eycharista-nea-gia-toys-mathites-allazei-i-ora-poy-tha-teleionoyn-ta-mathimata-sto-scholeio-apo-to-neo-etos-292324
17:00

Ευχάριστα νέα για τους μαθητές: Αλλάζει η ώρα που θα τελειώνουν τα μαθήματα στο σχολείο από το νέο έτος

17:00
Φώτης Γαλανόπουλος

Η λειτουργία των Δημοτικών σχολείων, σε γενικές γραμμές, παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της περσινής σχολικής χρονιάς. Ωστόσο, υπάρχει μια αλλαγή στην ώρα αποχώρησης από το Ολοήμερο, η οποία θα εφαρμοστεί από τις πρώτες ημέρες της έναρξης των μαθημάτων.

Σχολεία: Τι ώρα θα σχολάνε τα παιδιά τη νέα χρονιά

Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων ακολουθούν ένα καθορισμένο πρόγραμμα, με τα μαθήματα να διαρκούν από τις 8:15 έως τις 13:15. Επιπλέον, στα Δημοτικά μπορεί να δημιουργείται τμήμα Πρωινής Ζώνης (7:00 – 8:00), το οποίο περιλαμβάνει υποδοχή (7:00 – 7:15) και εκπαιδευτικές δραστηριότητες (7:15 – 8:00). Αυτή η δυνατότητα προσφέρεται σε σχολεία όπου υπάρχει σχετική ανάγκη. Στο συγκεκριμένο τμήμα μπορούν να συμμετάσχουν μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι και παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Advertisement

Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών που απαιτείται για τη λειτουργία του τμήματος Πρωινής Ζώνης είναι 10, για σχολεία με τουλάχιστον 9 θέσεις. Ως παράδειγμα, το πρόγραμμα που πρέπει να ακολουθεί κάθε μέρα ένας μαθητής Δημοτικού είναι το εξής:

07.00 – 07.15 15′ Υποδοχή μαθητών/τριών Πρωινής Υποδοχής

Advertisement

07.15 – 08.00 45′ Πρωινή Ζώνη

Advertisement

08.00 – 08.15 15′ Προσέλευση μαθητών/τριών

08.15 – 09.00 45′ 1η διδακτική ώρα

09.00 – 9.40 40′ 2η διδακτική ώρα

Advertisement

09.40 – 10.00 20′ Διάλειμμα

10:00 – 10:45 45′ 3η διδακτική ώρα

10:45 – 11:30 45′ 4η διδακτική ώρα

11:30 – 11:45 15′ Διάλειμμα

Advertisement

11:45 – 12:25 40′ 5η διδακτική ώρα

12:25 – 12.35 10′ Διάλειμμα

12:35 – 13:15 40′ 6η διδακτική ώρα

13.15 – 13.20 5′ Αποχώρηση μαθητών/τριών Πρωινού Προγράμματος

13:20- 17:30– Μετάβαση μαθητών/τριών Ολοήμερου Προγράμματος

Η προαναγγελλόμενη αλλαγή αφορά τη δυνατότητα αποχώρησης των μαθητών του Δημοτικού από το Ολοήμερο πρόγραμμα. Συγκεκριμένα, από εδώ και στο εξής, οι μαθητές θα μπορούν να αποχωρούν στις 15:50, μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, όταν λήγει το πρόγραμμα. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα αποχώρησης και στις 14:55, μετά την ολοκλήρωση της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.

Τι ισχύει με τους μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου

Σχετικά με το ωράριο των Γυμνασίων και Λυκείων, δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή, καθώς θα ισχύσουν οι ίδιες ρυθμίσεις με την τρέχουσα χρονιά. Συγκεκριμένα, το ωρολόγιο πρόγραμμά τους διαμορφώνεται ως ακολούθως:

ΟΜΑΔΑ Ι ΟΜΑΔΑ ΙΙ
ΩΡΕΣ ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΞΟΔΟΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΩΡΕΣ ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΞΟΔΟΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
08:15 09:00 45′ 08:15 09:00 45′
09:00 09:45 45′ Διάλειμμα 15 λεπτών
Διάλειμμα 15 λεπτών 09:15 10:00 45′
10:00 10:45 45′ 10:00 10:45 45′
10:45 11:30 45′ Διάλειμμα 15 λεπτών
Διάλειμμα 15 λεπτών 11:00 11:45 45′
11:45 12:30 45′ 11:45 12:30 45′
12:30 13:15 45′ Διάλειμμα 15 λεπτών
Διάλειμμα 15 λεπτών 12:45 13:30 45′
13:30 14:10 40′ 13:30 14:10 40

