Ένα τρένο, από στις σιδηροδρομικές γραμμές του Προαστιακού, βρέθηκε μέσα σε σήραγγα του μετρό, στις 9 Οκτωβρίου, σύμφωνα με την «Εφημερίδα των Συντακτών».
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας, συρμός προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή.
Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και αφού προσπάθησε μάταια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη, ελάττωσε ταχύτητα, προχωρώντας αργά, ώστε να «πιάσει» το λάθος η τηλεδιοίκηση.
Τότε, ο οδηγός αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα, προκειμένου να βγει από την σήραγγα, στην οποία θα σφήνωνε αν συνέχει για λίγο ακόμα.
Το έγγραφο που περιγράφει την είσοδο του συρμού του Προαστιακού σε λάθος γραμμή, συντάχθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) και απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Το εν λόγω κείμενο χωρίζεται σε δυο μέρη αφού, εκτός από το συμβάν με τον συρμό του Προαστιακού, καταγγέλλονται και οι σοβαρές καθυστερήσεις των δρομολογίων από τις βραδυπορίες που επιβάλλει ο ΟΣΕ, λόγω της κακής κατάστασης του δικτύου.
Όπως αναφέρεται: «Την Τετάρτη 9/10/2024 ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας».
Τα τρένα του Προαστιακού έχουν μεγαλύτερο εκτόπισμα («περιτύπωμα» είναι ο ακριβής όρος), είναι δηλαδή πιο ψηλά και δεν επιτρέπεται να μπουν στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό.
Ο συγκεκριμένος συρμός 4245 είχε ξεκινήσει από την Κάντζα με προορισμό τα Άνω Λιόσια. Στο ύψος της Δουκίσσης Πλακεντίας τα τρένα του Προαστιακού δεν στρίβουν για να μπουν στο υπόγειο δίκτυο (όπως οι συρμοί του Μετρό), αλλά συνεχίζουν ευθεία ακολουθώντας την πορεία της Αττικής Οδού.
Το σημείο όπου αλλάζουν οι πορείες ανάμεσα στα τρένα του Προαστιακού και τους συρμούς του Μετρό είναι γνωστό και όλοι οφείλουν να προσέχουν εκεί, μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος.
Ο μηχανοδηγός του τρένου είδε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελναν προς το Μετρό και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Πληροφορίες κάνουν λόγο ότι, κάλεσε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου, χωρίς να λάβει απάντηση και αποφάσισε να προχωρήσει με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή.
Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα, η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν.
Ο ρυθμιστής απολογήθηκε για το λάθος και το τρένο έκανε όπισθεν για απόσταση 300 μέτρων, για να ελευθερωθεί η γραμμή.
Όμως από τον ΟΣΕ δεν έχει ανακοινωθεί κάποια ποινή για τον ρυθμιστή που δεν είχε διευθετήσει ορθά τα κλειδιά και δεν απαντούσε και στις κλήσεις του μηχανοδηγού.
Στο έγγραφο προς τη ΡΑΣ και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η ΠΕΠΕ ζητά την άμεση διερεύνηση του συμβάντος και παρακαλεί για την αποστολή του πορίσματος, καταγγέλλοντας τη διοίκηση της Hellenic Train, n οποία «συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα στο Σωματείο μας».
Ο ρεπόρτερ του Star, Βαγγέλης Γκούμας βρισκόταν στο σημείο όπου προχθές (13/9) έγινε η πρόσκρουση ενός δέντρου με μία αμαξοστοιχία κατά την οποία ευτυχώς δεν υπήρξαν ούτε τραυματισμοί.
Όμως, ο δημοσιογράφος βρέθηκε στο σημείο προκειμένου να μεταδώσει τα όσα είχαν συμβεί και να εξερευνήσει την περιοχή, μετά και τα απανωτά ατυχήματα που έχουν συμβεί σε τρένα.
Ο δημοσιογράφος λοιπόν, σε ζωντανή σύνδεση στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ξεδίπλωνε on camera το ρεπορτάζ του, όταν άρχισε να ακούγεται η κόρνα της αμαξοστοιχίας που περνούσε.
Ο Βαγγέλης Γκούμας είχε σταθεί και μιλούσε on camera πολύ κοντά στις κάμερες και ο οδηγός της αμαξοστοιχίας πάτησε την κόρνα για να τον απομακρύνει εγκαίρως.
«Τώρα μπορούμε να βγούμε ελεύθερα και να μιλήσουμε, εφόσον πέρασε η γραμμή».
Δείτε το σχετικό βίντεο: