Την απόφασή τους για κλειστά σχολεία την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου και την διεξαγωγή σε όλη την επικράτεια πορειών διαμαρτυρίας για μια σειρά από ζητήματα που άπτονται της καθημερινότητας στο σχολικό περιβάλλον ανακοίνωσαν οι μαθητές.
Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας σε ανακοίνωση που εξέδωσε, υπογραμμίζει την απόφαση για «κλειστά σχολεία την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου και όλους τους μαθητές στους δρόμους, με πορεία στις 12 στα Προπύλαια» απαριθμώντας τα προβλήματα και τα παράπονα που έχουν οι μαθητές από την μέχρι σήμερα πορεία της νέας σχολικής χρονιάς.
Advertisement
Στο κείμενό τους σχολιάζουν σκωπτικά τις αποφάσεις για αυστηρό ποινολόγιο και αποβολές στους μαθητές με παραβατική συμπεριφορά, την αναβολή των σχολικών εκδρομών αλλά και τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό για ακόμη μια χρονιά.
Τα αιτήματα όπως και η κινητοποίηση αφορούν τους μαθητές Δευτεροβάθμιας, ήτοι Γυμνάσια και Λύκεια.
Advertisement
Όπως έχει ανακοινωθεί, οι καθηγητές, με ψήφισμα των ΕΛΜΕ όλης της χώρας από τις 5 Οκτωβρίου, απέχουν από τις πολυήμερες σχολικές εκδρομές, διαμαρτυρόμενοι για τις αυξημένες νομικές ευθύνες που τους καταλογίζει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, και ζητώντας από το Υπουργείο να μην τους επιρρίπτει ευθύνες για τις συμπεριφορές μαθητών.
Advertisement
Μπορεί φέτος η αυστηροποίηση των πειθαρχικών μέτρων στα σχολεία να έχει πρόβλεψη για μη συμμετοχή στις εκδρομές μαθητών με παραβατική συμπεριφορά όμως αυτό δεν ικανοποιεί τους καθηγητές.
Όπως καταγγέλλουν το πρόβλημα είναι το εξής: ενώ με απόφαση της κυβέρνησης που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ τα κυλικεία α) εξαιρούνται του μέτρου της τεκμαρτής φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών και β) ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα για περιορισμένο χρονικό διάστημα», μετέπειτα απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ «διατάσσει» προσδιορισμό του φόρου με βάση 255 μέρες ετησίως για τα κυλικεία σε Δημοτικά σχολεία και 274 μέρες για τα κυλικεία σε Γυμνάσια – Λύκεια.
Advertisement
Ο φόρος που καταλογίζεται είναι αυξημένος σε επίπεδα δυσβάστακτα με κίνδυνο μαζικών κλεισιμάτων κυλικείων. Συγκεκριμένα είναι 2.000-3.000 παραπάνω.
Επιπλέον η «εμβόλιμη» απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, την 1η Οκτωβρίου του 2024, οδηγεί σε μεγάλες καθυστερήσεις την εκκαθάριση των φορολογικών τους δηλώσεων, με αποτέλεσμα να παρέρχονται κρίσιμες προθεσμίες και να χάνονται δικαιώματα όπως αιτήσεις για φοιτητικά επιδόματα, παιδικούς σταθμούς κ.λ.π., που οδηγεί σε επιπλέον και κατά περίπτωση ακόμη πιο μεγάλες οικονομικές επιβαρύνσεις.
Το συνδυασμένο αποτέλεσμα των παραπάνω είναι δυσβάστακτες οικονομικές επιβαρύνσεις που δημιουργούν κίνδυνο κύματος φυγής από τον κλάδο με μαζικά κλεισίματα κυλικείων. Ηδη πριν προκύψει η «διαταγή» της ΑΑΔΕ της 1ης Οκτωβρίου από σύνολο 4.000 δηλώσεων του κλάδου είχαν εκκαθαριστεί περίπου 200.
