Advertisement
ΕΛΛΑΔΑ

Ανατροπή της τελευταίας στιγμής με την Black Friday Μην αγοράσετε τίποτα από αυτά τα καταστήματα

12:16
Ελισάβετ Πασπαλιάρη

Η Black Friday είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να αγοράσεις την τηλεόραση, την ηλεκτρική σκούπα, το smartphone ή ότι άλλο έχεις φανταστεί…στην πιο χαμηλή τιμή της χρονιάς.

Η ομάδα ερευνητών της EclecticIQ δημοσιεύει τη λίστα των ιστοσελίδων που οι χρήστες θα πρέπει να αποφεύγουν κατά τη διάρκεια της Black Friday και της Cyber Monday καθώς οι διαδικτυακοί εγκληματίες προσπαθούν να εκμεταλλευθούν το peak των διαδικτυακών αγορών κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου για να προβούν στην κλοπή ευαίσθητων στοιχείων, όπως οι αριθμοί των πιστωτικών καρτών.

Advertisement

Συχνά οι διαδικτυακοί εγκληματίες χρησιμοποιούν domains όπως τα .top, .shop, .store και .vip καταλήξεις domains σε συνδυασμό με μικρή παραποίηση domain διευθύνσεων γνωστών και μεγάλων καταστημάτων για να εξαπατήσουν τους χρήστες.

Η λίστα μερικών επιβλαβών domains είναι:

Advertisement

northfaceblackfriday[.]shop
lidl-blackfriday-eu[.]shop
bbw-blackfriday[.]shop
llbeanblackfridays[.]shop
dopeblackfriday[.]shop
wayfareblackfriday[.]com
makitablackfriday[.]shop
blackfriday-shoe[.]top
eu-blochdance[.]shop
ikea-euonline[.]com
gardena-eu[.]com

Advertisement

Μεγάλη ανατροπή με την Black Friday 2024: Άλλαξε η ημερομηνία με τις μεγάλες προσφορές – Αυτή είναι η νέα μέρα

Μπορεί ο περισσότερος κόσμος να έχει στο μυαλό του πως οι Black Friday 2024 είναι η μέρα με τις μεγαλύτερες και καλύτερες προσφορές, όμως αυτό δεν ισχύει στον απόλυτο βαθμό.

Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από το γεγονός ότι μια άλλη ημερομηνία μέσα στο χρόνο έρχεται, για να κάνει την εμφάνισή της και να ταράξει τα νερά της αγοράς με τις προσφορές της.

Μεγάλη ανατροπή με την Black Friday 2024 – Δείτε όλες τις λεπτομέρειες

Νέα ημέρα με μεγάλες εκπτώσεις. Η Black Friday δεν είναι τίποτα μπροστά της σε… προσφορές. Δείτε ποια ημέρα θα έχουμε προσφορές σε αεροπορικά, ταξίδια και ξενοδοχεία.

Advertisement

Μπορεί κάθε χρόνο οι καταναλωτές να περιμένουν την Black Friday για να ψωνίσουν τα προϊόντα που επιθυμούν με μεγάλες εκπτώσεις, όμως μία νεά ημερομηνία αρχίζει και κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια.

Πρόκειται για την Travel Tuedsay, την ταξιδιωτική Τρίτη δηλαδή, η οποία φέρνει μεγάλες εκπτώσεις σε αεροπορικά, ταξιδιωτικά πακέτα και ξενοσοχεία.

Η Travel Tuesday είναι η πρώτη Τρίτη μετά την αμερικανική γιορτή των Ευχαριστιών και στοχεύει σε όσους αναζητούν εκπτώσεις σε ταξίδια, αντί για ρούχα και αγαθά.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το CNBC, το ενδιαφέρον στις αναζητήσεις για την Travel Tuesday αυξήθηκε περισσότερο από 500% από το 2021 έως το 2023, σύμφωνα με μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από τη McKinsey. Οι αναζητήσεις είναι υψηλότερες μεταξύ Αμερικανών και Καναδών καταναλωτών, αλλά το ενδιαφέρον αυξάνεται επίσης στην Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία και την Ισπανία, σύμφωνα με την έκθεση.

Advertisement

Τα δεδομένα του Google Trends το επιβεβαιώνουν, δείχνοντας ότι οι αναζητήσεις για την Travel Tuesday ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2017, μειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αυξήθηκαν απότομα το 2022 και το 2023, κυρίως στη Βόρεια Αμερική, τη Δυτική Ευρώπη και την Αυστραλία.

