Απάνθρωπος νηπιαγωγός: Μπορεί πολλοί να πιστεύουν πως το εκπαιδευτικό σύστημα έχει περάσει στον 21ο αιώνα. Ωστόσο, το ακόλουθο βίντεο δείχνει τη σκοτεινή πλευρά της εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία. Μάλιστα, σε ηλικία κατά την οποία τα παιδιά προσπαθούν να ενταχθούν στο κοινωνικό σύνολο. Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς τις εικόνες που περνούν μπροστά από τα μάτια του. Πλάνα, τα οποία έχουν μαγνητοσκοπηθεί έξω από τον φράχτη του 1ου Νηπιαγωγείου Αγίου Νικολάου Χαλκίδας.
Ένα κοριτσάκι ντυμένο στα ροζ εκλιπαρεί με ουρλιαχτά τη δασκάλα του να το βάλει πάλι μέσα στην αίθουσα. Είναι μόλις 4 ετών. Η νηπιαγωγός έχει βγάλει το κοριτσάκι έξω στο κρύο, καταχείμωνο, για να το τιμωρήσει. Το παιδάκι παρακαλεί και ζητάει τη μητέρα του με λυγμούς. Η νηπιαγωγός απτόητη ζητάει από το μικρό παιδί -σύμφωνα με την καταγγελία- να της ζητήσει συγγνώμη. Το κοριτσάκι παραμένει στο κρύο, εκτός σχολείου, στο προαύλιο. Σημειώνεται ότι, όταν συνέβη το περιστατικό, επικρατούσαν συνθήκες ψύχους στη Χαλκίδα.
Απάνθρωπος νηπιαγωγός: Λεπτομέρειες για την υπόθεση
Δεν είναι δυνατόν να τιμωρείς με αυτόν τον τρόπο ένα παιδάκι 4 ετών. Δεν είναι δυνατόν να αναγκάζεις ένα κοριτσάκι να βγει από το σχολείο σε συνθήκες ψύχους (το περιστατικό συνέβη την περασμένη Τρίτη 26/1). Φυσικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία του παιδιού. Δεν είναι δυνατόν ως νηπιαγωγός να έχεις τόσα απωθημένα και να τα βγάζεις όλα μαζί σε ένα παιδάκι ζητώντας του, ωσάν να ήταν ενήλικας, να πει συγγνώμη. Αυτή η παιδαγωγός δεν έχει ιδέα από παιδική ψυχολογία. Είναι προφανές πως πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα στο 1ο Νηπιαγωγείο Αγίου Νικολάου Χαλκίδας. Θα πρέπει όμως η περιφερειακή διεύθυνση δημόσιας εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται να δώσει εξηγήσεις.
Δεν είναι δυνατόν ένας φορολογούμενος πολίτης, ο οποίος χρηματοδοτεί τη δημόσια εκπαίδευση μέσω της κατακράτησης των πόρων του και είναι επί της ουσίας ο εργοδότης όλων των δημόσιων υπαλλήλων, να υποχρεώνεται να στείλει το παιδί του να κοινωνικοποιηθεί και να εκπαιδευτεί από εκπαιδευτές-δημόσιους υπαλλήλους οι οποίοι είναι τόσο ανίκανοι και τόσο επικίνδυνοι για να διεξαγάγουν αυτή την πολύτιμη δραστηριότητα σε μια σύγχρονη εκπαίδευση.
Πώς είναι δυνατόν αυτή η εκπαιδευτικός να ξέφυγε από όλες τις αξιολογήσεις (αν υπάρχουν), από τα απαραίτητα τεστ (αν έχουν γίνει) και να τοποθετήθηκε σε αυτή τη θέση ώστε να εκπαιδεύσει τα μικρά παιδιά των Ελλήνων πολιτών;
«Δεν μπορούσα να ακούω το κοριτσάκι να τσιρίζει»
Η Αφροδίτη Παναγάκου είναι μια μητέρα που στέλνει το παιδάκι της στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο. Μιλώντας στο zougla.gr, μας περιέγραψε όλα όσα γνωρίζει για το συγκεκριμένο περιστατικό. Παράλληλα δίνει ακόμα μια σοκαριστική διάσταση για τη λειτουργία του συγκεκριμένου ιδρύματος, καταγγέλλοντας ότι ουκ ολίγες φορές ο 4χρονος γιος της έχει πέσει θύμα βιαιοπραγίας από άλλη νηπιαγωγό. Την τελευταία φορά, δε, αυτή την εβδομάδα, διαπίστωσε ένα σημάδι -από πίεση με το χέρι- στον λαιμό του παιδιού της. Ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι – άμεσα θα καταγγείλει τα πάντα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Όσον αφορά στη βάρβαρη τιμωρία, η Αφροδίτη Παναγάκου γνωρίζει ότι μια μητέρα που περνούσε τυχαία από το σημείο άκουσε τις κραυγές και τράβηξε το βίντεο για περίπου ένα λεπτό. Τόσο άντεξε. Στη συνέχεια εισήλθε στο νηπιαγωγείο και άρχισε να ζητάει τον λόγο από την αρμόδια εκπαιδευτικό για αυτή την «πρακτική». Η νηπιαγωγός τότε έβαλε το κοριτσάκι μέσα στο σχολείο.