Η ΠΟΚΔΙΣ με υπόμνημά της με αφορμή τη συζήτηση για την τεκμαρτή φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών είχε επισημάνει τις ιδιαιτερότητες και δυσκολίες του επαγγέλματος:
Advertisement
«1. Εξυπηρετούμε συγκεκριμένο αριθμό ανήλικων μαθητών για τον οποίο πληρώνουμε ανάλογο μίσθωμα στο σχολείο. Αυτονόητο είναι ότι από το κυλικείο ψωνίζει κατά μέσο όρο το 1/3 των φοιτούντων παιδιών.
Υπάρχει συγκεκριμένη περιοριστική λίστα με επιτρεπόμενα προϊόντα προς πώληση, η οποία είναι πολύ μικρή και δεν καλύπτει το εύρος των αναγκών της σχολικής κοινότητας.
Υπάρχει διατίμηση για τα περισσότερα από τα επιτρεπτά προϊόντα, η οποία έχει να αναθεωρηθεί από τον Σεπτέμβριο του 2022, ενώ ο πληθωρισμό έχει αλλάξει ριζικά το κόστος των πρώτων υλών και λοιπών αγαθών. Σημειωτέον δε ότι δεν έχουμε μειωμένο ΦΠΑ όπως θα ήταν αυτονόητο σε διατιμημένα προϊόντα.
Ο μέσος όρος ημερών εργασίας πανελλαδικά δεν ξεπερνά τις 135, ενώ πολύ συχνά χάνουμε το αναμενόμενο μεροκάματό μας για πάρα πολλούς λόγους (απουσία εκπαιδευτικών η οποία συνεπάγεται κενές ώρες σε πολλαπλά τμήματα, εκδρομές, γιορτές, συνελεύσεις εκπαιδευτικών, τοπικές γιορτές, καταλήψεις μαθητών, καιρικά φαινόμενα κ.λπ.). Τις ημέρες αυτές έχουμε και ζημιά από το εμπόρευμα που δεν πωλείται, ενώ έχει ετοιμαστεί.
Μεγάλη οικονομική πληγή για εμάς είναι η μη τήρηση των κανονισμών του σχολείου, όταν στην πλειοψηφία οι εξώπορτες των σχολείων παραμένουν ανοιχτές και οι μαθητές παραγγέλνουν delivery οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτά που έχει το κυλικείο. Πέραν της οικονομικής απώλειας για εμάς, προκύπτει συχνά να είναι και πολύ επικίνδυνο για την ασφάλεια των μαθητών, όταν στο σχολείο μπορεί να εισέλθει το οτιδήποτε.
Κάθε χρόνο οι μαθητές σε όλα τα σχολεία μειώνονται, με αποτέλεσμα να μειώνεται και το εισόδημα.
Στις 24 Απριλίου εκδόθηκε το ΦΕΚ 2436/Β, παράγραφος 7, Γ που αναφέρει επακριβώς ότι: «Οι νέοι κωδικοί 45-46 εμπίπτουν στις διατάξεις των περί β ή δ της παραγράφου 6 του άρθρου 28Α ΚΦΕ και εξαιρείστε από την εφαρμογή του ελάχιστου καθαρού εισοδήματος. […] Γ) Ασκείται επιχειρηματική δραστηριότητα για περιορισμένο χρονικό διάστημα βάσει νομοθετικής ή κανονιστικής ρύθμισης».
Σχολεία: Τέλος το κινητό – Νέος νόμος αλλάζει τα πάντα
Στις Βρυξέλλες, οι μαθητές θα ξεκινήσουν τη νέα τους σχολική χρονιά με διαφορετικούς κανόνες καθώς στο Διεθνές Σχολείο Bogaerts, απαγορεύεται το κινητό και καλούνται να βάζουν τα smartphones τους σε ένα ντουλάπι.
