Την Black Friday, η οποία είναι σε τρεις μέρες, περιμένουν με ανυπομονησία οι καταναλωτές, για να κάνουν τις αγορές τους σε χαμηλότερες τιμές.
Μάλιστα, το καλό με τη φετινή “Μαύρη Παρασκευή” είναι ότι θα έχουν πληρωθούν οι συντάξεις, ενώ την ίδια μέρα θα καταβληθούν οι μισθοί των εργαζομένων και τα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ.
Σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα της NielsenIQ, που διεξήχθη ανάμεσα σε 1001 Έλληνες, ηλικίας 18-64 ετών, οι 8 στους 10 καταναλωτές σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη ημέρα, ενώ 6 στους 10 θα πραγματοποιήσουν αγορές που είχαν αναβάλει το προηγούμενο διάστημα εν αναμονή της περιόδου αυτής.
Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι δεν έχουν προγραμματίσει απόλυτα τις αγορές τους, περιμένουν τις τελευταίες στιγμές, προκειμένου να αξιολογήσουν τις καλύτερες «ευκαιρίες».
Τα είδη ένδυσης και υπόδησης, καθώς και τα προϊόντα τεχνολογίας, βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων, με πάνω από τους μισούς καταναλωτές να είναι έτοιμοι να επωφεληθούν από τις εκπτώσεις, ενώ ακολουθούν οι μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές.
Οι άνδρες δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα προϊόντα τεχνολογίας, ενώ οι γυναίκες επικεντρώνονται περισσότερο στα είδη ένδυσης και υπόδησης. Μεταξύ των προϊόντων τεχνολογίας, οι συσκευές smartphone κυριαρχούν στις προτιμήσεις, με τις τηλεοράσεις και τα laptops/notebooks να ακολουθούν.
Τέλος, ορισμένοι καταναλωτές σκοπεύουν να εκμεταλλευτούν την εκπτωτική μέρα για την αγορά ειδών πρώτης ανάγκης, όπως προϊόντα από τα super markets.
Μπορεί ο περισσότερος κόσμος να έχει στο μυαλό του πως οι Black Friday 2024 είναι η μέρα με τις μεγαλύτερες και καλύτερες προσφορές, όμως αυτό δεν ισχύει στον απόλυτο βαθμό.
Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από το γεγονός ότι μια άλλη ημερομηνία μέσα στο χρόνο έρχεται, για να κάνει την εμφάνισή της και να ταράξει τα νερά της αγοράς με τις προσφορές της.
Νέα ημέρα με μεγάλες εκπτώσεις. Η Black Friday δεν είναι τίποτα μπροστά της σε… προσφορές. Δείτε ποια ημέρα θα έχουμε προσφορές σε αεροπορικά, ταξίδια και ξενοδοχεία.
Μπορεί κάθε χρόνο οι καταναλωτές να περιμένουν την Black Friday για να ψωνίσουν τα προϊόντα που επιθυμούν με μεγάλες εκπτώσεις, όμως μία νεά ημερομηνία αρχίζει και κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια.
Πρόκειται για την Travel Tuedsay, την ταξιδιωτική Τρίτη δηλαδή, η οποία φέρνει μεγάλες εκπτώσεις σε αεροπορικά, ταξιδιωτικά πακέτα και ξενοσοχεία.
Η Travel Tuesday είναι η πρώτη Τρίτη μετά την αμερικανική γιορτή των Ευχαριστιών και στοχεύει σε όσους αναζητούν εκπτώσεις σε ταξίδια, αντί για ρούχα και αγαθά.
Μάλιστα, όπως αναφέρει το CNBC, το ενδιαφέρον στις αναζητήσεις για την Travel Tuesday αυξήθηκε περισσότερο από 500% από το 2021 έως το 2023, σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από τη McKinsey. Οι αναζητήσεις είναι υψηλότερες μεταξύ Αμερικανών και Καναδών καταναλωτών, αλλά το ενδιαφέρον αυξάνεται επίσης στην Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία και την Ισπανία, σύμφωνα με την έκθεση.
Τα δεδομένα του Google Trends το επιβεβαιώνουν, δείχνοντας ότι οι αναζητήσεις για την Travel Tuesday ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2017, μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αυξήθηκαν απότομα το 2022 και το 2023, κυρίως στη Βόρεια Αμερική, τη Δυτική Ευρώπη και την Αυστραλία.
«Οι ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να αναμένουν ότι η Travel Tuesday θα γίνει ένα φαινόμενο που θα σημειώσει γρήγορα σημαντική ανάπτυξη και στην Ευρώπη», σημειώνει η έκθεση της McKinsey.
Εκτός από τη Σιγκαπούρη, η Travel Tuesday δεν έχει ακόμη καθιερωθεί στην Ασία, όπως αναφέρει η έκθεση, ωστόσο αυτό δεν εμποδίζει τις ασιατικές εταιρείες να συμμετάσχουν προκειμένου να προσεγγίσουν πελάτες σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η έκθεση της McKinsey, με τίτλο «Η Travel Tuesday είναι πραγματική και αναπτυσσόμενη», έδειξε ότι οι κρατήσεις ξενοδοχείων, αεροπορικών εισιτηρίων και κρουαζιερών μεταξύ Αμερικανών ταξιδιωτών εκτοξεύθηκαν στην περσινή Travel Tuesday, η οποία έλαβε χώρα στις 28 Νοεμβρίου 2023.
Οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων αυξήθηκαν περισσότερο από 60% εκείνη την ημέρα, ενώ οι κρουαζιέρες αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 50%, σε σύγκριση με δύο εβδομάδες πριν και έπειτα από αυτήν, σύμφωνα με την έκθεση. Οι κρατήσεις ξενοδοχείων αυξήθηκαν επίσης κατά 28%, αν και επισκιάστηκαν ελαφρώς από τις κρατήσεις που έγιναν την προηγούμενη ημέρα, δηλαδή τη Cyber Monday, όπως αναφέρει η έκθεση. Οι αναζητήσεις για τη Cyber Monday είναι πολύ περισσότερες από αυτές της Travel Tuesday, ωστόσο μέρα με τη μέρα φθίνουν.
Οι ταξιδιωτικές κρατήσεις που έγιναν την Travel Tuesday ξεπέρασαν αυτές που έγιναν τη Cyber Monday, αναφέρεται στην έκθεση, ωστόσο αναλυτές της McKinsey προειδοποιούν πως ίσως να μην έχει την ίδια επιτυχία για τη βιομηχανία ταξιδιών όπως η Μαύρη Παρασκευή για τη λιανική πώληση.