Έρχεται το πολλαπλό βιβλίο: Αλλάζουν όλα στα σχολεία της χώρες – Τι πρέπει να περιμένουν γονείς και μαθητές από Σεπτέμβριο

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, ανακοίνωσε την αντικατάσταση όλων των σχολικών βιβλίων και την εισαγωγή του “πολλαπλού βιβλίου” στη σχολική εκπαίδευση. Μιλώντας στο Mega, ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε ότι οι καθηγητές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν από έναν κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξουν το μάθημα, εντός του ίδιου προγράμματος σπουδών. Η πιλοτική εφαρμογή αυτής της αλλαγής θα ξεκινήσει το σχολικό έτος 2025, ενώ η έντυπη μορφή των βιβλίων θα εισαχθεί το 2026.

Κυριάκος Πιερρακάκης: Αλλαγή των Σχολικών Βιβλίων

Μιλώντας στο Mega, ο κ. Πιερρακάκης είπε “Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση. Θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή η δυνατότητα ενός καθηγητή να επιλέγει από ένα κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξει το μάθημα, επιλογή ενταγμένη βεβαίως στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Η πιλοτική έναρξη θα γίνει από την έναρξη του σχολικού έτους 2025 και η έγχαρτη μορφή τους θα εισαχθεί στην εκπαίδευση από το 2026″.

Διορισμοί Εκπαιδευτικών

Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στο διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών και στην ιδιαίτερη κατάσταση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Υπογράμμισε την κυβερνητική πρόθεση να μειωθεί η αναλογία μόνιμων εκπαιδευτικών προς αναπληρωτές στο 50%

Η σχέση μόνιμων εκπαιδευτικών με αναπληρωτές να μειωθεί στο 50%, όπως και ο πρωθυπουργός δήλωσε” και υπεραμύνθηκε της προτεραιότητας των διορισμών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για φέτος τονίζοντας πως “στην επόμενη περίοδο προτεραιότητα θα έχει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση”.

“Δεν μπορεί κανείς να λύσει οριστικά το πρόβλημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μπορεί να προσπαθήσει να μειώσει τον αριθμό τους στο ελάχιστο και να αντιμετωπίζει πολύ γρήγορα τα κενά που δημιουργούνται για διάφορους υπαρκτούς λόγους” ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και θα ξεκινήσουν από το Νηπιαγωγείο για να καταλήξουν στο Λύκειο”, σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, επιμένοντας “στην ανάγκη να συνδυαστούν αυτές με βελτιώσεις στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς όμως να καταργεί κανείς το κεκτημένο τόσων ετών και κυρίως τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους”.

Οι αλλαγές στα σχολεία θα ακολουθήσουν τις προτροπές του ΟΟΣΑ, με στόχο την ευθυγράμμιση της ελληνικής εκπαίδευσης με τις παγκόσμιες σταθερές. Ο υπουργός επανέλαβε τις ήδη υπάρχουσες παρεμβάσεις στο ψηφιακό φροντιστήριο και αναφέρθηκε στις μελλοντικές παρεμβάσεις, συμπεριλαμβανομένου του “ζωντανού φροντιστηρίου” με διδάσκοντες καθηγητές στο Λύκειο.

Βελτίωση Υποδομών

Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στη συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών για την εξεύρεση χρηματοδότησης που θα βοηθήσει τους Δήμους να βελτιώσουν τις σχολικές υποδομές. Τόνισε τη σημασία του να συμβαδίζει η τεχνολογική πρόοδος της εκπαίδευσης με την ασφάλεια και τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων, αποφεύγοντας την απειλή των ετοιμόρροπων υποδομών.

“Σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών αναζητούμε χρηματοδότηση για να βοηθήσουμε τους Δήμους να βελτιώσουν τις υποδομές των σχολείων, γιατί δεν γίνεται τεχνολογικά η εκπαίδευση να βαδίζει στο 2025 με διαδραστικούς πίνακες και άλλες αλλαγές και δίπλα να υπάρχει η απειλή του ετοιμόρροπου σοβά”, τόνισε χαρακτηριστικά.