aristotelis-onasis-to-idiofyes-kolpo-poy-ekane-tin-olympiaki-mia-apo-tis-pio-fimismenes-aeroporikes-toy-kosmoy-63687
17:34

Αριστοτέλης Ωνάσης: Το ιδιοφυές κόλπο που έκανε την Ολυμπιακή μία από τις πιο φημισμένες αεροπορικές του κόσμου

17:34
Newsroom

Επιχειρηματικό κόλπο: Το 1956 ο Αριστοτέλης Ωνάσης συνάπτει συμφωνία με το Ελληνικό Κράτος για την εξαγορά του Εθνικού Αερομεταφορέα της Ελλάδας, ο οποίος έφερε την ονομασία ΤΑΕ. Η εξαγορά της ΤΑΕ από τον Έλληνα επιχειρηματία έγινε έναντι του ποσού των 2.000.000 δολαρίων.

Advertisement

To 1957 η ΤΑΕ μετονομάστηκε σε Ολυμπιακή Αεροπορία, ενώ είχε σαν σύμβολο τους Ολυμπιακούς Κύκλους, με ένα κύκλο επιπλέον. Δηλαδή, με έξι κύκλους.

Advertisement

Από εκεί και πέρα, ο Αριστοτέλης Ωνάσης σχεδίασε τις στολές της Ολυμπιακής, με τη βοήθεια διάσημων μόδιστρων όπως ο Πιέρ Γκαρντέν, η Coco Chanel και ο Γιάννης Τσεκλένης.

Advertisement

Οι πρώτες θέσεις των αεροσκαφών της Ολυμπιακής είχαν κρυστάλλινα ποτήρια. Επιπλέον, διέθεταν πορσελάνινα πιάτα, κεριά πάνω στα τραπεζάκια, επίχρυσα μαχαιροπίρουνα, χαβιάρι, αλλά και σαμπάνια.

Advertisement

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 πραγματοποιήθηκε εκσυγχρονισμός της εταιρείας. Αυτό, έγινε με την αγορά αεροσκαφών και σκληρή εκπαίδευση των πιλότων στο εξωτερικό. Δέκα χρόνια αργότερα, στο στόλο της Ολυμπιακής προστίθενται και τα αεροσκάφη 747 (σ.σ. τζάμπο τζετ). Επίσης, πλέον γίνονται πτήσεις και προς τη Μελβούρνη.

Επιχειρηματικό κόλπο: Η πώληση της Ολυμπιακής στο Ελληνικό κράτος

Το 1973 ο συνδυασμός της πετρελαϊκής κρίσης, της ανίατης ασθένειας του Ωνάση και του χαμού του γιου του, έφεραν την παραχώρηση της Ολυμπιακής στο Ελληνικό κράτος έναντι 68.000.000 δολαρίων. Πάντως, τουλάχιστον τα τρία πρώτα χρόνια, μετά την εποχή Ωνάση, η Ολυμπιακή πήγαινε περίφημα.

Advertisement