Advertisement
ΕΛΛΑΔΑ

Εικόνες ντροπής του «Αίολος Κεντέρης»: Σαπίζει μισοβουλιαγμένο το άλλοτε καμάρι των Ελληνικών θαλασσών

22:18
Νίκη Μουλά

Το «Αίολος Κεντέρης», που εδώ και χρόνια βρίσκεται ημιβυθισμένο ανοιχτά της Σικελίας, ήταν το πλοίο της εταιρείας NEL, το οποίο αποτελούσε το «στολίδι» των ελληνικών θαλασσών την εποχή που δρομολογήθηκε.

Από το 2001 ως το 2007, ήταν το πλοίο με το οποίο ονειρεύονταν όλοι να ταξιδέψουν, αλλά πλέον είναι «λεηλατισμένο» και ημιβυθισμένο στην Σικελία.

Advertisement

 

Στο «Αίολος Κεντέρης» μπήκε πρόσφατα και ανέβασε σχετικό βίντεο μια ομάδα ερασιτεχνών ερευνητών, που το ανακάλυψε ανοιχτά της Αουγκούστα και αποκάλυψε σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα.

Advertisement

 

Advertisement

Η ομάδα ερασιτεχνών ερευνητών έφτασε μέχρι τις σκάλες με τη χρήση sup και κατέγραψε εικόνες από το σκουριασμένο, μισοβυθισμένο, άδειο, γεμάτο σκουπίδια πλοίο με και το σαλόνι του διαλυμένο.

 

Advertisement

 

Σαπίζει το «Αίολος Κεντέρης»

 

Το βίντεο έχει δημοσιευθεί στις ιστοσελίδες πολλών Ελλήνων χρηστών των social media, προκαλώντας θλίψη και νοσταλγία σε όσους ταξίδεψαν κάποτε με το πολυτελές πλοίο, το οποίο ήταν ένα από τα τρία επιβατηγά-οχηματαγωγά «υπερταχύπλοα» που παρήγγειλε η ΝΕΛ («Αίολος Κεντέρης 2» και «Αίολος Κεντέρης 3» τα άλλα δύο), ναυπηγήθηκε το 2000 στη Γαλλία και το 2001 ξεκίνησε τα δρομολόγια στο Αιγαίο.

 

Advertisement

Η ταχύτητά του άγγιζε τους 40 κόμβους, ενώ το όνομα του δόθηκε από τον πιο γρήγορο άνθρωπο στον κόσμο, του γιου του ανέμου, Κώστα Κεντέρη.

 

Δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Λέσβος, αλλά γρήγορα άρχισαν να παρουσιάζονται τα πρώτα προβλήματα, όπως παράκτιες ζημιές και απώλειες από τα απόνερα, αλλά και προβλήματα από τους κινητήρες.

 

Τα συχνά ατυχήματα, εξαιτίας των απόνερων, ήταν η αφορμή ακόμη και να προειδοποιούνται οι λουόμενοι των παραλιών της Χαλκιδικής και του Αιγαίου για τη διέλευσή του, ενώ μετά από σχετική καταγγελία αποφασίστηκε όταν περνάει από παραλίες να κινείται σε απόσταση 10 μιλίων από αυτές και με χαμηλότερη ταχύτητα.

 

Το 2006 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Σαντορίνη.

 

Το 2007 αποφασίστηκε η πώλησή του, μαζί με το Ε/Γ – Ο/Γ Τ/Χ «Παναγία Πάρου», στην Pictor Shipping SA έναντι 85 εκατ. δολαρίων, ενώ αυτά ήταν ναυλωμένα στην Ερυθρά Θάλασσα.

 

Το 2016, και ενώ είχε γυρίσει στην Ελλάδα και επανήλθε στην αρχική του ονομασία, το πλοίο ναυλώθηκε στην Ιταλία, για να συνδέσει την Αουγκούστα (ένα λιμάνι στη νοτιοανατολική Σικελία) με τη Βαλέτα της Μάλτας.

 

Εκεί ξεκίνησαν εργασίες ανακαίνισης, οι οποίες καθυστέρησαν αρκετά, με αποτέλεσμα το πλοίο να κατασχεθεί για χρέη 5.000.000 ευρώ και σήμερα, παραμένει ημιβυθισμένο στην Αουγκούστα Ιταλίας.

 

 

 

Αίολος Κεντέρης: Κάποτε ήταν το καμάρι της Ελληνικής ακτοπλοΐας – Σήμερα «σαπίζει» παρατημένο στο λιμάνι

 

Αίολος Κεντέρης: Πρόκειται για τη ναυαρχίδα της ΝΕΛ. Το όνομά του πλοίου έγινε συνώνυμο της γρήγορης διασύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου, με το λιμάνι του Πειραιά. Αυτό έλαβε χώρα, σε καιρούς ευημερίας. Καιρούς άνθισης τόσο για την ελληνική ναυτιλία, όσο και για την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου.

Το πλοίο «Αίολος Κεντέρης» ξεκίνησαν να πωλούνται διαρκώς και να αλλάζουν χέρια και χρήσεις, μετά τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας. Νωρίτερα ήταν η ναυαρχίδα της. Το 2016 η ΝΕΛ ανακοίνωσε ότι το πλοίο «Αίολος Κεντέρης» ναυλώθηκε στο εξωτερικό. Συγκεκριμένα, επεσήμανε πως αναχωρεί για ναυπηγία της Ιταλίας. Στόχος δεν ήταν άλλος από την επιβολή εκτεταμένων εργασιών.

Η μεταφορά του πλοίου από την Ελλάδα στο λιμάνι της πόλης Αουγκούστα της Ιταλίας έγινε με ρυμουλκά σκάφη. Αυτό ήταν φυσικό επακόλουθο της ακινησίας του, η οποία δεν του επέτρεπε να ταξιδέψει, με τη χρήση μηχανών.

 

Μάλιστα το τελευταίο χρονικό διάστημα καταβάλλονται σημαντικές προσπάθειες προκειμένου το πλοίο να μεταφερθεί σε άλλο σημείο. Αυτό, διότι πλέον είναι υπαρκτός ο φόβος της πλήρους βύθισης και της θαλάσσιας ρύπανσης, που τυχόν προκληθεί από ένα τέτοιο συμβάν.

 

 

TAGS:
Advertisement