«Αν τους πιάσουμε με κινητό, το κατάσχουμε και τους το επιστρέφουμε στο τέλος της ημέρας», δηλώνει ο διευθυντής του σχολείου, David Bogaerts.
Σύμφωνα με το Politico, πρόκειται για μια πολιτική που σύντομα θα εφαρμόζεται από εκατοντάδες σχολεία στις Βρυξέλλες και τη νότια περιφέρεια της Βαλλωνίας στο Βέλγιο, αφού το καλοκαίρι η νέα κυβέρνηση της γαλλόφωνης κοινότητας ανακοίνωσε σχέδια για απαγόρευση των smartphone στα δημοτικά σχολεία και τα τρία πρώτα έτη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Πολλά σχολεία, ωστόσο, δεν περιμένουν την οριστικοποίηση του σχεδίου για να προχωρήσουν σε δικές τους απαγορεύσεις.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του ιστότοπου, πρόκειται για μια τάση που δεν αφορά μόνο στο Βέλγιο: Η Ολλανδία έχει απαγορεύσει τις κινητές συσκευές και οι υπουργοί Παιδείας στη Γαλλία και την Ιρλανδία δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι επίσης εξετάζουν αυτήν την πιθανότητα.
Η απαγόρευση των smartphone στην τάξη μοιάζει με εύκολη λύση εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών ότι τα κινητά και τα tablet οδηγούν σε απόσπαση της προσοχής και αποτελούν «εργαλεία» για διαδικτυακό εκφοβισμό.
Οι επιπτώσεις της υπερβολικής έκθεσης στην οθόνη στην ψυχική υγεία των παιδιών βρίσκεται πλέον πολύ ψηλά στην πολιτική ατζέντα, και αναφέρθηκαν από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην ανακοίνωση του προγράμματός της για την επόμενη θητεία της.
«Τα πρώτα και εφηβικά χρόνια είναι κρίσιμα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και της προσωπικότητας – και αποτελούν επίσης περιόδους κατά τις οποίες οι ανήλικοι είναι ευάλωτοι σε βλάβες από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον υπερβολικό χρόνο μπροστά στην οθόνη», έγραψε η ίδια.
Τα σχολεία ένας από τους συνηθέστερους χώρους όπου εμφανίζεται αυτό το πρόβλημα, με τους εκπαιδευτικούς να εντοπίζουν πολλές εφαρμογές που έχουν τη δυνατότητα να αποσπάσουν την προσοχή των μαθητών από τη μάθηση. Ορισμένες είναι ιδιαίτερα γνωστές και δημοφιλείς, όπως το TikTok, το Snapchat αλλά και το TenTen, μια εφαρμογή που μετατρέπεται σε… walkie-talkie, επιτρέποντας τους μαθητές να συνομιλούν με φίλους τους σε άλλες τάξεις.
Εφαρμογές όπως οι προαναφερόμενες οδήγησαν τα σχολεία στην αναζήτηση τρόπων «να αποφύγουν καταχρήσεις που θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων», ανέφερε σε δήλωσή της η Géraldine Kamps, εκπρόσωπος της γαλλόφωνης σχολικής ομοσπονδίας Wallonie-Bruxelles Enseignement (WBE). Η σχολική ομοσπονδία έχει πλέον καταλήξει στην απλή και ξεκάθαρη λύση της πλήρης απαγόρευσης των smartphones.
Υπενθυμίζεται ότι η απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητού στα σχολεία περιλαμβάνεται στις 11 αλλαγές που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια σύσκεψης υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Μόλις ανακοινώθηκε: Κλειστά σχολεία σε όλη την Ελλάδα – Οι ημερομηνίες
Τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα παραμένουν κλειστά στις 23 Οκτωβρίου, καθώς η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) αποφάσισε 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στα Προπύλαια Αθηνών, στις 12 το μεσημέρι.
