική υπηρεσία, στα εργαστήρια της οποίας ταυτοποιήθηκαν δακτυλικά, παλαμικά και πελματικά αποτυπώματα του Μουρτικνέλι.
Η δίκη που ακολούθησε ήταν πολύκροτη. Η απολογία του Μουρτικνέλι είχε κενά, οι ιατροδικαστικές εκθέσεις δεν συνέπιπταν στα ευρήματά τους και οι προσωπικές επιλογές του ηθοποιού βρέθηκαν για άλλη μια φορά στο προσκήνιο, με υπανιγμούς πως το θύμα “προκάλεσε την τύχη του” κατά κάποιο τρόπο.
Μεταξύ άλλων, αμφισβητήθηκαν σημαντικά συμπεράσματα της έκθεσης που συνέταξε για το άγριο φονικό ο προϊστάμενος της υπηρεσίας του, Φίλιππος Κουτσάφτης, γεγονός που είχε δημιουργήσει πολυποίκιλα σχόλια στους δικαστικούς κύκλους. Αναπαραστάσεις του εγκλήματος έλαβαν χώρα εντός του δικαστηρίου, ενώ οι ανατροπές διαδέχονταν η μία την άλλη έως και την ύστατη στιγμή.
Κατά την εισαγγελέα, κίνητρο της δολοφονίας ήταν η ληστεία. «Ο άνθρωπος αυτός που αναγκάζεται να εμπορεύεται το σώμα του, δελεάστηκε από αυτά που είδε στο σπίτι το οποίο για εκείνον ήταν πλούσιο. Αποφάσισε να επωφεληθεί όσο μπορούσε. Μετά το έγκλημα πήρε από το σπίτι ένα laptop, ένα κινητό και εκατό ευρώ». Οσο για τους λόγους που ο Γεωργιανός ομολόγησε την πράξη του, η κ. Γάκη επεσήμανε ότι «ήταν τόσα πολλά τα στοιχεία που δεν μπορούσε παρά να ομολογήσει λέγοντας ότι θόλωσε, πήρε ναρκωτικά και δεν κατάλαβε τι έγινε. Δεν ισχύουν όλα αυτά. Ενήργησε με ψυχραιμία. Ο κατηγορούμενος τα θυμόταν όλα με λεπτομέρεια», είχε δηλώσει.
Τον Νοέμβριο του 2009 ο δράστης κρίθηκε από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο ομόφωνα ένοχος για ανθρωποκτονία από πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση και ακόμα ληστεία, παράνομη οπλοχρησία και παράνομη είσοδο στη χώρα. Του αναγνωρίστηκε κατά πλειοψηφία το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου και καταδικάστηκε σε 20 χρόνια φυλάκιση, ωστόσο, λίγες μέρες αργότερα, η εισαγγελέας, κυρία Χουδετσανάκη, έκανε αναίρεση της απόφασης, πιστεύοντας ότι το ελαφρυντικό του προτέρου εντίμου βίου δεν ισχύει και ζήτησε να καταδικαστεί χωρίς ελαφρυντικά σε ισόβια.
Τελικά, τον Ιούνιο του 2013 με συντριπτική πλειοψηφία το Μικτό Ορκωτό Εφετείο Αθηνών έκρινε ένοχο τον κατηγορούμενο για ανθρωποκτονία από πρόθεση, χωρίς να του αναγνωρίσει κανένα ελαφρυντικό και έτσι καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη. Το 2015 κατέστη οριστική και αμετάκλητη η απόφαση της ισόβιας κάθειρξης για τον δολοφόνο του ηθοποιού Νίκου Σεργιανόπουλου., καθώς το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου απέρριψε την αίτηση του Γεωργιανού, Ντέιβιντ Μουρτικνέλι, με την οποία ζητούσε να αναιρεθεί η απόφαση του Μικτού Ορκωτού Εφετείου.
Ο Νίκος Σεργιανόπουλος κηδεύτηκε στη γενέτειρά του τη Δράμα, στον Ιερό Ναό του Αγίου Παντελεήμονος. Το “παρών” έδωσαν συγγενείς, φίλοι, συναδέλφοι του και απλός κόσμος που τον αγαπούσε, ενώ η μητέρα του και η αδελφή του ήταν συντετριμμένες. Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά την δολοφονία του ηθοποιού, στις 8 Οκτωβρίου του 2009 πέθανε η αδελφή του Έφη Παπαθεοδώρου, η οποία νοσηλευόταν στο νοσοκομείο με καρκίνο, ενώ λίγο καιρό αργότερα πέθανε και ο σύζυγος της αδερφής του, ο οποίος δεν άφησε ποτέ την υπόθεση, ζητώντας δικαίωση. Τρία χρόνια μετά από τον θάνατο της Έφης Παπαθεοδώρου, ακριβώς την ίδια μέρα, έφυγε και η μητέρα του ηθοποιού, Νικολέττα Σεργιανοπούλου.