«Οι ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να αναμένουν ότι η Travel Tuesday θα γίνει ένα φαινόμενο που θα σημειώσει γρήγορα σημαντική ανάπτυξη και στην Ευρώπη», σημειώνει η έκθεση της McKinsey.

Εκτός από τη Σιγκαπούρη, η Travel Tuesday δεν έχει ακόμη καθιερωθεί στην Ασία, όπως αναφέρει η έκθεση, ωστόσο αυτό δεν εμποδίζει τις ασιατικές εταιρείες να συμμετάσχουν προκειμένου να προσεγγίσουν πελάτες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Travel Tuesday: Πτήσεις, ξενοδοχεία, κρουαζιέρες σε προσφορά

Η έκθεση της McKinsey, με τίτλο «Η Travel Tuesday είναι πραγματική και αναπτυσσόμενη», έδειξε ότι οι κρατήσεις ξενοδοχείων, αεροπορικών εισιτηρίων και κρουαζιερών μεταξύ Αμερικανών ταξιδιωτών εκτοξεύθηκαν στην περσινή Travel Tuesday, η οποία έλαβε χώρα στις 28 Νοεμβρίου 2023.

Οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων αυξήθηκαν περισσότερο από 60% εκείνη την ημέρα, ενώ οι κρουαζιέρες αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 50%, σε σύγκριση με δύο εβδομάδες πριν και έπειτα από αυτήν, σύμφωνα με την έκθεση. Οι κρατήσεις ξενοδοχείων αυξήθηκαν επίσης κατά 28%, αν και επισκιάστηκαν ελαφρώς από τις κρατήσεις που έγιναν την προηγούμενη ημέρα, δηλαδή τη Cyber Monday, όπως αναφέρει η έκθεση. Οι αναζητήσεις για τη Cyber Monday είναι πολύ περισσότερες από αυτές της Travel Tuesday, ωστόσο μέρα με τη μέρα φθίνουν.

Οι ταξιδιωτικές κρατήσεις που έγιναν την Travel Tuesday ξεπέρασαν αυτές που έγιναν τη Cyber Monday, αναφέρεται στην έκθεση, ωστόσο αναλυτές της McKinsey προειδοποιούν πως ίσως να μην έχει την ίδια επιτυχία για τη βιομηχανία ταξιδιών όπως η Μαύρη Παρασκευή για τη λιανική πώληση.

Black Friday 2024: Πότε είναι φέτος – Τι πρέπει να προσέξετε

Black Friday 2024: Black Friday ή αλλιώς Μαύρη Παρασκευή, oρίζεται συνήθως την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, αλλά πάντα ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ (28/11).

Έτσι, φέτος η Black Friday θα «πέσει» την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου 2024.

Να σημειωθεί και ότι φέτος (για τρίτη φορά τα τελευταία χρόνια) δεν διεξάγονται οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό θα δώσει τη δυνατότητα σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να προχωρήσουν νωρίτερα σε πιο «γενναίες» προσφορές.

Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τρεις ημέρες μετά την Black Friday, έρχεται η Cyber Monday, μια ακόμα ευκαιρία για φθηνές αγορές, που αφορά τις αγορές που γίνονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου.

Φέτος η Cyber Monday πέφτει τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2024.

Black Friday 2024: Τι πρέπει να προσέχετε

Πολλές χρονιές υπήρχαν αναφορές για ανέβασμα τιμών πριν τη Black Friday, ενώ άλλες φορές είδαμε προσφορές που δεν ήταν τόσο προσφορές όσο μας έλεγαν.

Ένας καλός τρόπος να προετοιμαστείτε για την Black Friday 2024 είναι να βρείτε ακριβώς αυτό που θέλετε και να μην περιμένετε να βγουν οι εκπτώσεις για να σκεφτείτε τι θέλετε.

Έτσι, θα γνωρίζετε από τώρα την τιμή και αν όντως αξίζει να “βιαστείτε”.

Black Friday 2024: Έτσι κλέβουν τα στοιχεία των καρτών μας

Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία αποτελεί η Black Friday για τους επιτήδειους, ώστε να μας αδειάσουν τους τραπεζικούς μας λογαριασμούς.

Οι ερευνητές της Kaspersky ανέφεραν ότι ο αριθμός των επιθέσεων μέσω Banking Trojans που κλέβουν δεδομένα πληρωμών διπλασιάστηκε το 2022 σε σύγκριση με το 2021, αγγίζοντας τις σχεδόν 20 εκατομμύρια επιθέσεις.