Οι ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, η κατάργηση της αξιολόγησης, η αντίθεση στις συμπτύξεις τμημάτων και η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των σχολείων με κρατική χρηματοδότηση «στο ύψος των πραγματικών αναγκών», είναι μερικές από τις διεκδικήσεις των καθηγητών.
Απεργία καθηγητών, κλείνει τα σχολεία
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση: “Δυναμώνουμε τον διαρκή αγώνα για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, για ικανοποίηση των μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας για δημόσια και δωρεάν παιδεία απέναντι στην εμπορευματοποίηση, κατηγοριοποίηση και διαφοροποίηση σχολείων – μαθητών – εκπαιδευτικών που επιχειρεί η κυβέρνηση της ΝΔ.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τον κλάδο σε 24ωρη απεργία στις 23 του Οκτώβρη!
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ αξιοπρεπείς όρους διαβίωσης των εκπαιδευτικών ενάντια στους μισθούς εξαθλίωσης και στην ακρίβεια. Απαιτούμε να ζούμε αξιοπρεπώς από τον μισθό μας! Από τα χρόνια των μνημονίων ως σήμερα οι μισθοί μας έχουν υποστεί μείωση σχεδόν 60% στην αγοραστική τους δύναμη, ενώ η ακρίβεια καλπάζει συνεχώς και την ίδια στιγμή ο εισαγωγικός μισθός είναι 776€. Η κυβέρνηση έχει καταντήσει τον εκπαιδευτικό «παρία». Και όλα αυτά σε μια εποχή που ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ ανακοίνωσε πλεόνασμα (από τους φόρους μας) πάνω από 4,5 δις, ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις καταγράφουν το ένα ρεκόρ κερδών μετά το άλλο. Μας προκαλούν οργή και αγανάκτηση οι κυβερνητικές εξαγγελίες για «αυξήσεις» 12€ καθαρά από την άνοιξη του 2025. Αγωνιζόμαστε για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια. Άμεσα να επιστραφεί ο 13ος -14ος μισθός και το μισθολογικό κλιμάκιο του 2016-17. Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για όλο τον κλάδο, που θα κατοχυρώνει κρίσιμα εργασιακά δικαιώματα. Να εξισωθούν τα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Άμεσα να κατοχυρωθεί 9μηνη άδεια ανατροφής για τις/τους αναπληρώτριες/τές. Να εξισωθεί το ωράριο των Νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ολιγοθέσια με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και συνολικά να εξισωθεί το ωράριο της Πρωτοβάθμιας με αυτό της Δευτεροβάθμιας. Να προστατευθούν οι εκπαιδευτικοί κατά την άσκηση του παιδαγωγικού τους έργου.
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ την εξασφάλιση των αναγκαίων όρων στην εκπαίδευση, με τους οποίους οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί προσπαθούν να μορφώσουν τους/τις μαθητές/τριες. Είναι απαράδεκτο να προχωρήσει η υπόλοιπη σχολική χρονιά με εκατοντάδες συμπτύξεις τμημάτων και χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών να παραμένουν ακάλυπτα. Δεν είναι δυνατόν να βαφτίζεται σύγχρονο το «στίβαγμα» 25 και πλέον μαθητών/τριών σε κάθε τμήμα, τα δεκάδες χιλιάδες κενά να κοστίζουν εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες για τα παιδιά μας, τα κτήρια να είναι ασυντήρητα και χωρίς αντισεισμικούς ελέγχους, μετρώντας καθημερινά περιστατικά που βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές μαθητών και εκπαιδευτικών. Επιπλέον, η κυβέρνηση να δίνει τη χαριστική βολή στις σχολικές μονάδες καταργώντας τις σχολικές επιτροπές, οδηγώντας έτσι τα σχολεία στην οικονομική ασφυξία. Ζητούμε να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των σχολείων με ευθύνη του κράτους. Να χρηματοδοτηθούν τα σχολεία από τον κρατικό προϋπολογισμό στο ύψος των πραγματικών αναγκών και όχι να οδηγούνται στην αναζήτηση χορηγών. Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να πάρει πίσω όλες οι αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων. Αίτημα του κλάδου είναι 15 μαθητές ανά τμήμα για το νηπιαγωγείο και τις Α’ – Β’ τάξεις και 20 μαθητές για τις υπόλοιπες.
