Η διόρθωση της δασκάλας στο γραπτό ενός μαθητή, σε ελληνικό σχολείο, προκάλεσε αρνητικά σχόλια, όχι μόνο από τους γονείς του παιδιού, αλλά γενικότερα.
Το γραπτό, το οποίο διακίνησε η μητέρα του μαθητή, αποδεικνύει πώς η δασκάλα αφενός ακυρώνει την προσπάθεια του παιδιού αφετέρου ψέγει την όλη συμπεριφορά του και μάλιστα φροντίζει να κάνει τον απαραίτητο σχολιασμό με κόκκινο στυλό.
Ειδικότερα, ο μαθητής αφού έλυσε την άσκηση και μάλιστα έγραψε τρεις φορές τις λέξεις “καλοκαίρι” και “φθινόπωρο”, που έκανε λάθος, δεν άφησε ικανοποιημένη τη δασκάλα με την προσπάθειά του και διόρθωσε το γραπτό με κόκκινο στυλό, σημειώνοντας τις εξής παρατηρήσεις: “Θα ήταν καλύτερα να μην την έκανες. Προσβάλλεις τον εαυτό σου και εμένα. Ξέρουμε ότι μπορείς να γράφεις σωστά και με ωραία γράμματα. Άλλωστε είχες 3 ημέρες“.
Η απάντηση και ο τρόπος της δασκάλας εξόργισαν γονείς και εκπαιδευτικούς, που είδαν τη φωτογραφία του γραπτού, θεωρώντας ότι η εκπαιδευτικός σε καμία περίπτωση δεν αντιμετώπισε το μαθητή με επιείκεια και ενσυναίσθηση, αλλά τον κατακεραύνωσε, τον προσβάλει και του “κόβει τα φτερά” της προσπάθειας.
Εκτός από τις επισημάνσεις της δασκάλας, ιδιαίτερος λόγος έγινε και για το γεγονός ότι χρησιμοποιεί κόκκινο στυλό, καθώς τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με παιδαγωγικές έρευνες, “το κόκκινο στυλό είναι αντιπαιδαγωγικό” και πρόκειται για μια πρακτική που δημιουργεί στο μαθητή άγχος επίδοσης.