Φέτος, εκτός από αυτήν την ενεργή εκστρατεία κλοπής τραπεζικών διαπιστευτηρίων, οι κυβερνοεγκληματίες δεν έμειναν άπραγοι και ανέπτυξαν νέα συστήματα απάτης.

Ειδικότερα, την Black Friday οι απατεώνες χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά ένα νέο είδος συστήματος phishing εκμεταλλευόμενοι τις υπηρεσίες Buy Now Pay Later (BNPL).

Αυτά είναι μερικά από τα ευρήματα από την έκθεση της Kaspersky «How customers got scammed amid the Black Friday season in 2022», με στόχο την εκπαίδευση των χρηστών ώστε να παραμείνουν ασφαλείς κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου.

Τα τραπεζικά Trojans είναι εργαλεία που χρησιμοποιούνται ευρέως στο οπλοστάσιο των εγκληματιών του κυβερνοχώρου που επωφελούνται από την εκπτωτική σεζόν.

Μόλις ο χρήστης περιηγηθεί σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, το Trojan αποθηκεύει όλα τα δεδομένα που εισάγει ο χρήστης στις φόρμες του ιστότοπου.

Αυτό σημαίνει ότι οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου έχουν πρόσβαση σε έναν αριθμό πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, ημερομηνία λήξης και CVV, καθώς και στα διαπιστευτήρια σύνδεσης του θύματος στον ιστότοπο.

Έχοντας λάβει αυτές τις πληροφορίες, οι εισβολείς μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν για να αδειάσουν τον τραπεζικό λογαριασμό του χρήστη, να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία της κάρτας τους για αγορές ή να πουλήσουν τα δεδομένα σε καταστήματα στο Dark web.

Μετά από μια ραγδαία μείωση του αριθμού των επιθέσεων με τραπεζικά Trojans το 2021, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου επέστρεψαν σε αυτό το είδος δριμύτεροι.

Το 2022, ο αριθμός των επιθέσεων διπλασιάστηκε σε σύγκριση με την ίδια χρονική περίοδο του 2021.

Από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, τα προϊόντα της Kaspersky εντόπισαν και απέτρεψαν σχεδόν 20 εκατομμύρια επιθέσεις, πράγμα που σημαίνει ότι η συνολική αύξηση του αριθμού των ανιχνεύσεων έφτασε το 92%.

Το 2022, οι ειδικοί της Kaspersky εντόπισαν επίσης πολυάριθμα παραδείγματα σελίδων phishing τα οποία έκαναν για πρώτη φορά κατάχρηση των υπηρεσιών BNPL.

Αυτά τα εργαλεία επιτρέπουν στους πελάτες να μοιράσουν το κόστος της αγοράς σε πολλές άτοκες δόσεις.

Επομένως, αυτές οι υπηρεσίες απευθύνονται στους καταναλωτές, ιδιαίτερα στους νέους, και έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλείς σε αγοραστικές περιόδους όπως η Black Friday.

Ένα παράδειγμα αυτής της απάτης είναι η κατάχρηση μιας δημοφιλούς υπηρεσίας που ονομάζεται Afterpay (Clearpay στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία), με 20 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε όλον τον κόσμο. Οι δράστες δημιούργησαν μια σελίδα που μιμείται τον επίσημο ιστότοπο, εξαπατώντας τα ανυποψίαστα θύματα ώστε να εισάγουν τον αριθμό της πιστωτικής τους κάρτας και το CVV σε ψεύτικη φόρμα.

Αφού ο χρήστης εισαγάγει τα στοιχεία του, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου θα προσπαθήσουν να κλέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα από αυτήν την κάρτα, αδειάζοντας το πορτοφόλι του θύματος.

Η σελίδα phishing που μιμείται το Afterpay στοχεύει στην απόκτηση πρόσβασης στον λογαριασμό ενός πιθανού θύματος.