Το κοριτσάκι μίλησε στους γονείς του. Όπως μας αναφέρει η Αφροδίτη Παναγάκου, οι ίδιοι συναντήθηκαν με τη νηπιαγωγό, η οποία απολογήθηκε λέγοντας ότι υπερέβαλε και ότι δεν θα το ξανακάνει. Όπως της μετέφερε τέλος ο γιος της, που ήταν μέσα στην αίθουσα εκείνη την ώρα, «έκλεινα τα αυτιά μου γιατί δεν μπορούσα να ακούω το κοριτσάκι να τσιρίζει».
Απάνθρωπος νηπιαγωγός: Τι απαντάει η νηπιαγωγός για το συμβάν
Το zougla.gr επικοινώνησε με τη συγκεκριμένη εκπαιδευτικό, η οποία είναι και προϊσταμένη στο 1ο Νηπιαγωγείο Αγίου Νικολάου Χαλκίδας. Η Σουλτάνα Ιορδανοπούλου παραδέχτηκε το περιστατικό λέγοντας ότι φέρθηκε «υπερβολικά» βγάζοντας το παιδί έξω στο κρύο για περίπου 2 λεπτά. Ωστόσο αναφέρει πως έπραξε έτσι διότι το κοριτσάκι έπαθε κρίση και ήταν εκτός εαυτού, όρμηξε εναντίον της και άρχισε να χτυπά τους συμμαθητές της, βάζοντας και τη μάσκα στο στόμα της. Μάλιστα μας αναφέρει ότι οι γονείς του παιδιού ενημερώθηκαν άμεσα για το συμβάν, το οποίο και καταγράφηκε στα πρακτικά του νηπιαγωγείου.
«Το έβγαλα έξω από την πόρτα και του μίλαγα συνέχεια λέγοντάς του ότι πρέπει να ηρεμήσει. Αμέσως μετά κάλεσα τη μητέρα του. Σίγουρα η αντίδρασή μου ήταν ακραία, αλλά έπρεπε να προστατέψω και τα άλλα παιδιά» αναφέρει. «Οι γονείς το απόγευμα ήρθαν στο σχολείο και συνεργαστήκαμε για τα επόμενα βήματα για τη βελτίωση του παιδιού» συμπληρώνει. Ανέφερε δε ότι η μητέρα που τράβηξε το βίντεο ενδέχεται να έχει «εκδικητική» συμπεριφορά εναντίον της.
Όσον αφορά δε στις καταγγελίες για βιαιοπραγίες κατά παιδιών στο ίδιο νηπιαγωγείο, τις αρνείται κατηγορηματικά.
Απάνθρωπος νηπιαγωγός: Αναζήτηση ριζικών λύσεων
Το zougla.gr επικοινώνησε με άλλους νηπιαγωγούς, καθώς πρόκειται για ένα θέμα ιδιαίτερης ευαισθησίας. Η γνώμη τους συγκλίνει στο γεγονός ότι η ρίζα του προβλήματος είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς που μπορεί να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με τη συμπεριφορά ορισμένων παιδιών μέσα στην τάξη. Το πρόβλημα, δε, διογκώνεται σε περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν υπάρχει συνεργασία μεταξύ των γονέων και των εκπαιδευτικών, μια συνεργασία που είναι απαραίτητο να ξεκινάει από την αποδοχή ενός συγκεκριμένου προβλήματος συμπεριφοράς.
«Απαιτείται συγκατάθεση του γονιού για να κάνεις το οτιδήποτε με το παιδί, και πολλές φορές αυτή η συγκατάθεση δεν υπάρχει αν δεν αναγνωρίζεται το πρόβλημα» μας αναφέρουν. Θα έπρεπε, δε, να υπάρχει συγκεκριμένος χώρος απομόνωσης όταν αυτό απαιτείται, αλλά και η υποστήριξη δεύτερου εκπαιδευτικού. Για το συγκεκριμένο συμβάν, η νηπιαγωγός Σουλτάνα Ιορδανοπούλου μάς ανέφερε ότι εκείνη την ώρα δεν ήταν δυνατόν να ζητήσει βοήθεια από δεύτερη νηπιαγωγό.
«Το πιο σημαντικό είναι να θυμόμαστε ότι οι αναγκαίες παρεμβάσεις πρέπει να γίνονται πριν από την ηλικία του νηπιαγωγείου» τονίζεται χαρακτηριστικά.