Advertisement
ΕΛΛΑΔΑ

Νέος Προσωπικός Αριθμός: Τέλος ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και Aριθμός Tαυτότητας –Πότε ξεκινάει –Τι αλλαγές φέρνει στη ζωή μας

15:20
Newsroom

Νέες ταυτότητες: Ο «προσωπικός αριθμός» τους πρόκειται να αποτελείται από δώδεκα ψηφία. Τουλάχιστον, αυτό ανέφερε ο υπουργός ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο Κυριάκος Πιερρακάκης. Ο ίδιος ανέφερε μάλιστα πως ο «προσωπικός αριθμός» που θα αναγράφεται στη νέα ταυτότητα, θα διαθέτει 12 ψηφία. Από αυτά, τα 9 θα είναι ο ισχύων ΑΦΜ και τα υπόλοιπα θα περιλαμβάνουν γράμματα.

«Τελικά δεν θα είναι ο ΑΦΜ. Αντίθετα, θα είναι ο ΑΦΜ (Αριθμός Φορολογικού Μητρώου) συν τρία αριθμητικά ψηφία που θα προστεθούν στην αρχή. Δηλαδή, θα μπαίνουν μπροστά» τονίζει ο κ. Πιερρακάκης.

Advertisement

Νέες ταυτότητες: Οι ψηφιακές υπογραφές

«Έχουμε ένα νέο πλαίσιο για τις ψηφιακές υπογραφές,. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, δεδομένου ότι έρχεται η ψηφιακή υπογραφή περισσότερο στην ζωή μας», ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης. «Θα έρθει με τις νέες ταυτότητες οι οποίες σε λιγότερο από δυο χρόνια θα αρχίσουν να εκδίδονται και η κάθε νέα ταυτότητα θα περιλαμβάνει ψηφιακή υπογραφή για τον κάθε Έλληνα πολίτη» συμπλήρωσε.

«Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα σαφές νομοθετικό πλαίσιο που θα αναφέρει πότε χρησιμοποιούμε την ψηφιακή υπογραφή, πώς λειτουργεί. Είναι πολύ καίριο να είναι σαφές το πλαίσιο του πότε ισχύει η ψηφιακή υπογραφή και ποιοι είναι οι κανόνες που την διέπουν», επεσήμανε ο κ. Πιερρακάκης.

Advertisement

Advertisement

Νέες ταυτότητες: Το 5G

Το νομοσχέδιο του «Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης» που κατατέθηκε την Τετάρτη στη Βουλή, σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη ρυθμίζει νομοθετικά ζητήματα που μέχρι τώρα παρέμεναν σε εκκρεμότητα, ενοποιεί σε ένα κείμενο όλη την βασική νομοθεσία είκοσι και πλέον ετών αναφορικά με την ψηφιακή διακυβέρνηση- επικαιροποιώντας τις σχετικές διατάξεις όπου αυτό είναι αναγκαίο και ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο δυο ευρωπαϊκές οδηγίες οι οποίες αφορούν σε δυο κομβικά ζητήματα-την ψηφιακή προσβασιμότητα και τα ανοιχτά δεδομένα.

Σχολιάζοντας το σχετικό άρθρο για το 5G είπε ότι πρόκειται για μεγάλη παρέμβαση, «είναι το πιο εξωστρεφές από όσα κάνουμε. Αυτή η παρέμβαση περιλαμβάνει κατά βάση την ίδρυση του ταμείου Φαιστός. Είναι μια καινοτομία, η ίδρυση του ταμείου ΦΑΙΣΤΟΣ. Το μεγάλο κενό στη συζήτηση για το 5G δεν είναι δημοπρασία των συχνοτήτων. Το κενό που υπάρχει είναι η ανάπτυξη του σχετικού οικοσυστήματος, δηλαδή να υπάρξουν επαρκείς εταιρείες οι οποίες θα αξιοποιήσουν αυτές τις συχνότητες και θα παρέχουν μεγάλες υπηρεσίες στον κόσμο.

Εμείς από την πλευρά μας κάνουμε δυο πράγματα: το Δημόσιο από την μια δεσμεύει κάποιες συχνότητες τις οποίες δεν δημοπρατεί και τις οποίες παραχωρεί για ερευνητικούς σκοπούς ή τις παραχωρεί για ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας κι υπάρχει κι ένα δεύτερο κομμάτι, το οποίο είναι ότι το Δημόσιο έρχεται και παρεμβαίνει δημιουργώντας ένα εξειδικευμένο ταμείο, το πρώτο στον κόσμο, το οποίο θα επενδύει μόνο στην ανάπτυξη συχνοτήτων 5G».

Advertisement

Νέες ταυτότητες: Κι άλλες πληροφορίες για το 5G

Όσον αφορά το Fiber To The Home, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται πως για την ανάπτυξη των δικτύων οπτικών ινών μέχρι το σπίτι και για περιοχές χαμηλής όχλησης θα ισχύει το πλαίσιο που εφαρμόζεται σήμερα για τα δίκτυα φυσικού αερίου, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία αδειοδότησης (θα χρειάζεται απλή γνωστοποίηση) από τους δήμους. «Απλοποιούμε τη διαδικασία για τις οπτικές ίνες.

Στα λεγόμενα έργα χαμηλής όχλησης θα ισχύσει ό,τι ισχύει και στο φυσικό αέριο κι άρα δεν θα χρειάζεται πλέον η άδεια θα χρειάζεται μόνο μια γνωστοποίηση, αναφορά στον οικείο δήμο, κι άρα θεωρούμε ότι θα επιταχυνθεί η διαδικασία, καθώς είχε παρατηρηθεί ότι χρειαζόταν κάποιος πολίτης για να τραβήξει οπτική ίνα στο σπίτι του περίπου 3,5 μήνες, εφόσον υπάρχει κάλυψη στην περιοχή», επεσήμανε.

Τέλος, από τα καίρια άρθρα που αφορούν στα ζητήματα σχετικά με τις περιοχές εκτός τηλεοπτικής κάλυψης, ο υπουργός τόνισε «στις “λευκές περιοχές” της τηλεόρασης προσθέτουμε νέες περιοχές για να φτάσουμε μια σχεδόν ολοκληρωτική κάλυψη κι εξασφαλίζουμε ότι η κάλυψη πλέον θα ισχύσει για 8 χρόνια με εγγύηση».

Advertisement
TAGS:
Advertisement