«Το shopping event της χρονιάς – η Black Friday – είναι μια «hot» περίοδος όχι μόνο για πωλητές και αγοραστές, αλλά και για τους απατεώνες που θέλουν να κλέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα από βιαστικούς πελάτες. Το νέο σύστημα που εκμεταλλεύεται τις υπηρεσίες Buy Now Pay Later (BNPL) αποδεικνύει ότι οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου δεν σταματούν να εξελίσσουν τις μεθόδους τους. Τις συνηθισμένες μέρες, ο πελάτης μπορεί εύκολα να το αντιληφθεί: αν το προϊόν είναι πολύ φθηνό, είναι πιθανότατα απάτη, αλλά κατά την περίοδο εκπτώσεων της Black Friday αυτό δεν είναι τόσο ξεκάθαρο. Οι αγοραστές γίνονται λιγότερο προσεκτικοί και ως εκ τούτου αποτελούν εύκολο στόχο για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό να δίνετε προσοχή στον ιστότοπο από τον οποίο αγοράζετε, να είστε προσεκτικοί με άγνωστες εταιρείες και να χρησιμοποιείτε μια αξιόπιστη λύση ασφαλείας», σχολιάζει η Olga Svistunova, ειδικός σε θέματα ασφάλειας της Kaspersky.

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα κόλπα και τις απάτες της Black Friday, διαβάστε την πλήρη αναφορά στο Securelist.

Για να απολαύσετε στο μέγιστο την Black Friday φέτος, φροντίστε να ακολουθήσετε μερικές συστάσεις ασφαλείας:

Παρόλο που λαμβάνετε όσο το δυνατόν περισσότερες προφυλάξεις, πιθανότατα δεν θα ξέρετε ότι κάτι δεν πάει καλά μέχρι να δείτε το αντίγραφο κίνησης της τράπεζας ή της πιστωτικής σας κάρτας. Επομένως, εάν εξακολουθείτε να λαμβάνετε έντυπες δηλώσεις, μην περιμένετε μέχρι να εμφανιστούν στο γραμματοκιβώτιό σας. Συνδεθείτε ηλεκτρονικά για να δείτε εάν όλες οι χρεώσεις φαίνονται νόμιμες – εάν όχι, επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας ή την εταιρεία της πιστωτικής σας κάρτας για να διορθώσετε την κατάσταση.

Προστατέψτε όλες τις συσκευές που χρησιμοποιείτε για ηλεκτρονικές αγορές με μια αξιόπιστη λύση ασφαλείας. Μην εμπιστεύεστε τυχόν συνδέσμους ή συνημμένα που λαμβάνονται μέσω ταχυδρομείου: ελέγξτε ξανά τον αποστολέα πριν ανοίξετε οτιδήποτε.

Προκειμένου να προστατεύσετε τα δεδομένα και τα οικονομικά σας, η βέλτιστη πρακτική είναι να βεβαιωθείτε ότι η σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς είναι ασφαλής και ότι υπάρχει ένα εικονίδιο κλειδωμένου λουκέτου δίπλα στη διεύθυνση URL.

Εάν θέλετε να αγοράσετε κάτι από μια άγνωστη εταιρεία, ελέγξτε τις κριτικές πριν λάβετε οποιαδήποτε απόφαση.

Άκυρες χιλιάδες δωροκάρτες που έχετε στο πορτοφόλι: Δείτε ποιες

Η πτώχευση του πιο αγαπημένου εστιατορίου φέρνει εξελίξεις στην αγορά και έχει παράπλευρες απώλειες. Διαβάστε στα xristika.gr τι έχει συμβεί.

Η αίτηση πτώχευσης του TGI Friday’s φέρνει δυστυχώς κύμα απολύσεων στο εξωτερικό – η Ελλάδα δεν επηρεάζεται.

Το κανόνι, ωστόσο, φέρνει και παράπλευρες απώλειες, όπως αυτές των δωροκαρτών και των δωροεπιταγών, που μένουν στα ντουλάπια.

Η αλυσίδα εστιατορίων, η οποία κατέθεσε αίτηση για προστασία κατά το κεφάλαιο 11 το Σάββατο, είναι υπεύθυνη για σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια σε αχρησιμοποίητες δωροκάρτες και δωροεπιταγές, ένα μεγάλο ποσό για μια επιχείρηση με περιορισμένα μετρητά που προσπαθεί να πουλήσει τον εαυτό της στην πτώχευση.

Όμως, το ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό για τυχόν κύμα εξαργύρωσης των δωροκαρτών, αποτέλεσε πηγή ανησυχίας για ορισμένους δικαιοδόχους της TGI Friday’s.

