Ο Σήφης Μιγάδης έχει περάσει στην ιστορία όταν το 1978 και όντας πιλότος της Ολυμπιακής έσωσε από σίγουρο θάνατο 418 επιβάτες πτήσης, γεγονός που τον έκανε διάσημο.
Συνολικά στο αεροσκάφος επέβαιναν 400 επιβάτες και 18 ακόμη άτομα πλήρωμα. Το αεροπλάνο ξεκίνησε ομαλά την πορεία του με στόχο την απογείωση, όταν ξαφνικά ακούστηκε ένας μεγάλος θόρυβος.
Ο πιλότος ήταν πεπεισμένος ότι ο θόρυβος οφειλόταν σε έκρηξη ενός κινητήρα του αεροπλάνου. Έχοντας όμως αναπτύξει ήδη αρκετή ταχύτητα ήταν αδύνατο να σταματήσει την πορεία του. Ζήτησε απευθείας από το συγκυβερνήτη να μαζέψει τις ρόδες του αεροσκάφους. Τα επόμενα 90 δευτερόλεπτα ήταν άκρως τρομακτικά.
Ο Σήφης Μιγάδης αποφάσισε να κάνει ότι καλύτερο μπορούσε παρόλο που δεν υπήρχαν πολλές ελπίδες σωτηρίας. Στα 30 χρόνια εμπειρίας που είχε ως πιλότος, κάτι τέτοιο δεν του είχε ξανασυμβεί.
Η δύναμη ισχύος του αεροσκάφους είχε μειωθεί σημαντικά από την έκρηξη. Στο ύψος του λόφου του Αλίμου το αεροσκάφος πέρασε μόλις 9 μέτρα ψηλότερα από την κορφή του. Η μόνη ελπίδα σωτηρίας ήταν να καταφέρει να φτάσει το αεροσκάφος μέχρι το Αιγάλεω , ώστε να προσπαθήσει να το προσγειώσει στο βουνό.
Όσα ακολούθησαν στη συνέχεια θυμίζουν σκηνές θρίλερ. Το αεροπλάνο έχανε σταθερά ύψος και πλέον πετούσε μόλις 55 μέτρα από το έδαφος δίπλα στις πολυκατοικίες.
Αεροσυνοδός που βρισκόταν στην συγκεκριμένη πτήση ανέφερε χρόνια μετά ότι μπορούσε να διακρίνει τους εργαζόμενους μέσα στον πύργο της Ιnteramerican στη λεωφόρο Συγγρού μέσα από το αεροπλάνο. Οι εργαζόμενοι στον πύργο παρακολουθούσαν την πορεία του αεροσκάφους τρομοκρατημένοι.
«Κατεβήκαμε στις κορυφές των σπιτιών. Φτάσαμε στα 55 μέτρα σύμφωνα με το Flight Recorder. Υπήρχαν μερικές κεραίες πολυκατοικιών που τις καθαρίσαμε κυριολεκτικά» είπε ο πιλότος την εκπομπή Μία στις Χίλιες αρκετά χρόνια μετά.
Ο ίδιος εξήγησε ότι επέλεξε την συγκεκριμένη κίνηση γιατί η ταχύτητα του αεροσκάφους δεν του επέτρεπε ελιγμούς, οπότε κράτησε σταθερή πορεία ώστε να κερδίσει χρόνο και να προσπαθήσει να το προσγειώσει.
Έκπληξη προκαλεί το γεγονός πως οι επιβάτες, ως επί το πλείστον τουρίστες δεν αντιλήφθηκαν το παραμικρό και θεώρησαν ότι το αεροπλάνο προσπαθούσε απλά να φτάσει στο επιθυμητό ύψος. Το ίδιο δεν ίσχυε για το προσωπικό της πτήσης το οποίο αγωνιούσε για την εξέλιξη της πορείας του σκάφους.
Κατά την προσέγγιση στο λόφο του Αιγάλεω η κατάσταση του αεροσκάφους έδειχνε σημάδια βελτίωσης. Τότε ο πιλότος έστριψε το αεροσκάφος προς τον Σκαραμαγκά ώστε να μπορέσει να επιστρέψει για προσγείωση στο Ελληνικό. Στη θάλασσα του Πειραιά άδειασε μεγάλο μέρος των καυσίμων ώστε να είναι ελαφρύτερο το αεροσκάφος και να κινείται πιο εύκολα.
Ενενήντα δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος προσγειώθηκε στο Ελληνικό. Στον πύργο ελέγχου αδυνατούσαν να το πιστέψουν καθώς όλοι θεωρούσαν τη συντριβή σίγουρη υπόθεση. Η ατμόσφαιρα ήταν γιορτινή και οι κόρες του πιλότου έτρεξαν να τον αγκαλιάσουν μόλις έμαθαν τι είχε συμβεί.
«Όλοι όσοι ζούμε μετά από αυτό, ζούμε λαθραία. Δεν παύει, όμως, ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές να υπάρχει μια κάποια πολύ μικρή ελπίδα που μπορεί να δώσει φως και ζωή» δήλωσε το 1994 στην ίδια εκπομπή, ένα χρόνο μετά τη συνταξιοδότηση του.
Οι επίσημες Ελληνικές Αρχές κάλεσαν μήνες μετά τον πιλότο να περιγράψει όλα όσα συνέβησαν στις 9 Αυγούστου του 1978. Το πόρισμα της έρευνας έδειξε ότι είχε γίνει λανθασμένη επισκευή στον κινητήρα και συγκεκριμένα στο σύστημα ψύξης και αυτό οδήγησε στην έκρηξη πριν την απογείωση.
Η ίδια η Boeing μέχρι σήμερα δεν γνωρίζει τη συνέβη και το αεροσκάφος δεν έπεσε όπως όλοι θεωρούσαν ότι θα είχε συμβεί. Ο άρτιος τρόπος χειρισμού του πιλότου μέχρι σήμερα διδάσκεται στις σχολές πτήσεων.