Ο Νίκος Σεργιανόπουλος είχε διαγράψει μια λαμπρή καριέρα στον χώρο του θεάτρου και της τηλεόρασης, ωστόσο, ο ρόλος που τον ανέδειξε και τον έκανε πολύ γνωστό και αγαπητό σε όλους, ήταν εκείνος του Κωνσταντίνου Μαρκορά στην επιτυχημένη σειρά “Δυο Ξένοι” του Mega. Οι “Δυο Ξένοι”, η ρομαντική κωμωδία των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημητρίου Αποστόλου, προβλήθηκε την περίοδο 1997-1999 και ο Νίκος Σεργιανόπουλος υποδυόταν έναν γοητευτικό, εσωστρεφή και κουλτουριάρη καθηγητή αρχαίου δράματος, που ερωτεύτηκε την παρουσιάστρια τηλεοπτικού πρωινάδικου Μαρίνα Κουντουράτου, την οποία υποδυόταν η Εβελίνα Παπούλια.
Ο ρόλος του και η ερμηνεία του έγραψαν ιστορία, όπως και η ίδια η σειρά με το οξυδερκές χιούμορ και τις ατάκες της. Οι δύο συμπρωταγωνιστές είχαν απίστευτη χημεία μεταξύ τους, ενώ υπήρξαν ένα από τα πιο αγαπημένα ζευγάρια της ελληνικής τηλεόρασης. Την περίοδο της δολοφονίας του Νίκου Σεργιανόπουλου, πλάνα από τους “Δυο Ξένους” είχαν κατακλύσει τα σχετικά ρεπορτάζ και τα αφιερώματα στη μνήμη του, ενώ μέχρι και σήμερα οι σκηνές του ηθοποιού δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο, πόσω μάλλον η θρυλική σκηνή στον Λυκαβηττό, όπου τον μαχαιρώνουν άγνωστοι για να τον ληστέψουν.
Ο ηθοποιός είχε γεννηθεί στη Δράμα στις 24 Σεπτεμβρίου του 1952 και είχε σπουδάσει στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, από όπου αποφοίτησε το 1979, και στη συνέχεια τον Οκτώβριο του ίδιου έτους ίδρυσε την Πειραματική Σκηνή της “Τέχνης” στη Θεσσαλονίκη μαζί με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, την Έφη Σταμούλη, τον Χρήστο Αρνομάλλη και Διευθυντή τον Νικηφόρο Παπανδρέου. Έπαιξε και πρωταγωνίστησε σε πολλά θεατρικά έργα ως μέλος της Πειραματικής Σκηνής της “Τέχνης” (1979-1983), του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (1983-1993), του θεάτρου “Αθηνών” (1993), αλλά και του θεάτρου “Βεάκη” (2001).
Στην τηλεόραση, πέρα από τους “Δυο Ξένους”, είχε παίξει στις σειρές “Άφρικα”, “Μοιραίο Πάθος”, “Οι στάβλοι της Εριέττας Ζαΐμη”, “Ποτέ δεν είναι αργά”, “Alma Libre: Ελεύθερη ψυχή”, “Φάε τη σοκολάτα σου”, “Επαφή”, “Πολυθρόνα για τρεις”. Αξίζει να σημειωθεί πως την περίοδο που δολοφονήθηκε, ο Νίκος Σεργιανόπουλος πρωταγωνιστούσε στη δραματική σειρά “Εξαφάνιση” του Alpha, αλλά δεν πρόλαβε να την ολοκληρώσει. Μετά από τη δολοφονία του, ο δεύτερος κύκλος της σειράς συνεχίστηκε με αντικαταστάτη του τον ηθοποιό Φίλιππο Σοφιανό.
Ο Νίκος Σεργιανόπουλος ήταν ο απόλυτος ζεν πρεμιέ της ελληνικής τηλεόρασης και ένας από τους πιο αγαπημένους ηθοποιούς των τηλεθεατών. Ο κόσμος τον αγαπούσε και τον αγαπάει ακόμα. Γιατί πέρα από την γοητευτική παρουσία του, που παρέπεμπε πάντοτε στον Κωνσταντίνο Μαρκορά, στον ρόλο που τον συνόδευε για όλα τα επόμενα χρόνια έως και μετά τον θάνατό του, είδε έναν άνθρωπο ευγενικό, με ευαισθησίες και καλοσύνη. Η αγάπη του κοινού προς τον Νίκο Σεργιανόπουλο παραμένει ζωντανή έως σήμερα, όπως και η μνήμη του, αλλά όπως και η φρικαλεότητα με την οποία έχασε τη ζωή του.