Το “Λευκό Βέλος” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η πρώτη αμαξοστοιχία πρώτης γενιάς, η οποία αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου, από την Ιταλία.
Ήδη ολοκληρώθηκαν τα τεστ ελέγχου και σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκάλυψαν μηχανικοί της Ferrovie και της Alstom, το νέο τρένο τα πέρασε επιτυχώς και αύριο ξεκινά το ταξίδι του από το Μιλάνο για την Ελλάδα.
Πρόκειται για το ETR 470 n. 07 της Τrenitlalia το οποίο ανασκευάστηκε πλήρως, βάφτηκε στα χρώματα της ελληνικής εταιρείας και αναμένεται να αποτελέσει την αμαξοστοιχία ETR 470 n. 01 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Για την ακρίβεια είναι το πρώτο από τις πέντε αμαξοστοιχίες πρώτης γενιάς της Trenitalia που μετασκευάστηκαν πλήρως για τις ανάγκες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα υπόλοιπα τέσσερα είναι τα TΡΑΙΝΟΣΕ ETR 470 n.02 (πρώην 470 n.01 της Trenitalia), ETR 470 n.03 (ETR n.08 Trenitalia), ETR 470 n.04 (ETR 470 n.06 Trenitalia) και ETR 470 n.05 (ETR 470 n.04 Trenitalia).
Τα νέα τρένα θα παραδοθούν σταδιακά και αφού πραγματοποιηθούν τα δοκιμαστικά στους ελληνικούς σιδηροδρόμους το πρώτο τρένο με επιβάτες στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθεί στις 25 Μαρτίου 2021. Το νέο τρένο αναμένεται να φτάσει στην Θεσσαλονίκη στις 18 Ιανουαρίου 2021. Το τρένο θα παραλάβει μηχανοδηγός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο οποίος ήδη έχει λάβει κατάρτιση στην Ιταλία στον χειρισμό της αμαξοστοιχίας.
Ο συρμός ΤΡΑΙΝΟΣΕ ETR 470 n.01, όπως και όλα τα υπόλοιπα της σειράς ETR 470 που θα παραληφθούν από την ελληνική εταιρεία, θα είναι συρμοί των εννέα βαγονιών, εκ των οποίων ένα από αυτά θα είναι το εστιατόριο/μπαρ. Θα υπάρχουν τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής θέσης. Κάθε συρμός θα χωρά πάνω από 600 επιβάτες δηλαδή υπερτριπλάσιους απ’ ότι μεταφέρει ένα αεροπλάνο. Επίσης οι ανέσεις που φέρνουν οι νέοι πλήρως ανακατασκευασμένοι συρμοί θα υπερτερούν εκείνων του αεροπλάνου.
Σήμερα μόνον δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί μπορούν να φιλοξενήσουν το 9-βαγονο συρμό ΕTR-470 και δεν είναι άλλοι από εκείνους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες, γίνεται προσπάθεια να διευρυνθεί η αποβάθρα και του σιδηροδρομικού σταθμού στην Λάρισα, έτσι ώστε το νέο τρένο, γνωστό στην Ιταλία ως «λευκό βέλος ή frecciaBianca», να μπορεί να σταθμεύει και στην Λάρισα.
Το νέο πλήρως ανακατασκευασμένο τρένο μπορεί να τρέξει με ταχύτητα πάνω 200 km/h αλλά η υποδομή του ελληνικού σιδηρόδρομου δεν μπορεί να αντέξει ταχύτητες άνω των 160 Km/h. Πάνω από το όριο των 160 Km/h μόνον σημειακά μπορεί να επιτευχθεί στη νέα σιδηροδρομική υποδομή που παραδόθηκε πρόσφατα, Τιθορεά-Δομοκός, και στην Πιερία. Γι’ αυτό στόχος είναι να επιτευχθεί το όριο των 160 Km/h σε όλη τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη έτσι ώστε ο χρόνος διάνυσή της να τείνει προς τις τρεις ώρες, από τέσσερις ώρες που είναι σήμερα.
Οι υπόλοιποι συρμοί, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές θα παραδοθούν μέχρι το Φθινόπωρο και στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι όλα τα δρομολόγια Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα να πραγματοποιούνται μέσω των νέων τρένων που έχουν ανακατασκευαστεί πλήρως από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με περίπου 52 εκατ. ευρώ.