Μαίνεται ακόμα η τραγωδία με το φλεγόμενο πλοίο στα ανοιχτά της Κέρκυρας με κατεύθυνση προς Ιταλία που ακόμα έχει αγνοούμενους.
Οι αρχές προσπαθούν να διερευνήσουν τα αίτια της φωτιάς στο πλοίο «Euroferry Olympia», ενώ κορυφώνεται η αγωνία για τους 12 αγνοούμενους, το οποίο φλέγεται εδώ και περισσότερες από 40 ώρες.
Η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό, το οποίο βρισκόταν στο γκαράζ του πλοίου, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, μιλώντας στον Alpha.
Ο ίδιος διευκρίνισε πως αυτές είναι οι πρώτες πληροφορίες και πως για να μπορέσουμε να είμαστε σίγουροι «θα πρέπει να γίνει έρευνα για να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια».
Θερμοκρασίες 550 βαθμών Κελσίου μέσα στο πλοίο, θρίλερ με τους αγνοούμενους
Το πλοίο «Euroferry Olympia» που πήρε φωτιά χθες, συνεχίζει να φλέγεται με τις άντρες του λιμενικού να δίνουν μάχη με το χρόνο, τόσο για τους 12 αγνοούμενους όσο και για τη ρυμούλκησή του μέσα στις επόμενες ώρες.
Στο εσωτερικό του πλοίου επικρατούν θερμοκρασίες πάρα πολύ υψηλές που φτάνουν τους 500-600 βαθμούς Κελσίου, ενώ στις δεξαμενές του, το Euroferry Olympia φέρεται να έχει πάνω από 700 τόνους καύσιμα.
Ήδη έχουν ξεκινήσει ενέργειες για το ξεκίνημα της ρυμούλκησης, με τις άντρες του λιμενικού να κάνουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όταν ξεκινήσει η ρυμούλκηση δεν θα υπάρξει πρόβλημα από τους ανέμους.
Γύρω από το πλοίο υπάρχει αντιρρυπαντικός εξοπλισμός και σκάφη στη θαλάσσια περιοχή για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τυχόν διαρροή καυσίμων στη θάλασσα. Για αυτό το λόγο είναι στην περιοχή μια έμπειρη ειδική ναυαγοσωστική ομάδα που αποτελείται από 14 άτομα. Πρόκειται για ναυαγοσώστες των εταιρειών MEGATUGS και SMIT Salvage που βρίσκονται στην περιοχή προκειμένου να διεξαχθούν οι εργασίες με τον καλύτερο και ασφαλέστερο τρόπο.
Στο σημείο βρίσκεται και η φρεγάτα «Ύδρα» του Πολεμικού Ναυτικού.
Αγωνία με τους αγνοούμενους
Την ίδια ώρα οι συγγενείς των 12 αγνοούμενων ζουν το δικό τους δράμα. Ανάμεσά τους και 3 Έλληνες οδηγοί. Ο Ηλίας Γεροντιδάκης, γιος αγνοούμενου, μίλησε στην ΕΡΤ για τις ώρες αγωνίας που περνούν. Ο ίδιος μίλησε με τον πατέρα του, λίγο μετά τη 01:30 τα ξημερώματα της Παρασκευής, λίγο πριν επιβιβαστεί στο πλοίο και, όπως είπε στην κάμερα, δεν ήταν σίγουρος για την ασφάλεια του πλοίου και ίσως να μην έμενε μέσα στο φορτηγό.
Ελεύθεροι ο πλοίαρχος και δύο μηχανικοί του φλεγόμενου πλοίου
Καταθέσεις για τη φωτιά που εκδηλώθηκε στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο, κλήθηκαν να δώσουν το Σάββατο στη Λιμενική Αρχή Κέρκυρας, ο καπετάνιος και δύο μέλη του πληρώματος.
Σύμφωνα με τις λιμενικές αρχές «είναι η τυπική διαδικασία που ακολουθείται μετά από αυτά τα συμβάντα», ενώ όπως διασαφηνίστηκε, οι καταθέσεις απεστάλησαν στον Εισαγγελέα Κέρκυρα, που με τη σειρά του έδωσε με προφορική εντολή να αφεθούν και οι τρεις ελεύθεροι.
Καπετάνιος και μέλη του πληρώματος, μετά τη διαδικασία που μεταφέρθηκαν σε ένα από τα τέσσερα ξενοδοχεία φιλοξενίας που έγιναν για τους διασωθέντες του πλοίου.
Μέχρι αυτή την ώρα, δεν έχει δοθεί στη Λιμενική Αρχή του νησιού, καμία εντολή για σύλληψη.
Καταγγελίες για το πλοίο από το 2017: Θυμίζει «Norman Atlantic»
Καταγγελίες από τον Ιούνιο του 2017 είχε διατυπώσει το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας για τις συνθήκες στο πλοίο «Euroferry Olympia» όπως και για το πλοίο «Euroferry Egnazia» της εταιρείας Grimaldi.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», σε σχετική επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές Πάτρας και Ηγουμενίτσας, οι επαγγελματίες οδηγοί τόνιζαν ότι η επικρατούσα κατάσταση θύμιζε «μνήμες “Norman Atlantic”».
«Η στοιβασία των φορτηγών δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωράει να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών)», ανέφεραν στην επιστολή τους. Σημείωναν δε, ότι οδηγοί «κοιμούνται όπου βρουν», ακόμη και στα οχήματά τους. Στην ίδια επιστολή ανέφεραν ότι οι καμπίνες δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ότι δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός και ότι σε κάποια δρομολόγια δεν επαρκούσε ο αριθμός τους για τους επιβαίνοντες.
Αναλυτικά, το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας στην επιστολή του ανέφερε:
Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.
Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών – «(μνήμες “Norman Atlantic” κύριε υπουργέ)», επισημαίνουν.
Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου.
Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).