Τα παλιά αυτοκίνητα θα πρέπει να αποσυρθούν και να οδηγηθούν στην ανακύκλωση, αφήνοντας χιλιάδες οδηγούς χωρίς όχημα.
Ανακύκλωση για 3,5 εκατομμύρια παλιά αυτοκίνητα
Σύμφωνα με εκτίμηση των ειδικών, τουλάχιστον 3,5 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούν, θα πρέπει να ανακυκλωθούν.
Χωρίς όχημα οι κάτοχοι παλιών αυτοκινήτων
Ειδικότερα, με την εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής απόσυρσης παλαιών οχημάτων που δεν επιδέχονται επισκευής, μέτρο το οποίο εξετάζει σε ορισμένες χώρες η ΕΕ, θα δημιουργηθεί πρόβλημα στους κατόχους των εν λόγω οχημάτων.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι, αν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε θα θεωρείται απόβλητο. Επιπλέον, οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχή έτη ή έχουν αποτύχει στον τεχνικό έλεγχο χωρίς να έχουν επιδιορθωθεί οι διαπιστωμένες βλάβες, θα οδηγούνται υποχρεωτικά στην ανακύκλωση.
Η κατάσταση προκαλεί ανησυχία, καθώς στην χώρας μας, ο μέσος όρος του στόλου των οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία είναι τα 17,3 έτη, έναντι των 12 ετών που είναι ο μέσος όρος στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Εξάλλου, περίπου 3.000.000 οχήματα δεν έχουν ακόμα προσέλθει στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) για τον προβλεπόμενο έλεγχο, γεγονός που υποδηλώνει την ανάγκη για άμεσες δράσεις.
Όπως αναφέρουν τα στοιχεία του ACEA, στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 1,2 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα, από τα οποία ποσοστό άνω του 97% έχει ηλικία άνω των 10 ετών.
«Παγωμάρα» για όσους έχουν παλιά αυτοκίνητα: Αυτό πρέπει να κάνουν υποχρεωτικά, κίνηση που φέρνει τα πάνω-κάτω
Σε εκατομμύρια ανέρχονται τα αυτοκίνητα που θα οδηγηθούν στην ανακύκλωση εφόσον πάρει το «πράσινο φως» η νέα πρόταση της ΕΕ.
Τα παλιά αυτοκίνητα που συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης χωρίς να υποβάλλονται στα απαραίτητα σέρβις, συνιστούν βραδυφλεγείς βόμβες με καταστροφικές επιπτώσεις για το περιβάλλον.
Πρόκειται για ένα πρόβλημα που βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία το περασμένο Ιούλιο θέλησε να βάλει… μια τάξη στο χάος που επικρατεί, υποβάλοντας μια πρόταση. Αυτή ανέφερε ότι θα πρέπει να είναι οι κατασκευαστές που θα βγάζουν το «φίδι από την τρύπα».
Ειδικότερα, όταν ένα ΙΧ περνάει από το επίσημο συνεργείο μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αυτή θα αποφαίνεται αν το αυτοκίνητο είναι σε θέση να συνεχίσει να κυκλοφορεί ή αν πρέπει να οδηγηθεί στην ανακύκλωση.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα κατατέθηκε μια νέα πρόταση, η οποία καθιστά υπεύθυνο τον ίδιο τον ιδιοκτήτη του οχήματος. Αν αυτός αδιαφορεί για το ΙΧ του, τότε αυτό θα θεωρείται ότι έχει φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής του (ΟΤΚΖ) και αργά ή γρήγορα θα καταλήγει στο διαλυτήριο.
Συγκεκριμένα, η πρόταση αναφέρει ότι αν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε θεωρείται απόβλητο, ενώ στην ανακύκλωση θα οδηγούνται και τα ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχή έτη, ή έχουν κοπεί στον τεχνικό έλεγχο και οι ιδιοκτήτες τους δεν φρόντισαν να επιδιορθώσουν τις βλάβες που διαπιστώθηκαν.
Εφόσον προχωρήσει η εν λόγω πρόταση, θα κινδυνεύουν να καταλήξουν στον σκουπιδότοπο και πολλά κλασικα αυτοκίνητα που παραμένουν αποθηκευμένα σε γκαράζ χωρίς να έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικά.