Οι πιλότοι του μοιραίου Φάντομ που κατέπεσε στην Ανδραβίδα, είχαν μαζί τους ένα χάρτη, ο οποίος εντοπίστηκε ανάμεσα στα συντρίμμια.
Ωστόσο, παραμένουν τα ερωτήματα για τα αίτια που οδήγησαν στο να χάσουν τη ζωή τους ο υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλς Τουρούτσικας και ο σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης.
Αρκετά είναι τα σενάρια που μελετούν οι εμπειρογνώμονες, οι οποίοι έχουν αναλάβει να ερευνήσουν τα κομμάτια που έχουν περισυλλεγεί, αλλά σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες όλα οδηγούν στο γεγονός ότι η πτώση οφείλεται σε κάποιον ακραίο ελιγμό.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη άσκηση, την οποία εκτελούσαν οι πιλότοι του μοιραίου Φάντομ, είναι αρκετά απαιτητική, διότι είναι άσκηση τακτικών ελιγμών και εκτελείται ελάχιστα πάνω την επιφάνεια της θάλασσας και συγκεκριμένα 100 μέτρα.
Οι ιπτάμενοι δεν μιλούν μέσω ασυρμάτου για να μην εντοπιστούν, καθώς και στα σενάρια της άσκησης περιλαμβάνεται και προσβολή θαλάσσιου στόχου.
Σύμφωνα με πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας, είναι μία άσκηση που θέλει μεγάλη προσοχή, ενέχει κινδύνους και απαιτεί εγρήγορση και αφοσίωση κάθε δευτερόλεπτο. Δεν είναι η πιο επικίνδυνη αεροπορική εκπαιδευτική δραστηριότητα, όπως έχει ειπωθεί, ωστόσο, είναι «δύσκολη» μιας και το μαχητικό αναπτύσσει ταχύτητες που ξεπερνούν τα 800 χιλιόμετρα.
Τον σχηματισμό καθοδηγεί ο «Bravo 1», που είναι και ο επικεφαλής και πετώντας πάντα λίγο πιο χαμηλά από τον «Bravo 2», τον κατευθύνει μεθοδικά μέσω ελιγμών και απότομων στροφών, προκειμένου να αποφευχθεί ο εντοπισμός από εχθρικά ραντάρ.
Αυτό σημαίνει πως οι χειριστές σε κάποιο λάθος είχαν μόλις 2 – το πολύ – δευτερόλεπτα ώστε να αντιδράσουν, μέχρι το μαχητικό να φτάσει στην επιφάνεια της θάλασσας και προσκρούσει.
Σε φωτογραφία ντοκουμέντο που παρουσίασε το κεντρικό δελτίου ειδήσεων του Star, φαίνεται ο χάρτης που κουβαλούν πάντα πάνω τους οι πιλότοι, με εναλλακτικά αεροδρόμια προσγείωσης και ο οποίος εντοπίστηκε ανάμεσα στα συντρίμμια του Φάντομ.