Η TGI Friday’s είναι υπεύθυνη για την αποζημίωση ενός franchisee όταν μια δωροκάρτα χρησιμοποιείται στο εστιατόριό του. Τώρα που η αλυσίδα έχει χρεοκοπήσει, οι δικαιοδόχοι θέλουν να βεβαιωθούν ότι αυτές οι πληρωμές θα συνεχίσουν να έρχονται αν οι πελάτες κατακλύσουν τις τοποθεσίες τους για να εξαργυρώσουν επιτέλους τις δωροκάρτες -οι οποίες δεν λήγουν ποτέ- για μπέργκερ και ποτά.

Όπως επισημαίνει το Bloomberg, αν και είναι απίθανο να εξαργυρωθούν ποτέ όλα τα 50 εκατομμύρια δολάρια, η πιθανή ευθύνη είναι τόσο μεγάλη επειδή ακριβώς τα κουπόνια ισχύουν για πάντα. Στα δικαστικά έγγραφα, η TGI Friday’s δήλωσε ότι το ποσό αυτό περιλαμβάνει δωροκάρτες που χρονολογούνται από το 2003.

«Το σκέφτηκα πολλές φορές», δήλωσε η δικαστής Stacey Jernigan κατά τη διάρκεια της πρώτης ακρόασης της TGI Friday στο αμερικανικό πτωχευτικό δικαστήριο της Βόρειας Περιφέρειας του Τέξας τη Δευτέρα. «Φανταζόμουν, ξέρετε, παππούδες και γιαγιάδες που πήραν δωροκάρτες για τα παιδιά τους στο κολέγιο και μετά τις πέταξαν».

Η TGI Friday’s δήλωσε ότι θα συνεχίσει να τιμά τις δωροκάρτες της ακόμη και κατά την πτώχευσή της, περιγράφοντάς τες ως σημαντικό τρόπο για την τόνωση των πωλήσεων και υποστηρίζοντας ότι τα κουπόνια είναι υπεύθυνα για περίπου 132.000 δολάρια σε έσοδα σε μια μέση εβδομάδα.

Οι δικαιοδόχοι υποστηρίζουν τις δωροκάρτες για τον ίδιο λόγο -αυξάνουν τις πωλήσεις- αλλά ορισμένοι ανησυχούν ότι θα μπορούσαν να «μείνουν με άδεια χέρια» αν δεν γίνει ο κατάλληλος προϋπολογισμός για τις επιστροφές, δήλωσε στην ακρόαση ο Jason Binford, δικηγόρος που εκπροσωπεί την Independent Franchisee Association Inc.

Σύμφωνα με το Bloomberg, θέλουν να διασφαλίσουν ότι υπάρχει μια πηγή διαθέσιμων κεφαλαίων για να τους αποζημιώσουν σε περίπτωση που υπάρξει μαζική προσφυγή για εξαργύρωση, δήλωσε ο Binford. Οι πελάτες τείνουν να συρρέουν στα καταστήματα για να εξαργυρώσουν τις δωροκάρτες τους όταν μαθαίνουν ότι μια αλυσίδα λιανικής έχει καταθέσει αίτηση πτώχευσης, είπε, προσθέτοντας ότι είναι «πιθανό να συμβεί σε αυτή την περίπτωση».

Ο Binford, ο οποίος δήλωσε ότι εκπροσωπεί τα συμφέροντα περισσότερων από τα μισά από τα περίπου 120 σημεία franchising της TGI Friday στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι θα είναι σχετικά εύκολο για την εταιρεία να λύσει το πιθανό πρόβλημα τις επόμενες εβδομάδες.

Τα σχεδόν 50 εκατομμύρια δολάρια σε αχρησιμοποίητες δωροκάρτες «επισκιάζουν» τα περίπου 6 εκατομμύρια δολάρια σε νέα χρήματα που έχει προτάξει η TGI Friday για να βοηθήσει στη χρηματοδότηση της επιχείρησης στο κεφάλαιο 11, εξήγησε.

Οι δικηγόροι της TGI Friday’s δεν απάντησαν στις ανησυχίες που εξέφρασε ο Binford κατά τη διάρκεια της ακρόασης της Δευτέρας. Ωστόσο, η εταιρεία κέρδισε την έγκριση του δικαστηρίου για να συνεχίσει να τιμά τις δωροκάρτες κατά τη διάρκεια της πτώχευσής της.

Η TGI Friday’s έχει δηλώσει ότι θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους πελάτες και να λειτουργεί κανονικά κατά τη διάρκεια του κεφαλαίου 11 και κέρδισε τη Δευτέρα την έγκριση να αρχίσει να αξιοποιεί τη χρηματοδότηση της πτώχευσής της.

TAGS:
Advertisement