Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) προχώρησε στην ανάκληση αποξηραμένων στικς κανέλας, προέλευσης Βιετνάμ, από την ελληνική αγορά. Η ανάκληση αφορά συγκεκριμένες συσκευασίες κανέλας, στις οποίες εντοπίστηκε η παρουσία διοξειδίου του θείου (Ε220), ενός μη εγκεκριμένου για αυτή την κατηγορία τροφίμων προσθέτου. Το εν λόγω πρόσθετο βρέθηκε σε συγκεντρώσεις που υπερβαίνουν τα 10 mg/kg, γεγονός που το καθιστά επικίνδυνο για καταναλωτές με αλλεργία ή ευαισθησία στις θειώδεις ενώσεις.
Το προϊόν που αφορά η ανάκληση φέρει την εμπορική ονομασία “Σκλαβενίτης” και κυκλοφορεί σε συσκευασίες των 50 γραμμαρίων, με αριθμό παρτίδας Lot 2405300840 και ημερομηνία λήξης 28 Μαΐου 2026. Η ανάκληση έγινε κατόπιν ενημέρωσης που έλαβε ο ΕΦΕΤ μέσω του Συστήματος Έγκαιρης Προειδοποίησης για Τρόφιμα και Ζωοτροφές (RASFF), σύμφωνα με το οποίο διαπιστώθηκε ότι το συγκεκριμένο πρόσθετο δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται σε αποξηραμένο φλοιό κανέλας.
Επιπλέον, το διοξείδιο του θείου δεν αναγραφόταν στην ετικέτα της συσκευασίας, γεγονός που παραβιάζει τις κανονιστικές απαιτήσεις για την ορθή επισήμανση τροφίμων. Δεδομένου ότι το διοξείδιο του θείου και οι θειώδεις ενώσεις είναι αλλεργιογόνα όταν υπάρχουν σε συγκεντρώσεις άνω των 10 mg/kg, η μη αναφορά τους μπορεί να εγκυμονεί κινδύνους για άτομα που είναι αλλεργικά σε αυτά τα συστατικά.
Η εταιρεία “Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.” προέβη άμεσα στην απόσυρση του προϊόντος από τα ράφια, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι απαραίτητοι έλεγχοι για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των καταναλωτών. Ο ΕΦΕΤ απευθύνει έκκληση στους καταναλωτές που έχουν ήδη αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν και παρουσιάζουν αλλεργία στα θειώδη, να αποφύγουν τη χρήση του και να το επιστρέψουν.
Η ασφάλεια των τροφίμων αποτελεί βασική προτεραιότητα, και τέτοιου είδους ενέργειες αποσκοπούν στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και στην προστασία των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού.
Η efood, γνωστή κυρίως για τις υπηρεσίες διανομής φαγητού, κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα στον τομέα του λιανεμπορίου, λανσάροντας το δίκτυο φυσικών καταστημάτων σούπερ μάρκετ με την επωνυμία «efood local».
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την επέκταση της εταιρείας, η οποία ανήκει στη Delivery Hero, και τονίζει τη φιλοδοξία της να εδραιώσει την παρουσία της τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο των αγορών.
Τα καταστήματα efood local απευθύνονται στις γειτονιές, στοχεύοντας στη δημιουργία ενός μοντέρνου και καινοτόμου concept καταστήματος. Βασικά χαρακτηριστικά τους αποτελούν οι «γωνιές» που εστιάζουν στο φαγητό, όπως η καφετέρια και η «ζεστή γωνιά» με σνακ και έτοιμο φαγητό. Παράλληλα, ενσωματώνουν μια ποικιλία ειδών όπως καπνικά προϊόντα και μεγάλη ποικιλία ποτών, διαμορφώνοντας έτσι μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τον καταναλωτή.
Η στρατηγική της efood στοχεύει να δημιουργήσει μια νέα γενιά καταστημάτων λιανικής, συνδυάζοντας το φυσικό δίκτυο με τις online αγορές, κάτι που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών για γρήγορες και εύκολες λύσεις στις καθημερινές τους ανάγκες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία το 2021 εξαγόρασε τον Όμιλο Μούχαλη, ο οποίος διαχειρίζεται τα convenience stores Kiosky’s, διευρύνοντας έτσι το δίκτυο της με 51 καταστήματα σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Με αυτό το νέο άνοιγμα στην αγορά των φυσικών σούπερ μάρκετ, η efood επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο τη θέση της στον κλάδο, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις αγορών σε καθημερινή βάση.