Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης, ανακοίνωσε την αντικατάσταση όλων των σχολικών βιβλίων και την εισαγωγή του “πολλαπλού βιβλίου” στη σχολική εκπαίδευση. Μιλώντας στο Mega, ο κ. Πιερρακάκης εξήγησε ότι οι καθηγητές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν από έναν κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξουν το μάθημα, εντός του ίδιου προγράμματος σπουδών. Η πιλοτική εφαρμογή αυτής της αλλαγής θα ξεκινήσει το σχολικό έτος 2025, ενώ η έντυπη μορφή των βιβλίων θα εισαχθεί το 2026.
Μιλώντας στο Mega, ο κ. Πιερρακάκης είπε “Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση. Θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή η δυνατότητα ενός καθηγητή να επιλέγει από ένα κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξει το μάθημα, επιλογή ενταγμένη βεβαίως στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Η πιλοτική έναρξη θα γίνει από την έναρξη του σχολικού έτους 2025 και η έγχαρτη μορφή τους θα εισαχθεί στην εκπαίδευση από το 2026″.
Ο υπουργός αναφέρθηκε επίσης στο διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών και στην ιδιαίτερη κατάσταση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Υπογράμμισε την κυβερνητική πρόθεση να μειωθεί η αναλογία μόνιμων εκπαιδευτικών προς αναπληρωτές στο 50%
“Η σχέση μόνιμων εκπαιδευτικών με αναπληρωτές να μειωθεί στο 50%, όπως και ο πρωθυπουργός δήλωσε” και υπεραμύνθηκε της προτεραιότητας των διορισμών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για φέτος τονίζοντας πως “στην επόμενη περίοδο προτεραιότητα θα έχει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση”.
“Δεν μπορεί κανείς να λύσει οριστικά το πρόβλημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μπορεί να προσπαθήσει να μειώσει τον αριθμό τους στο ελάχιστο και να αντιμετωπίζει πολύ γρήγορα τα κενά που δημιουργούνται για διάφορους υπαρκτούς λόγους” ανέφερε ο κ. Πιερρακάκης.
“Οι αλλαγές στην εκπαίδευση θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο και θα ξεκινήσουν από το Νηπιαγωγείο για να καταλήξουν στο Λύκειο”, σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, επιμένοντας “στην ανάγκη να συνδυαστούν αυτές με βελτιώσεις στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, χωρίς όμως να καταργεί κανείς το κεκτημένο τόσων ετών και κυρίως τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους”.
Οι αλλαγές στα σχολεία θα ακολουθήσουν τις προτροπές του ΟΟΣΑ, με στόχο την ευθυγράμμιση της ελληνικής εκπαίδευσης με τις παγκόσμιες σταθερές. Ο υπουργός επανέλαβε τις ήδη υπάρχουσες παρεμβάσεις στο ψηφιακό φροντιστήριο και αναφέρθηκε στις μελλοντικές παρεμβάσεις, συμπεριλαμβανομένου του “ζωντανού φροντιστηρίου” με διδάσκοντες καθηγητές στο Λύκειο.
Τέλος, ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στη συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών για την εξεύρεση χρηματοδότησης που θα βοηθήσει τους Δήμους να βελτιώσουν τις σχολικές υποδομές. Τόνισε τη σημασία του να συμβαδίζει η τεχνολογική πρόοδος της εκπαίδευσης με την ασφάλεια και τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων, αποφεύγοντας την απειλή των ετοιμόρροπων υποδομών.
“Σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών αναζητούμε χρηματοδότηση για να βοηθήσουμε τους Δήμους να βελτιώσουν τις υποδομές των σχολείων, γιατί δεν γίνεται τεχνολογικά η εκπαίδευση να βαδίζει στο 2025 με διαδραστικούς πίνακες και άλλες αλλαγές και δίπλα να υπάρχει η απειλή του ετοιμόρροπου σοβά”, τόνισε χαρακτηριστικά.