Advertisement
ΕΛΛΑΔΑ

Ίδια τραγωδία 16 χρόνια μετά: Ίδιες μέρες, σχεδόν στο ίδιο σημείο, είχαν χάσει τη ζωή τους δύο πιλότοι μας μετά από Πτώση Καναντέρ

23:49
Φώτης Γαλανόπουλος

Ίδια τραγωδία 16 χρόνια μετά: Ίδιες μέρες, σχεδόν στο ίδιο σημείο, είχαν είχαν χάσει τη ζωή τους δύο πιλότοι μας μετά από Πτώση Καναντέρ Δραματικές ώρες στην μάχη με τη φωτιά που δίνει η χώρα μας και συγκεκριμένα οι πυροσβεστικές δυνάμεις, οι εθελοντές και οι κάτοικοι. Πριν από λίγες ώρες είχαμε την συντριβή του Καναντέρ στην Κάρυστο της Εύβοιας με πλήρωμα δύο χειριστές των οποίων η τύχη ακόμα αγνοείται. Ενώ η σημερινή συντριβή 25 Ιουλίου έφερε στην μνήμη μία παρόμοια τραγωδία, που σημειώθηκε λίγα χιλιόμετρα από την Κάρυστο και συγκεκριμένα στα Στύρα Ευβοίας, κοντά στον οικισμό Δήλεσο, στις 23 Ιουλίου του 2007, μια χρονιά που σημάδεψε την Ελλάδα με τις φονικές πυρκαγιές στην Ηλεία.

Πτώση Καναντέρ στην Κάρυστο: Η τραγική ειρωνεία

Τραγική ειρωνεία. Δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη Canadair, τις ίδιες μέρες, σχεδόν στην ίδια περιοχή, κατέπεσαν την ώρα που επιχειρούσαν για την κατάσβεση μιας μεγάλης φωτιάς.

Advertisement

Μία ημέρα αργότερα, στις 24 Ιουλίου του 2007, ανασύρθηκαν νεκροί ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, που συνετρίβη ενώ πραγματοποιούσε ρίψεις νερού για την κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς στα Στύρα Ευβοίας.

Οι δύο πιλότοι ανήκαν στη Μοίρα 383 της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με έδρα την Θεσσαλονίκη. Στάθμευαν στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, για να συνδράμουν στη δασοπυρόσβεση στη νότια Ελλάδα.

Advertisement

Το αεροσκάφος τύπου CL-415 κατέπεσε στις 15:46 της Δευτέρας 23 Ιουλίου 2007.

Advertisement

Οι δύο πιλότοι που έχασαν τη ζωή τους

Νεκροί ανασύρθηκαν ο σμηναγός Δ. Στοϊλίδης, 34 ετών, παντρεμένος και πατέρας δίδυμων αγοριών, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.415, εκ των οποίων οι 970 ώρες στο CL-415, καθώς και ο υποσμηναγός Ι. Χατζούδης, 27 ετών, με σύνολο ωρών πτήσεως 784, εκ των οποίων οι 146 στο CL-415.

Οι πληροφορίες της εποχής έκαναν λόγο για χαμηλή πτήση του μοιραίου Καναντέρ, το οποίο έκανε τη ρίψη νερού και, στη συνέχεια, ο πιλότος προσπάθησε να του δώσει ύψος, όμως το αεροσκάφος έπεσε πάνω σε ορεινό όγκο, με αποτέλεσμα να συντριβεί.

Το αεροσκάφος που κατέπεσε ήταν το υπ αριθμόν 2055, με ημερομηνία κατασκευής το 2001. Έφθασε στην Ελλάδα στις 15 Μαρτίου 2004 και είχε συμπληρώσει περίπου 1.400 ώρες πτήσεως. Ήταν το δέκατο και τελευταίο αεροσκάφος CL-415 που παρελήφθη από την Πολεμική Αεροπορία.

Advertisement

Η φωτιά μαινόταν στην περιοχή, κατακαίοντας πουρνάρια και ελιές, ενώ οι κάτοικοι ορισμένων οικισμών ειδοποιήθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, καθώς οι φωτιά έχει φτάσει στις αυλές τους.

Στο έργο της κατάσβεσης έπαιρναν μέρος πέντε πυροσβεστικά αεροπλάνα, δύο ελικόπτερα και ισχυρές επίγειες δυνάμεις.

Ο κυβερνήτης Δημήτρης Στοϊλίδης και ο συγκυβερνήτης Γιάννης Χατζούδης, θυσίασαν τη ζωή τους για να προστατεύσουν τις ζωές και τις περιουσίες των κατοίκων και πέρασαν στο πάνθεον των ηρώων.

Δύο τραγωδίες σχεδόν στην ίδια περιοχή και ίδιες ημέρες

Δύο χειριστές μέσα στο καναντέρ που έπεσε στην Κάρυστο

Advertisement
TAGS:
Advertisement