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ να μην προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων με όχημα τη λεγόμενη «αξιολόγηση». Απαντάμε δυναμικά απέναντι στα πειθαρχικά και τις άδικες διώξεις.
Ο κλάδος μας δίνει σταθερά, με συλλογικότητα μαχητικότητα και αποφασιστικότητα, αγώνα για να κρατήσει όρθια τα σχολεία! Να σταθεί δίπλα στους/ις μαθητές/μαθήτριες σε όλα τα επίπεδα (γνωστικά, ψυχοσυναισθηματικά, κλπ), τη στιγμή που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ όχι μόνο ΔΕ λύνουν ούτε ένα πρόβλημα, αλλά τους εκπαιδευτικούς που δίνουν την ψυχή τους, που καταθέτουν το μεράκι τους, τους οδηγούν σε πειθαρχικά, γιατί συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Είναι πραγματικά
ΝΤΡΟΠΗ το ΥΠΑΙΘΑ να προσπαθεί να ποινικοποιήσει τη συλλογική δράση και τη συμμετοχή στην απεργία των εκπαιδευτικών. Όσοι και όσες μορφώνουν και διαπαιδαγωγούν την νέα γενιά χρειάζονται στήριξη και όχι στοχοποίηση.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, απέναντι στην οξυμμένη επίθεση της κυβέρνησης της ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. προτάσσουμε την οργάνωση του αγώνα μας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, το έργο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών. Μόνο ο συλλογικός δρόμος η ενότητα στον αγώνα η μαχητικότητα και η αποφασιστικότητά μας απέναντι στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘΑ μπορεί να ανοίξει το δρόμο για να έχουμε κατακτήσεις και νίκες, ώστε να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας. Στο πλαίσιο των δράσεων της ΔΟΕ για την προετοιμασία της απεργίας θα πραγματοποιηθούν περιφερειακές συσκέψεις την επόμενη περίοδο, με παρουσία των μελών του ΔΣ της ΔΟΕ”.
Κλείνουν τα σχολεία στις 27 Σεπτεμβρίου
Μπορεί τα σχολεία ν’ άνοιξαν ξανά από χθες, ωστόσο τα νέα για όλους τους μαθητές είναι ευχάριστα, καθώς στις 27 Σεπτεμβρίου θα κλείσουν ξανά.
Αρκετά ευχάριστα είναι τα νέα για όλους τους μαθητές της χώρας, καθώς στις 27 Σεπτεμβρίου δε θα πάνε στα σχολεία τους για μάθημα, καθώς εκείνα θα είναι κλειστά.
Κλείνουν τα σχολεία στις 27 Σεπτεμβρίου – Ο λόγος
Πριν καλά καλά ξεκινήσει η σχολική χρονιά κλείνουν τα σχολεία!
Χαρμόσυνα νέα για τους μαθητές, λίγο μετά το χτύπημα του «πρώτου κουδουνιού» στα σχολεία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου δεν θα γίνουν μαθήματα στα σχολεία λόγω της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού αλλά θα λάβουν χώρα αθλητικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις.
Όπως ορίζει σχετική εγκύκλιος, εκείνη την μέρα δεν θα γίνουν μαθήματα αλλά οι μαθητές θα αθληθούν και θα μυηθούν στα μυστικά του αθλητισμού στο πλαίσιο της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού.
Με σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή» η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καλεί όλα τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να υλοποιήσουν αθλητικές δράσεις/δραστηριότητες ή/και εκδηλώσεις, οι οποίες μπορούν να διεξαχθούν εντός ή/και εκτός του σχολικού χώρου, καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.